Gå til innhold

Øyvind Heian angrepet under skoledebatten på Færder videregående skole!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte.

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres:

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,

b) religion eller livssyn, eller

c) homofile legning, leveform eller orientering.

Noe som er en skam.

Lenke til kommentar

Men bare forestill dere overskriften i vg!

 

 

 

Heian angrepet igjen... denne gangen med papirballer

 

 

*host*

hvis vi skal tenke litt mer i form av ren diskusjon tviler jeg på at man kan få mye ut av en slik skoledebatt, men jeg får se om noen uker, enten heian kommer eller ikke.

 

 

Agrumentene mine mot ham ville vel blitt at han er en ekstremt fordomsfull person som drar alle under en kam. Han er redd for forandringer og har tydlighvis hatt dårlige erfaringer med enkeltindivider før, det at media blusser opp alle saker med innvandrere i... "innvandrer voldtok xx" "Raneren var av muslimsk bakgrunn" ja sto faktisk dette i vg en gang...

Alt dette bare hiver besin på det bålet som er heian og NP...

 

 

Gjentar igjen at man ikke burde ty til vold, at den som kastet mynten/flasken burde vært mer saklig, evt hivd et bananskall eller lignende.. men da hadde vel heian sklidd på det og vi hadde fått et bilde av han i avisen hvor blodet renner ned hodet mens såret ser ubehandlet ut og plasteret er mange meter unna der det burde være..

Lenke til kommentar

Norgespatriotene v/Øyvind Heian er i seg selv et antidemokratisk parti som ikke godtar religionsfrihet og ytringsfrihet ifølge "partiprogrammet"

 

Sånn sett er det rart at skoler i heletatt vil gi taletid til mannen. Det er selvsagt feil og kaste saker og ting, bedre hvis de bare hadde forlatt hallen kanskje.

Lenke til kommentar
Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte.

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres:

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,

b) religion eller livssyn, eller

c) homofile legning, leveform eller orientering.

Noe som er en skam.

 

Hvorfor er det en skam?

Lenke til kommentar

utrolig..vi har nå engang et fritt land så vidt jeg vet og da må folk få si og mene hva de vil på godt og vondt selv om andre er uenige artige er at disse norgespatriotene hadde jeg aldri vist hadde eksistert om ikke det hadde skjedd..jaja de må å få si sin mening som alle andre! ellers fungerer fint lite her til lands som det skal!.

Endret av Hudrin
Lenke til kommentar
Hvorfor er det en skam?

Fordi jeg ønsker å påberope meg retten å si hva jeg enn måte mene om religion, etnisitet eller livssyn, uten at jeg måtte være redd for å bli rettslig forfulgt for mine meninger.

 

På samme måte ønsker jeg at andre skal ha lov til å si akkurat hva de mener om meg.

Lenke til kommentar
Norgespatriotene v/Øyvind Heian er i seg selv et antidemokratisk parti som ikke godtar religionsfrihet og ytringsfrihet ifølge "partiprogrammet"

Har du noen sitater?

 

Sånn sett er det rart at skoler i heletatt vil gi taletid til mannen. Det er selvsagt feil og kaste saker og ting, bedre hvis de bare hadde forlatt hallen kanskje.

Synes det er rart at de ikke reagerer på SOS-rasismes' oppførsel med oppfordring til opptøyer og udemokratiske virkemiddel. Hadde Norgespatriotene gjort noe lignende hadde det blitt ramaskrik tenker jeg.

 

Synes det er på tide søkelys blir rettet mot udemokratiske og rasistiske SOS-rasisme - en gjeng rasistiske, uproduktive slaskete gjøker som lever i sus og dus på subsidier fordi det er politisk korrekt å støtte "anti-rasisme", og hopper ut og fremmer hatet sitt en gang iblandt for å forsvare sin egen eksistens. Jeg synes det er en hån mot skattebetalerne at denne organisasjonen mottar offentlige subsidier.

 

Istedet hopper alle de redde hvitingene her inne frem og poster innlegg med hvor ekstremt opptatt av å ta avstand fra rasisme og Norgespatriotene de er. Hvorfor fokuseres det på dem? De utøver bare sin ytringsfrihet, og for å være ærlig tror jeg ikke det er en kjeft her inne som har lest partiprogrammet deres (helt ærlig ikke jeg heller, men jeg uttaler meg ihvertfall ikke om det).

På tide noen tar oppgjør med SOS-rasisme en gang for alle - media bør kjøre en real propagandakampanje for å avkle hyklerne.

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar
Hvorfor er det en skam?

Fordi jeg ønsker å påberope meg retten å si hva jeg enn måte mene om religion, etnisitet eller livssyn, uten at jeg måtte være redd for å bli rettslig forfulgt for mine meninger.

 

På samme måte ønsker jeg at andre skal ha lov til å si akkurat hva de mener om meg.

 

Du har all rett til det. Jeg forstår ikke hvorfor du trenger å håne noen, fremme hat eller oppfordre til heksejakt etter personene/menneskene/religionene du kritiserer.

 

Synes du mobbing og drittkasting i media også er greit?

Lenke til kommentar

Det er irrelevant hvem som forsvarer hvem. Jeg konstaterer at det er SOS Rasisme som her har handlet kritikkverdig uavhengig av hvem som har gjort hva. De oppfordrer til en aksjon mot Norgespatriotene og jubler når noen agerer og forvolder vold mot en meningsmotstander. Senere er de ikke engang villige til å beklage eller ta avstand. Dette er en organisasjon som er så på viddene når det gjeler logisk fremføring at det rett og slett er flaut.

