Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

 

 

Nei huff....grøss!  :nei:

Huff med å spille på konsoller er det med å bare nyte grafikken uansett hvordan den er? Jeg har aldri skjønt meg på folk som bare bryr seg om grafikken og at den skal være skarpest mulig :p

Viste ikke at det å sette pris på å kunne spille spill på sitt beste er det samme som å og jeg siterer deg "bare bry seg om grafikken og at den skal være skarpest mulig"?

 

Jeg skrev feil der :p Istedenfor er skulle det stå eller som i hvilken av de to tingene det var du reagerte på når du sa huff?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg er ikke så opptatt av at grafikken skal være på Crysis-nivå, men det er litt irriterende når man møter på dårlige teksturer, mye aliasing og slikt. En av fordelene med å ha det på PC, er at man som oftest kan skru av/på effekter som man foretrekker, som f.eks. motion blur. Hvis du ikke liker det, skru det av. Men det viktigste for min del, er en solid FPS som ikke detter når det skjer ting på skjermen.

 

Når det gjelder lasteskjermer, har jeg en PC med SSD som gjør at spill som oftest er ferdig å laste før jeg har fått lese tipsene som står der. Så i de fleste spill er lasteskjermer ikke et problem lenger.

God sagt :) Høres ut som du vet en del om dette :)

 

 

 

Dæven steike, det var jo faktisk en stor forskjell! Nå ser jo forrige gen sin versjon a gta v dårlig ut :p Men jeg syntes ikke at gta v hadde veldig god grafikk til å starte i utgangspunktet på ps3 så, minnet meg mer om gta iv grafikken :)

 

 

Det siste først: Siden ingen har spilt det på PC på en privat PC ennå, er jeg skeptisk til de 4k-bildene før jeg ser det fra andre enn Rockstar. Bullshots er en ting.

 

Når det er sagt, så kan du vel få SSD til konsoll også, selv om du aldri får samme hastigheten som på PC, grunnet bus-hastigheten og slikt. En annen ting som er en fordel på PC, er tilgjengelig minne (både på grafikkortet og ellers). Da unngår man (forhåpentligvis) problemer som dette:

 

http://i.imgur.com/mIIyDCf.gifv

Lenke til kommentar

Nei, det er i grunnen ubegripelig hvordan folk har skam til å spille på noe annet enn PC. Tvi!

Hadde samme tankegangen som deg for et par år siden, og spilte bare på pc med alt maxa ut. I dag spiller jeg gta online på ps3, og koser meg med det. Så klart, store gode forskjeller å spille på pc, men det er egentlig ikke så viktig for å ha det gøy når man spiller :)
Lenke til kommentar

Konsollene gjør jo at folk flest kan spille spill, det er ikke alle som har råd til en gaming-pc og det er igrunn greit nok.

 

Men om man man har en god pc så er det selvfølgelig en fordel, ikke bare pga grafikk men at det flyter gjerne bedre og man får mods. Om grafikken ikke blir som forventet på pc, så er det ikke grunn til bekymring da moddere fikser den biffen etterhvert.

 

De har gjort noe bra siden GTA IV å har mer erfaring med å lage en god PC port, så jeg har faktisk god tro på PC versjonen denne gangen. Bare 2 uker igjen!

Lenke til kommentar

Utrolig at noen tar det svært personlig at noen foretrekker det ene fremfor det andre..? Er det virkelig så utrolig viktig å rettferdiggjøre sitt valg overfor fremmede på internett? Kjedelig å lese slikt oppgulp side opp og side ned.

Enig i det du sier der. Samme hva folk spiller på, eller hvordan, så lenge man selv trives med det. Det er jo det som er det viktigste, ikke sant? Endret av BananKrem
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Utrolig at noen tar det svært personlig at noen foretrekker det ene fremfor det andre..? Er det virkelig så utrolig viktig å rettferdiggjøre sitt valg overfor fremmede på internett? Kjedelig å lese slikt oppgulp side opp og side ned.

Enig i dette her :)

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis så vil konsoller slik vi kjenner dem nå bli faset bort iløpet av en hardware generasjon eller to. Xbox One er jo mer eller mindre en maskin med Windows nå.  Så når Windows 10 kommer og Xbox opplevelsen skal bli integrert i Windows. Så er nok dette bare første steg i en lang rekke.

