Gå til innhold

Erfaringstråd EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer


Anbefalte innlegg

Det handler ikke om hårsårhet,men om å påpeke fakta :thumbup:

 

En ting ska du ha, selv om du har lite peiling på kameraer, du har glimt i øyet. :)

 

Beklager poe jeg kan ikke se på deg som en seriøst debattant,du har ikke vist noen av dine arbeid her på forumet.

Snekker'n har faktisk en velfylt portefølje som viser at han kan sitt kamera godt.

I en erfaringstråd er det erfaringer som gjelder,ikke 3 parts teoretiske kunnskaper som du tolker i din favør.

Ta heller noen bilder med ditt "nyinnkjøpte D90 ?" og vis meg hva du kan,hvis du overhode kan noe da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slutt med all sutringa da! Hver gang jeg ser at det kommer et nytt innlegg i den tråden her går jeg inn og kikker og håper på at det står noe informativt eller noen erfaringer med 7D, men så er det bare enda en teit kommentar.

 

Dessverre har du rett, jeg håper en moderator kan snart ta og luke ut det som ikke er relevant for 7D her. Man må lete mellom alt som absolutt har null med 7D å gjøre for å finne noe. Og slik skal det ikke være i en erfaringstråd for et bestemt kamera.

 

Tor

Lenke til kommentar
Slutt med all sutringa da! Hver gang jeg ser at det kommer et nytt innlegg i den tråden her går jeg inn og kikker og håper på at det står noe informativt eller noen erfaringer med 7D, men så er det bare enda en teit kommentar.

 

Dessverre har du rett, jeg håper en moderator kan snart ta og luke ut det som ikke er relevant for 7D her. Man må lete mellom alt som absolutt har null med 7D å gjøre for å finne noe. Og slik skal det ikke være i en erfaringstråd for et bestemt kamera.

 

Tor

 

Å kaste stein i glasshus, er et uttrykk. Og jeg føler at det akkurat var et-par-tre stykker som bedrev akkurat den aktiviteten nå... Var det noen som sa humørløse? Gjør nå som Snekkern, kos dere med kameraet, og ikke heng dere sånn opp i en spøk eller to.

Lenke til kommentar

Fikk anledning her om dagen til en liten halvtimes bruk av 7D med en 70-200 2.8 IS.

Testet da spesielt følgefokus og inntrykket jeg fikk var at det er omtrent i samme liga som D700, altså meget bra.

 

7D har fått mye skryt i tester og blant annet norske Fotografi skryter uhemmet.

Kanskje er det rett og slett flaggskipet helt til noen andre kommer med et hus som er et par prosent bedre...

Lenke til kommentar

Setter en strek for alt OT-pratet/kjeklingen:

 

________________________________________________

 

 

Herfra kan dere dele erfaringer med dette kameraet og heller opprette egne tråder for annen diskusjon :)

 

 

Dere får ha en god jul, kos dere med kameraet og vennligst ikke kommentere dette innlegget (men ta det gjerne på pm).

Lenke til kommentar
Fikk anledning her om dagen til en liten halvtimes bruk av 7D med en 70-200 2.8 IS.

Testet da spesielt følgefokus og inntrykket jeg fikk var at det er omtrent i samme liga som D700, altså meget bra.

 

7D har fått mye skryt i tester og blant annet norske Fotografi skryter uhemmet.

Kanskje er det rett og slett flaggskipet helt til noen andre kommer med et hus som er et par prosent bedre...

 

På grunn av mange andre gjøremål har jeg ikke fått brukt kamera riktig så mye som ønskelig, men må si jeg blir mer og mer fornøyd hver gang det brukes.

Når lyset kommer tilbake for fullt i Januar regner jeg dog med å intensivere bruken, har bla planer om å bygge et skjul med tilhørende foringsplass for ørn :cool:

Lenke til kommentar

Jeg har fått prøvd meg litt mer på høy ISO fotografering etter sist innlegg. Bla har jeg et litt spesielt motivvalg som går på akvariefisk (kanskje litt sært, men men), og joda, kameraet virker betydelig bedre for meg enn min 20D på følgefokus og høy ISO.

