Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Nå klager jeg ikke, er bare smått utolmodig på slike ting (Som alle andre nerder). Bestilte en bærbar tidlig fredag, fikk beskjed at den var forlatt lager og sendt bare timer senere, noe som er dødsimponerende. Men det virker som om posten i Norge enda ikke har fått denne. Har jo vært helg, så har forståelse for at det kan ta en dag ekstra eller to. Er likevel litt irriterende, har lest så mye bra om Dustin, og hadde håpet på å ha den i morgen eller onsdag. Det ser mørkt ut.

 

Klager litt, men nerder har forståelse :p

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringte å snakket med dem jeg, bare for å forsikre meg. Fikk svar umiddelbart av en hyggelig person, han sa at min orde var blitt sendt til københavn, og at de skulle komme i Oslo i løpet av dagen, men at det enda ikke hadde skjedd. Jeg klarer ikke å bli smått irritert engang når det er god kundeservice, så vi lo litt begge to istedet. Håper den kommer før helga, for da skal jeg være litt i leiligheta i Trondheim i stedet, og gidder ikke reise tilbake bare for å hente den.

Lenke til kommentar

Har Dustinhome lagt ned i Norge? Jeg prøver å logge meg inn på Dustinhome.no, men brukernavnet virker ikke lenger, og jeg får valget mellom Dustin.no (for bedrifter) eller svenske Dustinhome.se (for privatpersoner).

 

Edit: Kom meg inn til slutt, men litt merkelig oppførsel av dustin.no å sende meg til dustinhome.se i stedet for .no

Endret av kvakse
Lenke til kommentar

Jeg må si til tross for at Dustinhome klarte å sende min vare til Danmark, så har de tatt seg lovlig god tid. Den kom til Norge i dag, etter 5 dager. Jeg tror ikke jeg har varen før på fredag, noe som vil si at for meg ble leveringstiden en uke, som i pakken har vært på reise i en uke, siden den ble sendt fredag forrige uke.

 

Noe det også kanskje er å utsette på, er at det tok dem 5 dager å trekke pengere fra konto.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Det er helt normalt at det tar flere dager før pengene blir trukket, det skjer med andre nettbutikker også.

Først må reservasjonen inn, så går den ut etter noen dager, og da kan de trekke pengene.

Angående frakten kan ikke DustinHome lastes for det, da transportøren har gjort en feil, i tillegg til mulig treghet ved sorteringssentralen i Oslo.

En svipptur innom Danmark kan desverre ta noen dager, enten man ønsker det eller ikke.

 

- Mortis

Lenke til kommentar

Mortis, jeg er ikke dum og skjønner det. Men faktummet er at det er meg det går utover, og det er jeg som sitter igjen med det dårlige inntrykket. Har handlet flere ganger fra komplett, og de trekker dagen etterpå. Det er forskjell på dagen etterpå og 5 dager.

Lenke til kommentar

Hva betyr det at de ikke trekker samme dag/dagen etter for deg?

Har du så dårlig oversikt over din egen økonomi, at du står i fare for å ha handlet for mer enn du har dekning for om de ikke trekker med engang?

Det har selvfølgelig ingen praktisk betydning. Men jeg liker å ha det slik, ser ikke noe i veien med det, og det er definitivt ingen vits for deg å prøve å være nedlatende av dem grunn.

Lenke til kommentar

De har ikke lov til å trekke pengene samme dagen. Med VISA så skal beløpet reserveres i mellom to og fem dager, dette gjelder for ALLE som benytter seg av VISA.

Jeg har aldri blitt trukket samme dag, eller dagen etter av Komplett. Tre til fem dager dager reservasjon, så som oftest en dag etter, så er pengene betalt til den respektive butikken, det kommer ann på når varen blir sendt, da de heller ikke har lov til å trekke kjøpssummen før varene er sendt.

Dette er noe VISA gjør, og ikke nettbutikkene. Skal du kritisere noen, så må du gå på de som leverer betalingsløsningene, og VISA.

 

- Mortis

Lenke til kommentar

Hva betyr det at de ikke trekker samme dag/dagen etter for deg?

Har du så dårlig oversikt over din egen økonomi, at du står i fare for å ha handlet for mer enn du har dekning for om de ikke trekker med engang?

Det har selvfølgelig ingen praktisk betydning. Men jeg liker å ha det slik, ser ikke noe i veien med det, og det er definitivt ingen vits for deg å prøve å være nedlatende av dem grunn.

 

Jeg bare sliter med å se noe grunnlag for at det skal være et problem.

Og siden du selv sier det ikke har noen betydning, er da spørsmålet, hvorfor mener du dette er negativt i den grad at du drar det frem her som en stor sak?

Lenke til kommentar

Forutsigbarhet og korrekthet ift. når beløp reserveres og når det trekkes er uansett moment for mange selv om man ønsker å være tverr på det. Men det er en del andre aktører som er vesentlig verre ved at man ikke får trekket fra den 4 retters restaurantmiddagen for 8 personer før nesten en måned i etterkant og det samme med drosje etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen som vet om sendingsmetoden Dustin bruker på større forsendelser (f.eks TV-er) tar lengre tid enn vanlig post? De bruker "CARRYON BUSINESS PALLET" fra Bring, og jeg synes det har tatt bemerkelsesverdig lang tid. Aldri brukt Bring til så store forsendelser før, så jeg har ingen aning selv.

Lenke til kommentar

Kan ikke huske at det tok spesielt ekstra med tid når jeg drev å fikk tv'er ifra dustin.

Kanskje en dag ekstra eller no. Bring er jo posten, og posten er seg selv lik.

Jeg venter på en pakke som ligger i oslo og godgjør seg nå, kanskje innen jeg får den, har den formert seg til 2 nye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...