Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da tikket det endelig inn en e-post fra Dustin om at hevingen av kjøpet mitt er godkjent og at pengene er på vei tilbake. Første e-post fra meg til Dustin vdr. saken var 18. august 2014, så vi snakker nesten et halvt år fra jeg meldte fra om problemet til saken ble løst. Inni dette er det et par uker trenering før returen som skyldtes at jeg var bortreist, men jeg må allikevel si at tiden det tok fra varen ble returnert til saken ble løst er helt hinsides. Dog, mest sjokkerende er den totale mangelen på kommunikasjon fra Dustin sin side. Det står på sidene deres at alle henvendelser vil bli besvart innen 48 timer. Til det har jeg bare èn kommentar: bullshit!

 

Takk og farvel Dustin!

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 1
Lenke til kommentar

All denne negative postingen rundt Dustin gjør meg ganske usikker på garantisaken jeg har hos dem...

Tidsmessig er de ikke kjappe. Pakken ble sendt inn den 27 januar og først i dag sier siden deres at det er mottatt som er rart da posten registrerte kortet i Oslo den 29.

Jeg får vel se om noe skjer innen 2 ukers "fristen" deres, hvis ikke blir det nok en telefon eller to fra meg.

Lenke til kommentar

Uansett, nå ser det ut til at jeg kanskje får prøvd den andre delen (retur) også.

Fikk en Samsung Chromebook 2 på lørdag som ikke vil lade batteriet, uansett hva jeg prøver. Har sendt mail til Dustin om dette i kveld, så får vi se hva de svarer (og hvor lang tid det tar å få svar).

Chromebook'en fungerer med strøm i, men det er jo upraktisk.

 

Oppdatering: det tok ganske nøyaktig 14 dager og få svar. Forslaget til Dustin er retur av vare og kreditering, eller en annen Chromebook som erstatning, siden den jeg har har gått ut og ikke kan skaffes.

Erstatning er jo greit, hvis de klarer å finne en som passer: 13 tommer, 1920x1080 og en ganske god skjerm.

Vi får se hva som skjer.

3 februar fikk jeg nytt svar fra Dustin hvor de sier at de ikke finner noen god erstatning. Så nå spør de om jeg ønsker å få den reparert (det foreslo jeg i første mailen). Jeg svarer at jeg gjerne vil ha den reparert, og allerede neste dag er saken registrert hos servicepartneren (InfoCare). Det går et par dager før jeg får sendt inn maskinen, men 9 februar er den hos InfoCare. 13 februar er maskinen reparert (batteri byttet), 16 februar er den sendt og i dag (17 februar) er den tilbake hos meg.

Batteriet virker og alt ser greit ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da tikket det endelig inn en e-post fra Dustin om at hevingen av kjøpet mitt er godkjent og at pengene er på vei tilbake. Første e-post fra meg til Dustin vdr. saken var 18. august 2014, så vi snakker nesten et halvt år fra jeg meldte fra om problemet til saken ble løst. Inni dette er det et par uker trenering før returen som skyldtes at jeg var bortreist, men jeg må allikevel si at tiden det tok fra varen ble returnert til saken ble løst er helt hinsides. Dog, mest sjokkerende er den totale mangelen på kommunikasjon fra Dustin sin side. Det står på sidene deres at alle henvendelser vil bli besvart innen 48 timer. Til det har jeg bare èn kommentar: bullshit!

 

Takk og farvel Dustin!

Er...det...mulig...?!!

 

Fikk ny vare i hus i går, og så viser det seg f**n meg at feilen er der fortsatt! Da saken ble opprettet sendte jeg inn to varer fordi det var usikkert hvor feilen lå. Den ene fikk jeg i retur, mens den andre ble kreditert. Det viser seg jo nå at den varen de returnerte til meg er defekt. Den er altså ikke blitt kontrollert; enten har de funnet feil i den andre varen og derfor gått ut fra at det var der hele feilen lå, eller så har de ikke sjekket noen av varene og bare tatt det for gitt hvor feilen lå.

