Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Ei jeg kjenner hadde bestilt pizza hos en av de store, fikk oppgitt at ventetiden var 30 min pga pågang. Hun er i pizzasjappa 30min senere, 10 senere går hun tomhendt hjem, uten å si ifra til betjeningen. Ifølge henne selv skal hun aldri bestille mat av den kjeden igjen, og hun er sta nok til å holde ord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ølsalg 18:01. Er kunden grei ber jeg ham ta ut x kroner, så slår jeg det inn dagen etter(problem unngått). Å gi denne slags service er selvsagt en utfordring når man er satt under statlige reguleringer. Om sjefen er Nazi og har bestemt at det er null rom for avvik, ja da får man bare gi dårlig service. Ideelt sett burde man hatt en rask melding over høytaler 3min før ølsalget stenger. Er det butikksjefen selv som sitter i kassa vil man ofte komme til en god løsning.

 

Så du mener at man skal ty til å bryte loven? Du utsetter altså butikken som du jobber hos til å bli nektet å selge alkohol, noe som kan være en stor andel av salget til butikken, hvertfall her jeg jobber.

 

Men hvis det er det du vil, så skal du gjerne få lov til å utsette jobben din for noe sånt.

 

 

Foruten det, vil man ikke belønne uønsket oppførsel. Hvis kunden får kjøpe øl klokka 1801 den ene gangen, kommer han ikke noe tidligere enn 1801 neste gang og det blir i hvert fall ikke noe lettere å overbevise ham om at butikken ikke kan selge øl etter 1800 (ikke for andre butikker heller). Det er ingen vits i å ha regler man ikke har tenkt å overholde.

 

Ellers har jeg en annen historie når det gjelder ølsalg. I fjor var jeg på utveksling i Tyskland og som noen kanskje vet, har de ulike tyske delstatene i noen grad ulike lover. Jeg bodde i Baden-Württemberg, der ølsalget stengte klokka 22, like ved grensa til Rheinland-Pfalz. Der var det ølsalg så lenge butikkene var åpne, altså til midnatt. Hvis jeg ville kjøpe øl på butikken etter klokka 22, var det ikke noe vanskeligere enn å ta trikken over til nabostaten, handle der og så ta trikken tilbake.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hyggelig kundeopplevelse:

Kunden bestiller en vare fra oss i 12-tiden på mandag og hadde varen på sitt lokale postkontor dagen etter. Tar seg så tid til å sende en mail og takke for at det gikk så fort. Sånne ting er superhyggelig, da vi vanligvis bare får tilbakemeldinger i "andre enden av skalaen" av folk som er misfornøyde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har foretatt en del returer til Komplett etter hvert. Hver gang har det gått på angrerett, noe som naturligvis betyr at jeg betaler returen selv.

 

Nå har jeg sendt en ny retur. Før jeg skulle sende den, tok jeg kontakt med Kompletts kundeservice på chat for å be om en sånn utskrivbar lapp jeg skal feste på pakken, som jeg har fått ved hver retur, men ikke denne gangen. Så de sendte en til meg manuelt. Denne gangen var det faktisk en fraktelapp fra postnord, så jeg fikk gratis retur. Nice. :)

 

Ellers veldig fornøyd med Komplett. De har behandlet meg med respekt og forståelse hver gang det har vært noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo Slottsfjellfestivalen nå i Tønsberg, så veldig mye folk innom jobben (Shell 7-eleven som ligger rett ved campen). Har allerede blitt invitert med på konsert og de skulle betale billett for meg til Honningbarna og jeg MÅTTE jo bare bli med. Alltid like festelig å se uttrykket når jeg sier at da får de ringe samboern min og si at jeg ikke kommer hjem enda :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Pappa er ganske høy, og har store føtter. Og dere vet hva som sies om folk med store føtter?

 

De har store sko.

 

Når han så gikk innom en Aldobutikk for å se etter et nytt par, så gikk han derfra uten nye sko, men strålende fornøyd.

