Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rare greier. Jeg og en venn bestilte på akkurat samme minutt. Nesten samme oppsett. Alt var på lager.

 

Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding

15.06.2011 17:19

 

Pakken hans er i Oslo, min har ikke forlatt sverige engang. Meget skuffende da vi skulle bygge samtidig. Fått mail om at den var på veg i går. :-(

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Rare greier. Jeg og en venn bestilte på akkurat samme minutt. Nesten samme oppsett. Alt var på lager.

 

Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding

15.06.2011 17:19

 

Pakken hans er i Oslo, min har ikke forlatt sverige engang. Meget skuffende da vi skulle bygge samtidig. Fått mail om at den var på veg i går. :-(

 

Kanskje tidspunktene var på hver sin side av hønehåret mtp. utgående fra Dustins lager? Mine pakker har alltid blitt sendt mellom kl. 16 og 17 såvidt jeg kan se.

Lenke til kommentar

Rare greier. Jeg og en venn bestilte på akkurat samme minutt. Nesten samme oppsett. Alt var på lager.

 

Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding

15.06.2011 17:19

 

Pakken hans er i Oslo, min har ikke forlatt sverige engang. Meget skuffende da vi skulle bygge samtidig. Fått mail om at den var på veg i går. :-(

 

Kanskje tidspunktene var på hver sin side av hønehåret mtp. utgående fra Dustins lager? Mine pakker har alltid blitt sendt mellom kl. 16 og 17 såvidt jeg kan se.

 

 

 

 

Vurderte muligheten for det, men vi bestilte akkurat samtidig. I tillegg ble EDI opprettet på 17.15 hos begge to. Begge to fikk også mail om at pakken var sendt helt likt. Det hadde vært en ting om den var registrert motatt på posten i sverige. Men den er ikke det heller. Pakken er tilsynelatende ingenstedshen akkurat nå :-/

 

 

Sendt mail, så jeg håper på å finne ut hvor den er.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg bestilte forresten noen deler fra Dustin for noen dager siden. Rett etter første bestilling bestemte jeg meg for i samme slengen å skaffe et kabinett de førte billig. Bestilling nr.2 ble dermed lagt inn 5 min etter den første.

 

Ordre nr.2 ble sendt/forberedt klokken 15.30 mens ordre nr.1 først ble sendt/forberedt kl.16.30. Ettersom ordre nr.1 var på mange tusen kroner og hastet litt ringte jeg Dustin for sikkerhets i mellomtiden. Ordresystemet deres er såvidt jeg forstår 100% manuelt så årsaken var rett og slett at vedkommende som hadde med ordre nr.1 å gjøre sikkert hadde vært opptatt i tlf. el. ifølge han jeg snakket med.

 

Det er sikkert noe av det samme som har skjedd i ditt tilfelle Zeitgeist. Så lenge melding er mottatt vil den være registrert i Oslo i morgen tidlig tenker jeg.

Lenke til kommentar

Ja, jeg ser forskjellen i pris. Hvis du leser innlegget av meg som du quotet, står det "Hvorfor 2TB? pris?". Det burde jo vøre en indikasjon.

 

Imidlertid er det ofte andre ting enn inkjøprsprisen som spiller noen rolle også, som plass, støy, strømforbruk, mulighet for enkel oppgradering senere uten å enten m,åtte bytte ut disker eller skaffe seg mer plass osv. I tillegg kunne det skyldes problemer med sektorstørrelsen på 4TB-disken, litt avhengig av hvilket oppset han kjører. Varme og støy er jo nettopp grunner til å IKKE velge 2TB, så da tenkte jeg det kunne være interessant å høre resonementet hans. (Jeg er jo fristet til å spare penger jeg og.)

Lenke til kommentar

Varme og støy er jo nettopp grunner til å IKKE velge 2TB

Skal ærlig innrømme at vi er inne på et felt jeg ikke kan så altfor mye om, men ut fra egen erfaring så er ikke det å kun velge en disk fremfor to verken mer stille eller mindre varme-samlende(Pga. du har større kjøleflate på to fremfor en) alltid. Hvertfall mine to WD-greens lager mer støy(Spesielt vibrasjon) enn mine fem andre disker kombinert, hvor den ene er SP til OS fra oldtiden og to SG B's, alle på 7200rpm.

Lenke til kommentar

Hehe, nei, man bør selvfølgelig sjekke støyen på dem også - det har jeg faktisk ikke tittet på enda. Men tallene de oppgir er jo som regel uansett null verdt. Mer varme blir det imidlertid med flere disker. fordi to disker med f.eks. seks plater totalt vil utvikle mer varme enn en disk med fire plater, gitt at de har samme rotasjonshastighet. Mer overflate er ikke så relevant da, for varmen går ut i kabiettet, og der vil ma jo helst ha det kjølig.

 

I tillegg burde man jo sjekke strømforbruket. Det er jo og en faktor, emn man sparer vel neppe inn 3TB-en selv om den skulle bruke mindre strøm. :p Men så var det dette med plass da..

Lenke til kommentar

Dustin svarte på eposten kl 0900 dagen etter at jeg sendte den. Fantastisk responstid. Posten som surret og var trege med å oppdatere sporingen. Ser ut til at den kommer til postkontoret mitt i morgen. 3 dager på en bestilling av 10 pc deler må sies å være bra.

 

:)

 

 

Lenke til kommentar

Men. Det var et par feil med kabinettet. Litt mandagsprodukt ser det ut til. Døra henger litt igjen når man åpner/lukker den, det var to riper i sidedøra på kabinettet og det manglet en gummiring under den ene foten. Har sendt mail om gummiringen da den må være der for å holde kabinettet plant. Usikker på om jeg skal klage på døra og ripene siden det ikke er store feil. Innspill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...