 

Så da blir det ny runde med RMA på den andre varen...igjen. *SUKK* :thumbdown:

 

Edit: Og da er det ganske nøyaktig èn mnd siden jeg tok kontakt med Dustin uten at de har gitt lyd fra seg tilbake. Ringte dem først og fikk da snakke med en kundebehandler som lovet å sjekke opp saken og sende meg epost. Uka etter sendte jeg dem en ny mail pga. jeg ikke hadde hørt noe, samt en purring en uke senere. IKKE EN FORBANNA LYD!

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

 

Da tikket det endelig inn en e-post fra Dustin om at hevingen av kjøpet mitt er godkjent og at pengene er på vei tilbake. Første e-post fra meg til Dustin vdr. saken var 18. august 2014, så vi snakker nesten et halvt år fra jeg meldte fra om problemet til saken ble løst. Inni dette er det et par uker trenering før returen som skyldtes at jeg var bortreist, men jeg må allikevel si at tiden det tok fra varen ble returnert til saken ble løst er helt hinsides. Dog, mest sjokkerende er den totale mangelen på kommunikasjon fra Dustin sin side. Det står på sidene deres at alle henvendelser vil bli besvart innen 48 timer. Til det har jeg bare èn kommentar: bullshit!

 

Takk og farvel Dustin!

Er...det...mulig...?!!

 

Fikk ny vare i hus i går, og så viser det seg f**n meg at feilen er der fortsatt! Da saken ble opprettet sendte jeg inn to varer fordi det var usikkert hvor feilen lå. Den ene fikk jeg i retur, mens den andre ble kreditert. Det viser seg jo nå at den varen de returnerte til meg er defekt. Den er altså ikke blitt kontrollert; enten har de funnet feil i den andre varen og derfor gått ut fra at det var der hele feilen lå, eller så har de ikke sjekket noen av varene og bare tatt det for gitt hvor feilen lå.

 

Så da blir det ny runde med RMA på den andre varen...igjen. *SUKK* :thumbdown:

 

Edit: Og da er det ganske nøyaktig èn mnd siden jeg tok kontakt med Dustin uten at de har gitt lyd fra seg tilbake. Ringte dem først og fikk da snakke med en kundebehandler som lovet å sjekke opp saken og sende meg epost. Uka etter sendte jeg dem en ny mail pga. jeg ikke hadde hørt noe, samt en purring en uke senere. IKKE EN FORBANNA LYD!

Ny feil følger:

Fikk endelig kontakt med Dustin, og etter mye om og men, så fikk de opprettet en ny retursak. Sendte inn varen, og tenkte at nå så løser det seg kanskje. Men neida, fikk epost i går om at denne får jeg i retur fordi reklamasjonstiden er gått ut! Jeg ringte dem jo da selvsagt opp igjen og spurte hva i all verden de holder på med. Svaret jeg får er at de mener at jeg ikke kan ta dette på reklamsjonsretten fordi det er over fem år siden kjøpet. Når jeg sier at det ikke spiller noen rolle fordi feilen ble meldt innen retten var gått ut, så får jeg til svar at det ikke hjelper fordi den første retursaken ble registrert på den varen jeg fikk kreditert og ikke på den andre. Dette er så håpløst at jeg ikke finner ord. Da jeg meldte om feilen første gang, så skrev jeg jo at feilen like gjerne kunne ligge i den ene eller den andre varen. Dustin valgte da å registrere RMA-saken på den ene varen, men jeg sendte inn begge etter avtale med dem. Og nå bruker de altså dette som argument for at jeg ikke har meldt om feilen for den andre varen.

