Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Om betalingen går på kort er det mulig for ekspeditør å skrive inn prisen som skal betales selv. Om det legges på litt kommer resten ut i kontanter, om man venter til den intetdanene kunden har gått før man trykker på den siste knappen vil pengene ha mulighet til å gå i lomma til ekspeditøren, men nå er vi langt på offtopic her!

 

Selv har jeg hatt en svært hyggelig dag på jobb, bare hyggelige mennesker og absolutt ingenting å klage på, det er deilig det! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Pleier å si Fortreffelig eller Fortryllende dag, en fantastisk innholdsrik dag, eller lykke til med dagens eventyr. Bare for å høre om de faktisk reagerer.

 

Eller sier noen Thank You - svarer jeg med Versegod You. De smiler hver gang :)

Jeg sier ofte "Ha en strålende dag videre" eller noe i den duren, men akkurat med den samtalen der klarte jeg tydeligvis ikke å bestemme meg for om jeg skulle si "Hjertelig velkommen" eller "Ha en fin dag videre", så det resulterte i "Ha en hjertelig fin dag videre". 

Hjertelig fin dag... Hva skal nå det bety, liksom? :p

Haha. 

 

Syns det er mye hyggeligere når folk sier noe mer enn bare "ha det bra" eller "Ha en fin dag".

 

Var en kafè i Stavanger - stamkafèn min - hvor hun ene sa " Og du (kunstpause) ha en fin dag videre da". Gjorde dagen min det

Lenke til kommentar

Restauranter har vel nylig hatt søkelys på seg fordi dette er en fin måte å lure seg unna skatt på? Lokale burgersjappa er sikkert noe av det samme.

Vet ikke, men det stod i posten at det kom penger ut av "Cashguarden", så da bruker de vel ikke manuelle kassesystemer. Jeg har jobbet med IT i butikker, og vet at det skjer feil med cashguard og "utspytting" av penger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Den diskusjonen er bare å gi opp Evelen!, har prøvd før, men som med alt annet må vi beskytte de stakkars få som ikke eier selvkontroll... merkelig nok er åpningstidene til polet på ukedagene tilpasset de som ikke har jobb...

Lenke til kommentar

Kunder som skal hente pakke i posten, men ikke tar med seg hentekode/hentelapp. At på til så klarer de ikke å vite om pakken kommer fra postnord eller posten. Tror de at jeg kan trylle frem pakker? Svært behjelpelig er det også at de kommenterer at "Nei, den pakken er nok ikke min" ca 10 sekunder etter at jeg har indentifisert pakken. Takk for ingenting.

 

Eller kunder som skal bruke lykkekupong i tippingen. De skal ha en ekstra, en viking lotto og en vanlig lotto via lykkekupong. På hver av de er det registrert 5-6 lykkekuponger. Når jeg spør hvilken de skal ha så sier de bare "eeeeeh, den med 5 uker?" eller noe annet som gjør at det blir umulig å indentifisere den korrekte kupongen. 

 

Typen fra Ringnes har endret panteautomaten slik at den moser alle typer flasker. Noe som resulterer i at de gamle hardplastflaskene halvveis ødelegger hele knusedelen av maskinen. Dette er vel kun for å slippe noen avgifter på butikkenes bekostning. Makan til elendige folk. Aass er de verste som egentlig bare roter til butikken med all dritten de skal prøve å selge. De ender som oftest opp med å kun selge halvparten av det de setter ut, resten går ut på dato. Samtidig har de bare kapret lagerplass uten sans og samling. Begynner å bli lei den inngrodde innstillingen de har.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kunder som skal hente pakke i posten, men ikke tar med seg hentekode/hentelapp. At på til så klarer de ikke å vite om pakken kommer fra postnord eller posten.

Hvor er det du jobber? Det er jo ikke helt samme utleveringssteder. PostNord har jo MyPack. På Rimi pakkene blir utlevert? Posten har postkontor eller Post i Butikk. Er det samme butikk som MyPack så er det jo likevel separert, eller?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kunder som skal hente pakke i posten, men ikke tar med seg hentekode/hentelapp. At på til så klarer de ikke å vite om pakken kommer fra postnord eller posten.

Hvor er det du jobber? Det er jo ikke helt samme utleveringssteder. PostNord har jo MyPack. På Rimi pakkene blir utlevert? Posten har postkontor eller Post i Butikk. Er det samme butikk som MyPack så er det jo likevel separert, eller?

