Gå til innhold

Øyvind Heian angrepet under skoledebatten på Færder videregående skole!


Anbefalte innlegg

Neei, sos-rasisme oppfordrer bare folk til og snu ryggen til, mens noen tøffe gjør det og alle skal være kule og følge etter. Og så klart er det noen wannabe gangsters som har det for seg at, tjaa jeg kaster flaske i trynet hans like godt, jeg vetta faen hva han står for men siden alle sikkert syntes jeg er kul da så gjør jeg det.

 

Gruppepress og tøffest i byen oppleg spør du meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neei, sos-rasisme oppfordrer bare folk til og snu ryggen til, mens noen tøffe gjør det og alle skal være kule og følge etter. Og så klart er det noen wannabe gangsters som har det for seg at, tjaa jeg kaster flaske i trynet hans like godt, jeg vetta faen hva han står for men siden alle sikkert syntes jeg er kul da så gjør jeg det.

 

Gruppepress og tøffest i byen oppleg spør du meg.

SOS-rasisme tok ikke avstand fra hendelsen. De faktisk applauderte den. SOS-rasisme beklaget ikke at deres aksjoner kan ha ført til skade på debatanter, ikke bare Heian, men andre debatanter også. Grunnen til at SOS-rasisme er avskylig, er at de har et navn som skulle tilsi at de er en seriøs flott organisasjon og lurer dermed barn og andre som ikke følger med. ''

 

Istedenfor er de en organisasjon som bruker vold som maktmiddel, som sprer rundt løgner og som er ledet av Tjen Folket, en organisasjon som ble kastet ut av Rødt fordi de støttet f.eks. gulagleirene i Sovjet.

 

Jeg vil også nevne at deres kamp mot rasisme er fullstendig bakstrevers. Du kjemper ikke mot rasisme med å spre løgner om rasistiske og nazistiske organisasjoner, late som om det er det eneste problemet vi har med rasisme i Norge og ikke erkjenne at innvandring kan faktisk føre til problemer. Det de burde ha gjort, var å fokusere på medmensklighet mot våre nye landsmenn. For en utlending i Norge er det vanskelig å bli kjent med etnisk norske, det er vanskelig å komme inn i norske miljøer og det kan føre til enda mer problemer når man kan støte på fremmedfrykt fra alle politiske hold. De burde fokusert på at det bør være lettere å få jobb som innvandrer i Norge og at alle sammen som de holder foredrag for bør prøve å bli mer åpne.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Flaskekastinga har nok hjulpet NP mer enn det har skadd dem, og selv om det ikke finnes en liten del av meg som respekterer NP og deres politikk/ideologi, så må de for all del ytre sin sak, jeg tror det skaper større motstand mot dem, enn det en flaske i hodet gjør.

 

Å snu ryggen er kanskje barnslig og unødvendig, men akkuratt som Heian skal få lov til å si det han mener, må resten av de som befinner seg der også få lov til å si hva de mener, hvordan de gjør det er det samme for meg, så lenge ingen personer eller ting kommer til skade.

Lenke til kommentar

Gidder ikke å sitere, men Cpt. Obvious, du er VELDIG morsom, lo hardt av postene dine!

 

Haha, tror du virkelig det har noe å si om noen snur ryggen til NP/Vigrid/Whatever i en skoledebatt? Haha, det skader ikke demokratiet, ikke engang i prinsippet, alle er fri til å nekte å lytte på politikerne om de vil, det kalles å vise at man har et standpunkt, de nekte han tross alt ikke å snakke. Du har misforstått og blåser dette opp i dimensjoner. Hahahaha, takker for litt underholdning i hverdagen, skaff deg ei kappe og du kan kalle deg Cpt. Democracy! Så kan du ha denne teksten på brystkassa di: YOU CAN'T REFUSE TO LISTEN TO TEHM PARTIES, YOU HAS TO LISTEN TO TEHM!!!+01+1oneoene. Slagordet: "Ikke snu deg vekk hvis noen kommer med standpunkter som er på jordet kids, det skader demokratiet".

 

Nei, dette var ikke et personangrep, jeg angriper ikke vedkommende på noen områder, bare forklarer han hvordan omverden (ihvertfall jeg oppfatter han ved de postene han har i denne tråden).

 

Og nei, liker ikke SOS rasisme, de er teite.

Lenke til kommentar

Synes det er litt tullete å diskutere som om disse partene er likeverdige. Det er de ikke.

 

NP/Vigrid har en farlig ideologi, med masse høyreekstremt rusk. De har imidlertid ekstremt lite innflytelse, og veldig få medlemmer. De kommer et alt å dømme til å gjøre et katastrofalt dårlig valg.

 

SOS Rasisme er en stor organisasjon, som får store beløp i statsstøtte. De har hemmelige medlemslister og kontrolleres av en revolusjonær stalinistisk organisasjon (Tjen Folket) som er så ekstrem at den ble eksludert fra Rødt.