 

Vel, Forbrukerrådet neste...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, jeg kan jo ikke akkurat si at jeg er overrasket lenger selv etter de rundene jeg har hatt med dem siste halvåret. Men da jeg først meldte fra om feilen, så hadde jeg aldri trodd at det skulle gå slik som dette. Dustin hadde jo i oppstarten et godt rykte for retursaker, men det er tydelig at kundestøtten deres har blitt helt skakkjørt siden den tid. Ikke svarer de på mail, ikke følger personalet opp når de lover å sjekke opp saker...og ikke kan de lovverket tydeligvis. Har brukt en god del tusen hos dem ila. de siste fem årene, men jeg kommer aldri til å handle hos dem igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan komme med en solskinnshistorie til avveksling. I går mottok jeg en forsendelse som inneholdt en feil vare, opprettet en sak i ordresystemet deres, 10 minutter senere hadde jeg allerede blitt kreditert for varen! Fantastisk service må jeg si, ble sjokkert av den kjappe og til-min-fordel gode servicen.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hehe, jeg kan jo ikke akkurat si at jeg er overrasket lenger selv etter de rundene jeg har hatt med dem siste halvåret. Men da jeg først meldte fra om feilen, så hadde jeg aldri trodd at det skulle gå slik som dette. Dustin hadde jo i oppstarten et godt rykte for retursaker, men det er tydelig at kundestøtten deres har blitt helt skakkjørt siden den tid. Ikke svarer de på mail, ikke følger personalet opp når de lover å sjekke opp saker...og ikke kan de lovverket tydeligvis. Har brukt en god del tusen hos dem ila. de siste fem årene, men jeg kommer aldri til å handle hos dem igjen.

Jeg sendte inn en pc til komplett med noen defekter.

Kundebehandler på komplett anbefalte meg å sende inn hele maskinen, slik at rep-avdeling kunne se på maskinen som helhet og ikke bare som en enkelt komponent.

 

Rep-avdelingen brydde seg ikke om dette og bestemte seg for å returnere hele maskinen demontert i deler uten hovedkortet slik at pcen var ubrukelig og ikke kunne settes sammen igjen.

Hovedkortet var gått ut av produksjon og var ikke å få tak i. Ny tilsvarende prosessor og hovedkort ville kostet mange ganger mer enn beløpet jeg fikk refundert.

I praksis ødela de pcen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Hehe, jeg kan jo ikke akkurat si at jeg er overrasket lenger selv etter de rundene jeg har hatt med dem siste halvåret. Men da jeg først meldte fra om feilen, så hadde jeg aldri trodd at det skulle gå slik som dette. Dustin hadde jo i oppstarten et godt rykte for retursaker, men det er tydelig at kundestøtten deres har blitt helt skakkjørt siden den tid. Ikke svarer de på mail, ikke følger personalet opp når de lover å sjekke opp saker...og ikke kan de lovverket tydeligvis. Har brukt en god del tusen hos dem ila. de siste fem årene, men jeg kommer aldri til å handle hos dem igjen.

Jeg sendte inn en pc til komplett med noen defekter.

Kundebehandler på komplett anbefalte meg å sende inn hele maskinen, slik at rep-avdeling kunne se på maskinen som helhet og ikke bare som en enkelt komponent.

 

Rep-avdelingen brydde seg ikke om dette og bestemte seg for å returnere hele maskinen demontert i deler uten hovedkortet slik at pcen var ubrukelig og ikke kunne settes sammen igjen.

Hovedkortet var gått ut av produksjon og var ikke å få tak i. Ny tilsvarende prosessor og hovedkort ville kostet mange ganger mer enn beløpet jeg fikk refundert.

I praksis ødela de pcen.

 

Vel, jeg kan hvert fall komme med en varm anbefaling av Forbrukerrådet. Etter anbefaling fra dem sendte jeg inn en skriftlig klage (pr. brevpost) til Dustin først med to ukers svarfrist. Denne fikk jeg ingen respons på. Sende deretter inn klage til Forbrukerrådet. Knapt en uke senere fikk jeg telefon fra dem hvor de informerte om at de hadde sett på saken og om jeg hadde noe å tilføye før de tok kontakt med Dustin. Deretter fikk jeg en kopi av eposten de sendte til Dustin. Et par timer senere fikk jeg epost fra Dustin hvor de innrømmet feilen og at jeg får hevet kjøpet. Deilig at det endelig løste seg. Jævelig surt at det skulle ta så lang tid og måtte ta det så langt når feilen deres var så åpenbar. :w00t::thumbdown:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...