Prøv å si det til idiotkunder?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Kunder som skal hente pakke i posten, men ikke tar med seg hentekode/hentelapp. At på til så klarer de ikke å vite om pakken kommer fra postnord eller posten.

Hvor er det du jobber? Det er jo ikke helt samme utleveringssteder. PostNord har jo MyPack. På Rimi pakkene blir utlevert? Posten har postkontor eller Post i Butikk. Er det samme butikk som MyPack så er det jo likevel separert, eller?

 

Du vet at det finnes andre steder enn Oslo, og at ting fungerer annerledes utenfor det betonghølet?  Stort sett blir pakker fra alle leverandører utlevert i samme butikk enten de er fra postnord, dhl, posten etc. Eneste måte å skille de av på er hjemlevering, om man ikke bor i Oslo da vel og merke. Det er faktisk færre enn 30 rene postkontorer igjen her til lands.

Lenke til kommentar

God kundeservice.. Er det noe det er mangelvare av her i landet så er det dette.

 

VW. Skulle kjøpe meg en bil. Hadde tre enkle krav som farge, automatgir og pris. Alt selger trenge å gjøre var å presentere alternativer. Tok meg en tur til nærmeste VW forhandler, gikk rundt i 10 min og såg på biler ETTER å ha snakket med resepsjonistdama om at jeg ønsket å snakke med en selger. Ingen selgere å se noen steder, så jeg endte opp med Mercedes istedet. 

 

Elkjøp. Stod i kø og ventet. Rødhåret sleip salgsmann brukte tiden sin på å selge forsikringer, tv justeringer osv til en JA kunde. Tjenester han åpenbart ikke trengte. Køen ble ikke akkurat mindre, og jeg forlot butikken. Tror jeg aldri har hatt gode Elkjøp opplevelser...

 

Netcom. Endte med å kjøpe telefon hos dem(big mistake). Først så tvang selger på meg en forsikring og påstod at han ikke kunne selge telefonen og abb uten(klassisk). All kontakt med kundeservice i ettertid har vært et helvete. En gang sprute jeg "kundeservice dama" om å få navnet hennes og navn på overordnede. Hun la ganske enkelt på røret...

 

DNB. Skulle ha boliglån. Av ukjente årsaker måtte jeg også godta en avtale på 500kr sparing hver måned for å få boliglån. Kunne da umulig stemme tenkte jeg. Forhørte meg så om dette i den lokale DNB filialen. Svarene var ekstremt avvikende. Endte opp i Nordea istedet, uten å ha 500kr i sparing hver måned. Lukter provisjon for å få kunder over på spareprodukter. Er det rart denne gjengen tjener penger som gress? Det har ihvertfall ikke kunden i fokus.

 

Gulesider. Hissige selgere. Jeg sier klart og tydelig NEI til en oppføring til 3-4000 eller hva det nå ligger på. Så sier selger. "Ja, da er vi enige, og du sier ja til oppføringen". Samtalen var ganske enkelt veldig diffus og selger ordla seg bevisst på en vanskelig måte. Nært svindel vil jeg påstå.

 

Posten. Har de siste årene jobbet med å effektivisere. De har blitt så effektive at A-post som skal være fremme dagen etter, kommer  istedet frem 5 til 10 dager etter, om i det hele tatt. Ringer man og klager så sier de bare at det ikke er deres feil og de kan ikke spore det og de vil gjerne snakke med mottaker. Hvorfor skal posten plage mine kunder? "Vi lever for å levere" sier de så fint. Etter å ha fått sikkert 500 brev i retur etter at de gikk over til automatisk lesing av alle adresser så vil jeg påstå at det ikke stemmer. Står det gatenr 73 istedet for gatenr 74 så trenger man ærlig talt ikke å sende brevet i retur. Men som med de fleste organisasjoner som mangler konkurrenter så gjennomsyrer inkompetanse mesteparten av organisasjonen.
 

Jobber selv innen salg, og kunder skal føle seg verdsatt og være fornøyd uansett omstendigheter. Kunden har faktisk alltid rett, og om han/hun ikke er fornøyd så er ikke det bra for selskapets rykte. Men dette er det jo svært få "selgere" som forstår i dette landet. 

Endret av Tå.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...