 

For å nyansere litt - kan vi være enige om at NP kanskje stinker mest, men at SOS Rasisme er et større problem for demokratiet?

Lenke til kommentar

Er bar en liten ting jeg vil nevne her i farta som virkelig satte grensa over hva jeg tolererer når det kommer til SOS-Rasisme.

 

I vinter så fikk jeg en SMS av en kompis som sa at han hadde noe han måtte vise meg ifra avisa(?) som sos-rasisma deler ut, og når han kom over på besøk med den blei jeg mildt sagt sjokkert over hva jeg så. Der var det et bilde av en bekjent av meg på midtsiden av avisa under overskriften "Ny-nazismen i trøndelag slås tilbake". Bildet var av ei jente med en m-16 rifle som blei tatt når hu var på HVU-utveksling i usa, som de hadde tatt mot hennes vilje fra nettby. Vi politianmeldte saken og de sa at vi stilte sterkt i saken og de skulle bli tiltalt for æreskrenkelse og ulovlig bruk av bildet. Senere kom vi også i kontakt med flere som var avbildet i samme artikkel og hvor bildet dems var av 2 karer med det norske flagget, PÅ 17.MAI?!?! . Hva i helvete er det de driver med? Kan også nevne at saken, wait for it.. blei henlagt.

 

Etter denne hendelsen har jeg lagt mer merke til hva SOS-Rasisme bruker dagene sine til og kan ikke gjøre annet enn å håpe på at jeg kan få le så høyt jeg kan i ansiktet til redaktøren.

Lenke til kommentar

De som deltok i attentatforsøket mot Hitler gjorde også noe "ulovlig". Max Manus gjorde også noe "ulovlig". Mandela gjorde også "grove forbrytelser". Jeg sier som Machiavelli, at målet helliger midlet, og når målet er å gi rasisme rødt kort, så er ikke dette for drøyt. Jeg hadde gjort det samme om jeg hadde baller nok til det.

Lenke til kommentar

Det foregikk en debatt av hva som var værst av SOS-rasisme og Vigrid/NP. Og det er i hvert fall som jeg er kjent med kun en av partene som ikke har brukt drap som virkemiddel.

 

og poenget mitt fra den andre posten står fremdeles, Stalin kan jeg gjerne tilføye. Pol Pot også, jeg bare var ikke kjent med noen attentater mot disse.

 

De som deltok i attentatforsøket mot Hitler gjorde også noe "ulovlig". Max Manus gjorde også noe "ulovlig". Mandela gjorde også "grove forbrytelser". Jeg sier som Machiavelli, at målet helliger midlet, og når målet er å gi rasisme rødt kort, så er ikke dette for drøyt. Jeg hadde gjort det samme om jeg hadde baller nok til det.
Lenke til kommentar
De som deltok i attentatforsøket mot Hitler gjorde også noe "ulovlig". Max Manus gjorde også noe "ulovlig". Mandela gjorde også "grove forbrytelser". Jeg sier som Machiavelli, at målet helliger midlet, og når målet er å gi rasisme rødt kort, så er ikke dette for drøyt. Jeg hadde gjort det samme om jeg hadde baller nok til det.

Sammenligner du SOS rasisme med Max Manus og andre krigshelter. Det er fullstendig respektløst mot dem. For det første er det en helt annen situasjon. Vigrid eier ikke staten og det er full ytringsfrihet her i Norge. Max Manus måtte bruke vold for å kjempe for Norge, friheten og mot nazismen. Det må ikke SOS-rasisme. I tilegg kjempet Max manus for norske gode verdier, SOS-rasisme kjemper for noe helt annet.

 

Jeg sier ikke at SOS-rasisme er verre enn Vigrid. Det de kjemper for er noe bedre, men de er mye farligere for demokratiet i Norge enn Vigrid vil noen gang være. Deres kamp er bakstrevers, fordi de tar ikke fatt i de alvorlige problemene. Hva med å snakke om de virkelige problemene. At innvandre har problemer med å få jobb. At mange innvandre har problemer med å bli kjent med nordmenn. Det er faktisk viktig at de opptrer på en seriøs måte, fordi de har 50K medlemmer og mange barn blir lurt til å tro at de er en ordentlig organisasjon. I tilegg er det fryktlig at en slik organisasjon er tatt over av Tjen Folket, en organisasjon som har like ille meninger som Vigrid.

 

Jeg har aldri hørt om antirasister som har begått drap på sine motstandere. Jeg vet om nynazister som har gjort det i Norge for kun et par år siden.

Det har jeg, både nazister og anti-rasister dreper sine mostandere.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Er bar en liten ting jeg vil nevne her i farta som virkelig satte grensa over hva jeg tolererer når det kommer til SOS-Rasisme.