 

En kan jo drømme om at allerede neste utgave av Xbox blir rett å slett en rimelig PC med Windows. Det er liten grunn til å lage dedikerte konsoller som vi har idag i fremtiden. Det blir forhåpentligvis PC med brukervennligheten som en er kjent med ifra konsoller. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Forhåpentligvis så vil konsoller slik vi kjenner dem nå bli faset bort iløpet av en hardware generasjon eller to. Xbox One er jo mer eller mindre en maskin med Windows nå.  Så når Windows 10 kommer og Xbox opplevelsen skal bli integrert i Windows. Så er nok dette bare første steg i en lang rekke.

 

En kan jo drømme om at allerede neste utgave av Xbox blir rett å slett en rimelig PC med Windows. Det er liten grunn til å lage dedikerte konsoller som vi har idag i fremtiden. Det blir forhåpentligvis PC med brukervennligheten som en er kjent med ifra konsoller. 

Jeg håper for gudskyld at det ikke skjer. Hva med å respektere at noen foretrekker konsoller framfor pc gaming? Men for min del kan de godt slutte med playstation og xbox og heller produsere spillene på nintendo, eneste konsoll maskina jeg gidder å kjøpe lenger :)

Lenke til kommentar

Nintendo vil alltid være gaming for meg, blir aldri det samme å skulle spilt zelda eller mario på pc o.O

Du vil kunne få de absolutt samme opplevelsene. Tviler på at konsoller går helt til å bli 100% pc, men heller at det er pcer med et eget eller spesialdesignet operativsystem, hvor du enkelt kan starte spill, bruke de samme kontrollerne etc. Hva er du redd for?
Lenke til kommentar

Vi burde kanskje ikke henge oss opp i dette?

 

Selv om jeg ikke er så fan av en konsoll, men er jo gøy å ha noe å spille fifa og forza på eks.

 

Pc er overlegent, men koster myyye mer. bare med et av mine skjermkort så kunne jeg kjøpt en konsoll + et par spill sikkert :p

 

Har noen noe GTA V nyheter? :D

Koser meg med både pc og ps3 jeg. Bruker som regel kontroll på pc, så forskjellen blir ikke så stor.

 

Men ja, sette strek nå :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Nintendo vil alltid være gaming for meg, blir aldri det samme å skulle spilt zelda eller mario på pc o.O

Du vil kunne få de absolutt samme opplevelsene. Tviler på at konsoller går helt til å bli 100% pc, men heller at det er pcer med et eget eller spesialdesignet operativsystem, hvor du enkelt kan starte spill, bruke de samme kontrollerne etc. Hva er du redd for?

 

Jeg vokste opp med konsoller og nyter dem fortsatt godt i dag, jeg spiller mest 3ds, hvordan skal 3ds kunne erstattes med en pc? Nei jeg tror ikke konsoller noen gang vil dø ut, bare noe pc gamere sier for å skremme oss konsoll gamere :)

Lenke til kommentar

Jeg håper for gudskyld at det ikke skjer. Hva med å respektere at noen foretrekker konsoller framfor pc gaming? Men for min del kan de godt slutte med playstation og xbox og heller produsere spillene på nintendo, eneste konsoll maskina jeg gidder å kjøpe lenger :)

 

 

Men en konsoll idag er strengt tatt en PC. Basert på samme arkitektur og tiden hvor en puttet inn et spill for så å spille umiddelbart ble borte for rundt 10 år siden. Om en ser bort ifra idealiseringen av merke navn på plast bokser som Nintendo, Xbox og Playstation. Og tenker maskinvare,operativsystem og kontroll. Og da spesielt Xbox One.

 

Skillet nå mellom en Windows PC og Xbox One er veldig veldig liten. Og den vil bare bli enda mindre når Windows 10 kommer. 

 

Hva med å respektere at noen foretrekker konsoller over PC skriver du. Men hva om du får samme opplevelse på en PC? Hva om Windows 10 og integreringen av Xbox blir så bra at Microsoft velger å fase bort konsollen og heller selge PC med Windows? Gjerne i en form faktor som passer i en stue. Men en PC og ikke en lukket konsoll.

 

Det ville vært starten på fremtiden.  

 

 

 

Nintendo vil alltid være gaming for meg, blir aldri det samme å skulle spilt zelda eller mario på pc o.O

 

Men...hvorfor? Ville selve opplevelsen av å spille et Zelda eller Mario spill være annerledes om det ble kjørt på en PC? Eller en PS4 for den saks skyld? Isåfall hvordan?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Uansett om jeg ikke vil eller liker det så har du et godt poeng LarZen :) Vi får se hva som skjer i framtiden, om dem slutter å lage nintendo, ps og xbox maskiner. Handholdte får dem ihvertfall holde seg unna pcer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...