Gå til innhold

Øyvind Heian angrepet under skoledebatten på Færder videregående skole!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er ikke Øyvind Heian i fengsel enda? Rasisme er ulovlig.

Fordi det er utrolig vanskelig å bl dømt for rasisme i Norge. Med mindre man oppfordrer til tvangsterilisering eller andre uhumskheter kan man slippe unna med mye. Så kan man jo diskutere om det er bra eller dårlig.

Nei det er ikke vanskelig å bli dømt for rasisme i norge for loven har en såkallt omvendt bevisbyrde => Hvis noen annmelder deg for rasisme så annsees du som skyldig til du har motbevist disse annklagene (noe som ofte er veldig vanskelig eller umulig)

 

§ 10. Bevisbyrde

 

Hvis det foreligger omstendigheter som gir grunn til å tro at det har funnet sted brudd på bestemmelsene i §§ 4, 5, 6, 7 eller 9, skal det legges til grunn at brudd har funnet sted, hvis ikke den som er ansvarlig for handlingen, unnlatelsen eller ytringen sannsynliggjør at det likevel ikke har funnet sted slikt brudd.

Kilde: http://lovdata.no/all/hl-20050603-033.html#10

 

Denne loven ble altså snikinnført i 2005 og fikk ingen medieomtale el. (noe man skulle tru at en så radikal lov med omvendt bevisbyrde ville ha fått (da dette strider mot all annen norsk rettspraksis og menneskerettighetene)). Og man skulle jo også tru at en god del politikere og partier hadde motsatt seg en slik lov (ble denne loven innført om natta i sommerferien eller noe slikt siden ingen reagerte?)

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Hadde skoledebatt idag, der blant annet Vigrid og Rødt var med.

SOS Rasisme var utenfor og delte ut flygeblader og ba oss snu ryggen til, noe som er greit nok. Under selve debatten var det kun lov å prate om skole, utdanning og miljø, så Vigrid fikk ikke sagt så mye provoserende, og debatten var slik sett ganske rolig. Annet enn i avslutningsinnlegget da Vigridfyren dro det lenger og begynte med innvandringspreiket. Da reiste de fleste seg og snudde ryggen til, inkludert meg.

 

Men annet enn det var faktisk ikke Vigrid de som var dårlige her. Dama fra Rødt pratet veldig mye stygt om Vigrid og personen som satt der (og snudde seg demonstrativt vekk hver gang han pratet), noe man bør holde seg for god til. Dessuten avsluttet hun noe med at vi burde ta en Max Manus på han fra Vigrid (husker ikke ordrett, men poenget var at han skulle skades/drepes). Det fikk mye applaus, men jeg synes det var å gå alt for langt. Tydeligvis er ikke Rødt bedre selv.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
Hadde skoledebatt idag, der blant annet Vigrid og Rødt var med.

SOS Rasisme var utenfor og delte ut flygeblader og ba oss snu ryggen til, noe som er greit nok. Under selve debatten var det kun lov å prate om skole, utdanning og miljø, så Vigrid fikk ikke sagt så mye provoserende, og debatten var slik sett ganske rolig. Annet enn i avslutningsinnlegget da Vigridfyren dro det lenger og begynte med innvandringspreiket. Da reiste de fleste seg og snudde ryggen til, inkludert meg.

 

Men annet enn det var faktisk ikke Vigrid de som var dårlige her. Dama fra Rødt pratet veldig mye stygt om Vigrid og personen som satt der (og snudde seg demonstrativt vekk hver gang han pratet), noe man bør holde seg for god til. Dessuten avsluttet hun noe med at vi burde ta en Max Manus på han fra Vigrid (husker ikke ordrett, men poenget var at han skulle skades/drepes). Det fikk mye applaus, men jeg synes det var å gå alt for langt. Tydeligvis er ikke Rødt bedre selv.

Tydeligvis er ikke dere bedre selv heller, ettersom du sier at alle, du inkludert, snudde dere på kommando fra sos-rasisme før dere engang hørte argumentene til fyren.