Akvariefisk er etter min mening et bra motiv for å teste følgefokus og høy iso ytelse, da fiskens bevegelser er uforutsigbare og raske, samt belysningen er svak.

Endret av peu
Lenke til kommentar
Snekker'n

 

Hvordan er rekkevidden på den trådløs blitsstyringen ?

Tenker mer på vinkelen ut til siden,er den større en ST-E2,den har vel en 60 grader ut til hver side,og når du har systemet i auto får du da et hjelpefokuslys på blitsen selv om den er avmontert.

 

Har ikke fått testa den så mye,men hadde den med i ei kirke på konsert og der plasserte jeg den fra meg og den fyrte av selv da den var et godt stykke bak meg , det røde hjelpelyset får du også når den er avmontert ja .

Lenke til kommentar
Snekker'n

 

Hvordan er rekkevidden på den trådløs blitsstyringen ?

Tenker mer på vinkelen ut til siden,er den større en ST-E2,den har vel en 60 grader ut til hver side,og når du har systemet i auto får du da et hjelpefokuslys på blitsen selv om den er avmontert.

 

Har ikke fått testa den så mye,men hadde den med i ei kirke på konsert og der plasserte jeg den fra meg og den fyrte av selv da den var et godt stykke bak meg , det røde hjelpelyset får du også når den er avmontert ja .

 

ST-E2 får man ikke brukt bak kameraet,kun i en viss vinkel forover.Så da har 7D enda et fortrinn.

Lenke til kommentar
Snekker'n

 

Hvordan er rekkevidden på den trådløs blitsstyringen ?

Tenker mer på vinkelen ut til siden,er den større en ST-E2,den har vel en 60 grader ut til hver side,og når du har systemet i auto får du da et hjelpefokuslys på blitsen selv om den er avmontert.

 

Har ikke fått testa den så mye,men hadde den med i ei kirke på konsert og der plasserte jeg den fra meg og den fyrte av selv da den var et godt stykke bak meg , det røde hjelpelyset får du også når den er avmontert ja .

 

ST-E2 får man ikke brukt bak kameraet,kun i en viss vinkel forover.Så da har 7D enda et fortrinn.

 

Prøvde litt nå for morro skyld, jeg la blitsen fra meg på et bord og flyttet meg nøyaktig 4 meter fremfor den og holdt kamera med baksiden pekende mot blitsen, altså ble blitsen 180 grader bak kamera og den fyrte da av uten problem, økte jeg til vel 5 meter fyrte den ikke lengre av .

 

Brukte en Canon 430 EX

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Etter første kveld med 7D må jeg si meg mektig imponert! I en mørk stue på årets mørkeste dag bød deg seg en og annen anledning til å teste høy ISO, og jeg får glimrende resultater på både 2000 og 3200 ISO! Det lover veldig godt. Det er ikke tegn til støy hvertfall på 2000. Jeg tror 7D og jeg blir gode venner.

Lenke til kommentar
Etter første kveld med 7D må jeg si meg mektig imponert! I en mørk stue på årets mørkeste dag bød deg seg en og annen anledning til å teste høy ISO, og jeg får glimrende resultater på både 2000 og 3200 ISO! Det lover veldig godt. Det er ikke tegn til støy hvertfall på 2000. Jeg tror 7D og jeg blir gode venner.

 

Tror jeg og, vi er iallefall blitt det .

 

Ha en riktig God Jul :xmas:

Lenke til kommentar
Noen som bruker kameraet ute i kulda? Som vanlig er jo driftstemp satt helt ned til 0grader. 350D og 30D har jeg brukt i under -20 uten noen særlig problemer, men hva med dette? Tåler det kulde?

Jeg tror nok at 7D tåler kulden enda bedre. Det er jo bare å bruke sunn fornuft for å hindre kondens, og ta de samme forhåndsreglene som alltid.

 

Tom

Lenke til kommentar
Det er jo såkalt værtett dette. Vil plastposetrikset fungere like godt da? Tenker på om værtettingen hindrer den kondenserte lufta å komme ut av kameraet?

Kondensen legger seg normalt på utsiden, så jeg ser ikke det som et problem. Tanken med å legge det i en plastpose, er at kondensen legger seg på plastposen istedet for kamera. Fuktigheten kommer jo fra luften i rommet.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...