 

I vinter så fikk jeg en SMS av en kompis som sa at han hadde noe han måtte vise meg ifra avisa(?) som sos-rasisma deler ut, og når han kom over på besøk med den blei jeg mildt sagt sjokkert over hva jeg så. Der var det et bilde av en bekjent av meg på midtsiden av avisa under overskriften "Ny-nazismen i trøndelag slås tilbake". Bildet var av ei jente med en m-16 rifle som blei tatt når hu var på HVU-utveksling i usa, som de hadde tatt mot hennes vilje fra nettby.

Hvis du både vanker i et brunbeisa miljø + har over gjennomsnittet interesse for skytevåpen så var vel det årsaken til SOS Rasisme's fokus på saken, eller? Ikke slik du forsøker å fremstille det, at det liksom var en tilfeldig ungdom som ble "uthengt". Dessuten har HV interesse av å få tips om ungdom som er med i HVU som evt. lefler med ekstremister.

 

 

Vi politianmeldte saken og de sa at vi stilte sterkt i saken og de skulle bli tiltalt for æreskrenkelse og ulovlig bruk av bildet. Senere kom vi også i kontakt med flere som var avbildet i samme artikkel og hvor bildet dems var av 2 karer med det norske flagget, PÅ 17.MAI?!?! . Hva i helvete er det de driver med? Kan også nevne at saken, wait for it.. blei henlagt.

Ble vel henlagt fordi SOS Rasisme traff spikern på hodet?

 

 

Det nynazistiske miljø i Norge har et stygt rulleblad, det har både vært dynamitt og våpen i bruk tidligere. Virker som SOS Rasisme konsekvent kontakter Politiets Sikkerhetstjeneste/Forsvarets Sikkerhetstjeneste når de snubler over eller får tips om våpenglad ungdom som henger med i disse miljøene, noe en også kan se her;

 

"SOS Rasisme har oversendt opplysningene om Tommy Andre Utheim og Fred Heian videre til Politiets Sikkerhetstjeneste og Forsvarets Sikkerhetstjeneste."

http://www.sos-rasisme.no/sentralt/view/10846

Lenke til kommentar

Hele poenget med at jeg blei opprørt var jo nettopp fordi at vedkommende ikke hadde noe som helst med et slikt miljø å gjøre overhodet, og at det faktisk var tilfeldig uthenging av ungdom. Ikke har vedkommende noe spesielt interesse for våpen heller.

Endret av Mildir
Lenke til kommentar
Hele poenget med at jeg blei opprørt var jo nettopp fordi at vedkommende ikke hadde noe som helst med et slikt miljø å gjøre overhodet, og at det faktisk var tilfeldig uthenging av ungdom.

Unskyld, men driver du ikke å "underkommuniserer" litt nå? Det tok meg ikke lang tid å google frem den saken. For å ta din siste påstand (om uthenging) først;

 

a) SOS Rasisme hadde sladdet ansiktene på alle bildene brukt i artikkelen, dermed fallt vel grunnlaget for anmeldelse om ærekrenking bort, ikke sant?

 

b)Din første påstand (x hadde ikke noe med slikt miljø å gjøre) Vel, det stemmer ikke når man leser hva andre "i miljøet" bl.a. skriver om samme saken;

 

http://forums.skadi.net/showthread.php?p=905523#post905523

"Ansiktene deres er sladdet, men for oss som er litt bevandret i det nasjonalistiske miljøet ser man lett hvem personene er."

 

Med andre ord ingen røk uten ild..

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hørt om antirasister som har begått drap på sine motstandere. Jeg vet om nynazister som har gjort det i Norge for kun et par år siden.

Det har jeg, både nazister og anti-rasister dreper sine mostandere.

Når haR sos-rasisme stått for noen drap? Tull, vigridere er potensielle drapsmenn, antirasister kjemper for en mindre hatefull verden.

Lenke til kommentar

Altså, det er knapt mulig å ta mer avstand til noen enn det jeg gjør til NP/Vigrid. Likevel ser jeg på SOS Rasisme som en større trussel av den grunn at de er langt større og innflytelsesrike, og de får statsstøtte. At en stalinistisk kult med hemmelige medlemslister får statsstøtte for å drive løgn om hvor stor nazi-trusselen er i Norge synes jeg er en skandale.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hørt om antirasister som har begått drap på sine motstandere. Jeg vet om nynazister som har gjort det i Norge for kun et par år siden.

Det har jeg, både nazister og anti-rasister dreper sine mostandere.

Når haR sos-rasisme stått for noen drap? Tull, vigridere er potensielle drapsmenn, antirasister kjemper for en mindre hatefull verden.

Jeg har heller ikke hørt om noen fra Vigrid som har drept noen i det siste. Det jeg sa er at jeg har hørt om anti-rasister som har drept nazister. I dette tilfellet var det ihvertfall ikke tvil om hvem som utøvet volden, det var antirasisten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...