 

Sånt blir det lite debatt av - et demokrati fungerer ved at man argumenterer mot det man ikke liker, ikke snur ryggen til og later som ingenting fordi det er tabu. Det er jo den slags feighet som har ført asylpolitikken dithen den er idag, og nå er det jo mainstream i politikken å snakke om juksemakerne når problemet er vokst over alle hauger og fjell. Resultatet? Man blir skeptisk til legitime innvandrere, fordi enten man vil det eller ei - når en viss andel av en menneskegruppe (det være seg punkere, sosser, rødhårete, aliens) stikker seg ut med en rekke negative handlinger, får man naturlige reaksjoner og forventer samme handlingsmønster fra andre med like karakteristikker. Det har ingenting med rasisme å gjøre, men med kultur- og verdiforskjeller. Det er ikke rettferdig mot legitime innvandrere. Det er sikkert kjekt å sitte på tinget og male rosa og teoretisere om vakker kultursamhandling, men slik man hører rapportene fra faktiske innbyggere i Oslo for tiden - ja, HELT alminnelige borgere, så har man fått mer enn nok av denne angivelige "kulturberikelsen". Innvandrermiljøer samler seg i sine egne ghettoer, og mange av dem ønsker kun å snylte på demokratiet og velferdsgodene våres som et ledd i å organisere sine egne samfunn i samfunnet.

Noe må skje, og selv om denne Heian - som jeg antar du snakker om, som forresten er med i partiet Norgespatiotene, ikke Vigrid - går langt over streken, så styrker det altså hans sak og ikke dere om dere bare lukker ørene og hører på Rødt og SOS-rasisme siden deres side av saken er MINST like langt fra virkeligheten og lite nyansert som denne Heian.

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar
det samme skjedde under skolevalgdebatten ved forrige valg der jeg gikk på vgs.

sos rasisme oppfordret til og snu ryggen til Frp den gangen, var både flaske kasting og tomatkasting den gangen, fyren fra frp ble ikke truffet men fyren fra Krf ble det

Forundrer meg ikke. Barn/ungdom i den alderen er utrolig lett påvirkelig dersom man appellerer til sosiale ufrossingstaktikker som å kalle dem rasister dersom man ikke gjør som de sier, og dette spiller på politisk korrekthet. Og lærerne er jo handlingslammet med de samme argumentene, så de setter vel ikke en stopper for dette.

 

FRP har jo personer med innvandrerbakgrunn som politikere idag, så det sier jo litt om hvor venstreekstreme og hatske denne gjengen er når de prøver å sensurere FRP.. og hvor farlig det er å slippe dem til på slike anstelninger.

 

Hadde høyresiden fått samme privilegier hatt det blitt et ramaskrik uten like kan jeg garantere.

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar
Tydeligvis er ikke dere bedre selv heller, ettersom du sier at alle, du inkludert, snudde dere på kommando fra sos-rasisme før dere engang hørte argumentene til fyren.

Som jeg skrev snudde hverken jeg eller noen andre seg (annet enn Rødt) under selve debatten, det var først når Vigrid hadde sitt sluttinnlegg der de brøt reglene og begynte med rasisme-preiket sitt. Jeg ville aldri snudd ryggen til FrP i en debatt, for eksempel, så lenge debattanten holder seg saklig.

 

Noe må skje, og selv om denne Heian - som jeg antar du snakker om, som forresten er med i partiet Norgespatiotene, ikke Vigrid - går langt over streken, så styrker det altså hans sak og ikke dere om dere bare lukker ørene og hører på Rødt og SOS-rasisme siden deres side av saken er MINST like langt fra virkeligheten og lite nyansert som denne Heian.

Dette var Vigrid.

Jeg støtter heller ikke Rødt, og som jeg skrev synes jeg også at damen fra Rødt oppførte seg ganske dårlig. Jeg er også imot SOS Rasisme i måten de ikke tok avstand fra angrepet på Heian. Så bildet du har av meg som en som står på andre siden er feil.

Lenke til kommentar
Hadde skoledebatt idag, der blant annet Vigrid og Rødt var med.

