Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Bestilte Deus Ex 3 hos Dustinhome i juli. På samme ordren la jeg til Battlefield 3 med release om to måneder... Kommer Dustin Home til å vente til begge artiklene er på lager @ ordren nå før det blir sendt? :!:

 

De har ihvertfall ikke sendt noe som helst, og Deus Ex 3 hadde release på fredag... *furte*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, bestiller man alt på samme ordre med samme frakt så kan du ikke forvente at du skal få gratis frakt på det som er på lager mens du venter på resten.

 

Det er normal praksis i mine butikker. Har allerede fått 2 av de 3 artiklene tilsendt hver for seg hos en konkurrent av Dustin som jeg bestilte hos samtidig.

 

Hvem er så dum at man forventer at kundene forhåndsbestiller varer og er fremdeles interessert i å vente to måneder etter release på at de blir tilsendt? :D

 

Har sendt de mail og spurt da. Jeg ser at spillet ikke er lagerført før 31.08 tidligst enda, så kan jo hende det er årsaken.

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar

Kan altså det nummeret brukes på posten sine sider? Får nemlig denne beskjeden: Avvik i produksjonen

Årsak: Kunden har brukt feil postnummer

 

:(

Men dog, det er da Package-ID. Shipment-ID har ikke kommet opp enda her..

 

Edit: FAnken da.. Nå skjønner jeg ingenting. Jeg er sikker på at jeg har tastet inn riktig postnummer, men det står feil i mailen som bekreftet sendingen. Hvem i huleste skal jeg sende mail til nå? Posten, eller dustinhome?

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar

Åpnet retur på strømforsyningen min for 43dager siden nå, sendte den inn samme dag som jeg fikk postlappen (de feilsendte den først, måtte purre på den så sendte de til korrekt adresse).

 

Ringte de i dag, fikk beskjed om at jeg kunne ringe tilbake mandag om jeg ikke hadde hørt noe.

TREEEEEEEEEEIGT, aldri opplevd så treig service på en rma.. selv komplett er jo raskere..

Lenke til kommentar

Er de 43 dager siden, er det bare å informere dem om at du vil heve kjøpet i dag fordi avhjelp ikke er utført innen rimelig tid (ref. forbrukerkjøpsloven/forbrukerrådet/FTU). Om du må ha den ila. uken da. ELlers kan du jo høe hva de evt. vil tilby som kompensasjon hvis du er grei og ikke krever heving.

 

Dete forutsetterselvfølgelig at det ikke er din skyld at de sendte RMA-lappen feil i første omgang.

 

Elles kjedligat det har tatt så lang tid, håper det hører til sjeldenhetene og ikke er en trend.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er deres skyld den ble sendt feil.

Jeg har flyttet siden den ordren, men har oppdatert adresseinfo på min konto.

Dustin sendte pakkelappen til adressen som ordren var sendt til orginalt, jeg oppgidde kundenummer samt ordrenummer når jeg meldte retur men skrev ikke spesifikk at jeg hadde flyttet da jeg så det som ganske naturlig at de sender til adressen som står på min konto.

 

Sa til dustin på telefonen i dag at det starter bli rimelig lang tid i forhold til det loven mener er rimelig tid, svaret jeg da fikk var at de regner fra dagen de har fått in varen ikke når varen er feilmeldt eller sendt.

 

Er bittert vente spesielt siden jeg ikke har en kraftig nok psu liggende selv samt vil ikke kjøpe en ny for mellomtiden heller, kjører nå på "halv" pc uten ene skjermkortet samt et par disker for at det skal gå på en 650w som er største jeg har liggende.

Nevnte dette også i min forige mail til de i håp om fortgang men det hjalp lite, noe som er en vesentlig ulempe for meg.

 

Har hatt rma med dustin tidligere som henrik ordnet, det ble løst rimelig instant med at han førte opp en ordre på nytt kabinett hvor postlapp for retur av gamle fulgte med.

 

edit;

Etter svar fra forbrukerrådet har jeg kontaktet dustin igjen og informert om at jeg vil ha pengene igjen for den som han skrev inn i saken.

Ny strømforsyning bestilt fra netshop som ikke burde være så langt unna :)

Slik jeg tolket dustin fyren mente han at om verkstedet kunne reparere den ville jeg da få den i retur og ikke pengene så risikere sitte igjen med 2.

Evnt blir det da en ny "runde" og opprette klage hos forbrukerrådet.

 

Blir ihvertfal ikke mye anbefalinger av dustin eller ordrer hos de fra meg fremmover...

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...