Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte en ny pc i deler til en kompis som ønsker seg mer kraft til at Battlefield 3 kommer. La inn ett engelsk windows 7 64 bit system. Både denne og hovedkortet var ikke på lager. Dagen etterpå så var hovedkortet kommet inn, men windows 7 var ikke det. Men jeg så at den norske versjonen nå var på lager. En kjapp telefon og alt var ordnet, pakking startet og de 10-20-30 kronene mer som den norske versjonen kostet slapp jeg å betale. Greit er ikke mange kronene, men mange nettbutikker ville ha krevet dette. Og med dustinhomes 99kr i frakt så er dem stort sett første valg når jeg bygger maskiner til meg selv eller andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser jo greit ut det, men er ikke SSD bare tull på en HTPC?

ikke hvis den skal være stille og kun spille av film fra en server eller noe slikt.

Sant nok :) Men klarer du å få alt annet i systemet så stille at harddisken faktisk høres? Viss ikke så er det jo fremdeles bortkastet.

 

 

Du må i såfall gjøre noe med viftene i kabinettet. Bygget en htpc med en slik for en liten stund siden, og de bråker ganske så mye. Jeg bare tror at harddiskstøyet vil være minimal.

Lenke til kommentar

Hehe, nei, man bør selvfølgelig sjekke støyen på dem også - det har jeg faktisk ikke tittet på enda. Men tallene de oppgir er jo som regel uansett null verdt. Mer varme blir det imidlertid med flere disker. fordi to disker med f.eks. seks plater totalt vil utvikle mer varme enn en disk med fire plater, gitt at de har samme rotasjonshastighet. Mer overflate er ikke så relevant da, for varmen går ut i kabiettet, og der vil ma jo helst ha det kjølig.

 

I tillegg burde man jo sjekke strømforbruket. Det er jo og en faktor, emn man sparer vel neppe inn 3TB-en selv om den skulle bruke mindre strøm. :p Men så var det dette med plass da..

 

De skal stå i raid5, og WD Green diskene har et litt iffi rykte på seg når det kommer til raid. Og pris så klart, jeg skal klare meg med 14TB en stund, og det er ikke noe problem med plass i kabinettet jeg skal bruke.

 

Edit:

Alle varene jeg bestilte kom også frem til posten hos meg på lørdag. Så da blir det server bygging i morgen, da jeg var i oslo hele helgen. Kos å bygge litt igjen, kanskje gjøre et prosjekt av det.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Har lest mye bra om Dustin her, så jeg slo til på en ASUS N43SN som jeg opprinnelig bestilte fra komplett siden jeg har meget god erfaring med de, samt at de har ekstremt rask levering med pickup point i Oslo. Men nå ble maskinen utsatt til langt ut i Juli, så da hjelper dette lite.

 

Nå er jeg spent på hvor raskt Dustin leverer, er det for mye å håpe på at Posten greier å få den frem til i morgen om den blir sendt i ettermiddag?

 

EDIT!: Så i etterkant av betaling at de har studentrabatt, har sendt de mail om dette, noen erfaringer med dette? Noen som har opplevd å få rabatter på etterskudd?

Lenke til kommentar

Har lest mye bra om Dustin her, så jeg slo til på en ASUS N43SN som jeg opprinnelig bestilte fra komplett siden jeg har meget god erfaring med de, samt at de har ekstremt rask levering med pickup point i Oslo. Men nå ble maskinen utsatt til langt ut i Juli, så da hjelper dette lite.

 

Nå er jeg spent på hvor raskt Dustin leverer, er det for mye å håpe på at Posten greier å få den frem til i morgen om den blir sendt i ettermiddag?

 

EDIT!: Så i etterkant av betaling at de har studentrabatt, har sendt de mail om dette, noen erfaringer med dette? Noen som har opplevd å få rabatter på etterskudd?

 

Varene blir sendt fra Sverige.. så beregn 2 arbeidsdager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...