 

Enda flauere er det at Norge indirekte sponser disse med statsstøtte. Jeg er glad nå Heian er villig til å anmelde disse, enn om dette ikke er førstegang og dessverre sikkert forgjeves. Jeg kunne ønske jeg noengang fikk et logisk svar (eller et svar som sådan) på mine henvendelser til aktører innenfor dette miljøet. Hva er det egentlig de ønsker? En selektiv ytringsfrihet der man selv setter seg som overdommer for hva som skal tillates eller ikke?

 

Venstre politiker Abid Raja hevder SOS Rasisme er militante og jeg er enig i den formulering.

 

:)

Lenke til kommentar
Du har all rett til det. Jeg forstår ikke hvorfor du trenger å håne noen, fremme hat eller oppfordre til heksejakt etter personene/menneskene/religionene du kritiserer.

 

Synes du mobbing og drittkasting i media også er greit?

Problemet er at definisjonene er for løse i fisken. Dessuten så mener jeg faktisk at jeg er i min fulle rett å håne irrasjonelle folk som ser spøkelser og jotner ved høylys dag.

 

Hva folk gjør får være deres eget problem. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om den verbale skitkastingen som enkelte bedriver.

Lenke til kommentar
Det er irrelevant hvem som forsvarer hvem. Jeg konstaterer at det er SOS Rasisme som her har handlet kritikkverdig uavhengig av hvem som har gjort hva. De oppfordrer til en aksjon mot Norgespatriotene og jubler når noen agerer og forvolder vold mot en meningsmotstander. Senere er de ikke engang villige til å beklage eller ta avstand. Dette er en organisasjon som er så på viddene når det gjeler logisk fremføring at det rett og slett er flaut.

 

Enda flauere er det at Norge indirekte sponser disse med statsstøtte. Jeg er glad nå Heian er villig til å anmelde disse, enn om dette ikke er førstegang og dessverre sikkert forgjeves. Jeg kunne ønske jeg noengang fikk et logisk svar (eller et svar som sådan) på mine henvendelser til aktører innenfor dette miljøet. Hva er det egentlig de ønsker? En selektiv ytringsfrihet der man selv setter seg som overdommer for hva som skal tillates eller ikke?

 

Venstre politiker Abid Raja hevder SOS Rasisme er militante og jeg er enig i den formulering.

 

:)

 

Jeg sier meg delvis enig, men synes ikke dette hadde noe med debatten om hvor "bedriten" ytringsfrihet loven er.

Lenke til kommentar
Du har all rett til det. Jeg forstår ikke hvorfor du trenger å håne noen, fremme hat eller oppfordre til heksejakt etter personene/menneskene/religionene du kritiserer.

 

Synes du mobbing og drittkasting i media også er greit?

Problemet er at definisjonene er for løse i fisken. Dessuten så mener jeg faktisk at jeg er i min fulle rett å håne irrasjonelle folk som ser spøkelser og jotner ved høylys dag.

 

Hva folk gjør får være deres eget problem. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om den verbale skitkastingen som enkelte bedriver.

 

Nå er det en lov vi diskuterer, og hva du bryr deg om er irrelevant. At mange blir plaget av mobbing er et samfunns problem som avler værre saker. Husker også det var en stor foretningsmann som tok livet av seg etter 2ukers pes fra media, som viste seg å ikke stemme med fakta i ettertid. (husker desverre ikke navn og konkrete kilder).

 

Hvis du bryr deg så lite om hva andre gjør, la da folk få se spøkelser og rope ut om det. Du kan enkelt motbevise de, være uenig og gå til angrep mot de uten å bruke skitkasting som hører hjemme i 1.klasse.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Nå er spørsmålet om ytringsfrihetens kår i dagens Norge klart linket til temaet for denne tråden - volden mot Øyvind Heian.

 

Sånn sett er det ingen tvil om at lovgivningen rundt ytringsfrihet er relevant for diskusjonen av ytringsfrihetens kår i dagens Norge, som igjen er relevant for spørsmålet rundt volden mot Øyvind Heian.

 

Man kan også se det slik at legitimiteten til loven er relevant for debatten rundt hva loven om ytringsfrihet sier, noe som igjen er relevant for spørsmålet om ytringsfrihetens kår i dagens Norge, som igjen er relevant for temaet - volden mot Øyvind Heian.

 

Det er heller ingen tvil om at bakgrunnen for loven er relevant for legitimiteten til loven, som er relevant for ytringsfrihetens kår i Norge, som igjen er relevant for trådens tema - altså volden mot Øyvind Heian.

 

Og hvor lenge er det til vi sitter med en debatt som varierer mellom ytringsfrihetens kår i de baltiske republikkene i mellomkrigstiden, samt ideen om ytringsfriheten fra opplysningstiden sett mot dagens norm om politisk korrekthet?

 

(Dersom du er forvirret nå er det ingenting mot hvor forvirrende det var å skrive det.)

 

Jeg skal ikke legge for store begrensninger for hva dere kan diskutere i denne tråden.

 

Men kanskje vi kan ta debatten rundt lovgivningen et annet sted? :)

 

Ingen innlegg er slettet, dette er kun en formaning fra min side.

 

Reaksjoner på moderering tas som vanlig via PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

Det finnes en egen tråd for NP som har tatt for seg samtlige av de punktene.

 

"Norge fritt - Norge hvitt" fra flyere.

Niggervitser

Oppfordring til å ta i bruk slag/stikk/skytevåpen mot innvandrere

Kamp mot Islam, der de vil forby moskèer og hindre religiøs utfoldelse.

Etnisk rensning basert på hudfarge -> ref. til første sitatet her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...