Vigird? Er du sikker på at du ikke mener Norgespatriotene? Vigrid er ikke er politiskparti og stiller ikke til valg.

 

:)

Nemlig, og det sier jo litt om hvor effektiv hjernevasken fra SOS-rasisme fungerer på denne gjengen. Kan umulig ha vært Vigrid - de ville aldri blitt invitert til et slikt arrangemand.

Lenke til kommentar
Tydeligvis er ikke dere bedre selv heller, ettersom du sier at alle, du inkludert, snudde dere på kommando fra sos-rasisme før dere engang hørte argumentene til fyren.

Som jeg skrev snudde hverken jeg eller noen andre seg (annet enn Rødt) under selve debatten, det var først når Vigrid hadde sitt sluttinnlegg der de brøt reglene og begynte med rasisme-preiket sitt.

Definer rasisme? Tipper han snakket om helt ordinær innvandringspolitikk, så var det en del av dere som skulle være politisk korrekt til den store gullmedaljen og instiktivt reiste dere opp, og resten av saueflokken fulgte etter.

 

 

Jeg ville aldri snudd ryggen til FrP i en debatt, for eksempel, så lenge debattanten holder seg saklig.

Vel, som du leste over her er det ikke lenge siden det var slike tilstander også, alt hausset opp og stelt istand av propaganda-geriljaen til SOS-rasistisk.

Lenke til kommentar
Hadde skoledebatt idag, der blant annet Vigrid og Rødt var med.

Vigird? Er du sikker på at du ikke mener Norgespatriotene? Vigrid er ikke er politiskparti og stiller ikke til valg.

 

:)

Nemlig, og det sier jo litt om hvor effektiv hjernevasken fra SOS-rasisme fungerer på denne gjengen. Kan umulig ha vært Vigrid - de ville aldri blitt invitert til et slikt arrangemand.

På plakaten foran debattanten stod det "VIGRID" med store bokstaver, han ble også hele tiden referert til som Vigrid-representanten. Det er dessuten ganske nedlatende av deg å antyde at jeg har blitt hjernevasket?

 

Det stod dessuten om Vigrid i lokalavisen idag, og at de ikke er et politisk parti, men en gruppe som har stilt opp her i fylket (Buskerud). For mer bevis sjekk Hallingdølen sin artikkel om skoledebatten fra en annen skole her som var tidligere på dagen.

 

Definer rasisme? Tipper han snakket om helt ordinær innvandringspolitikk, så var det en del av dere som skulle være politisk korrekt til den store gullmedaljen og instiktivt reiste dere opp, og resten av saueflokken fulgte etter.

Skulle ønske du sluttet med tippingen, så hadde jeg sluppet å forklare alt flere ganger. :)

Lenke til kommentar

Sos-rasisme var på sandefjord vgs også, "snu ryggen til rasisme" sto det på en ark som ble kopiert i tusen talls og kasta over faen meg alt...

 

Vil dog ikke si at sos-rasisme oppfordrer folk til og yte med vold, men kanskje også noen ser på det og bule ut noen som prøver og snakke i et fritt land er litt væl lengste laget. Syntes selv folk kune snudd ryggen til og buet etter og ha hørt på hva fyren hadde og si, kan jo hende folk hadde vært litt enig med han. Så hele greia ender opp i en tragisk fjortis lignende ting. Gruppepress osv....

Lenke til kommentar
Hadde skoledebatt idag, der blant annet Vigrid og Rødt var med.

Vigird? Er du sikker på at du ikke mener Norgespatriotene? Vigrid er ikke er politiskparti og stiller ikke til valg.

 

:)

Vigrid stiller til valg. De stiller liste i Buskerud. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2009/?v=maalinger

 

Jeg synes denne hetsingen av Norgespatriotene er barnslig og lite konstruktiv. Spesielt når de begynner å kaste flasker, da tyder det på at de i salen ikke er noe bedre enn de, de kritiserer. Det verste er at alt sammen er ledet av den motbydlige organisasjonen SOS rasisme. Det er ihvertfall en ting som er flott om FRP kommer til makten, og det er at SOS rasisme mister statstøtten.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...