Det skyldtes noe så enkelt som at ei i butikken oppsøkte han ganske umiddelbart, og følgende utveksling oppstod:

Aldorep: "Heisann! På utkikk etter sko?"

Pappa: "Jepp.."
Aldorep: "Ja, kunne jeg spurt hvilken størrelse du bruker?"

Pappa: "47/48"

Aldorep: "Aaah, dessverre, så store sko har vi ikke.."

 

Og dermed slapp pappa og bruke mer tid på en butikk som ikke har sko til han. Tror aldri jeg har hørt en person være så fornøyd etter og ha blitt "avvist" :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Der jeg jobber har vi 3 multix maskiner fra norsk tipping. Det er ikke alle som er like glad når de taper. En episode for 4-5 uker siden endte i en knust maskin, en sprukket hånd + besøk av politiet. 

 

En kunde var innom, kjøpte seg en is og satt seg ned og spilte på multix maskinen. Jeg gikk på bakrommet for og hente litt papir og 30 sekunder etterpå hørte jeg et ordentlig høyt smell. Da jeg kom tilbake til butikken var begge skjermene på maskinen knust, Det var ikke bare glasset som ble ødelagt, han klarte og slå i stykker hele skjermsystemet med et godt slag. Jeg ser at han går vekk fra butikken, Jeg hadde ikke planer om og følge etter han siden jeg jobbet alene så jeg ringte onkel politi. 15-20 minutter senere kom politiet tilbake med han som slo maskinen, det var nemlig ikke så veldig vanskelig og finne han igjen siden han blødde ganske greit fra hånda. Han måtte betale for hele maskinen + frakt og instalasjon på den nye. Gjett hvor mye han tapte ? 200 kr. Han gikk greit mye mer i minus enn 200 kr :p

Haha :D

Vet du sånn ca hvor mye en slik maskin kosten, og hvor mye han måtte ut med?

 

Nå vet jeg ikke hva historien bak den kunden var Dysfunctional, men dersom man mottar en faktura med 2 ukers betalingsfrist i juli er det mer realistisk med en påminnelse om betaling enn et purregebyr?

 

Jeg skjøt meg selv i foten her om dagen da det er ganske rolig nå i sommermånedene på jobb, og jeg står alene fra 17-20 på jobb. En kunde ringte tidligere inn på dagen og spurte om jeg kunne hjelpe med noe greier med oppsettet på maskinen som var kjøpt hos oss. "Jada, jeg får sikkert tid til å se på det i kveld" (noe jeg visste ville ta ca 10min) sier jeg med tanken om at det kommer til å være like rolig som de siste 2 ukene.

Rundt kl 19 kommer kunden innom... sammen med han som jeg snakket med i to dager før som kunne jeg tilbød å komme innom med på kvelden i løp av uken. Sammen med en gammel dame som hadde mer problemer med å forklare feilen på maskinen enn hva faktisk feilen var. Sammen med en mann og sønnen som ville slå av en lang prat om PCen til 15 000 de skulle kjøpe av oss i dag. Sammen med en telefon som begynte å ringe uavbrutt mens alle disse folkene som alle og enhver krever mye av min oppmerksomhet kommer synkront inn. :|

Fikk hvartfall løst ting på en måte som så ut til å virke for alle, selv om det var mye stress inni bildet her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Der jeg jobber har vi 3 multix maskiner fra norsk tipping. Det er ikke alle som er like glad når de taper. En episode for 4-5 uker siden endte i en knust maskin, en sprukket hånd + besøk av politiet. 

 

En kunde var innom, kjøpte seg en is og satt seg ned og spilte på multix maskinen. Jeg gikk på bakrommet for og hente litt papir og 30 sekunder etterpå hørte jeg et ordentlig høyt smell. Da jeg kom tilbake til butikken var begge skjermene på maskinen knust, Det var ikke bare glasset som ble ødelagt, han klarte og slå i stykker hele skjermsystemet med et godt slag. Jeg ser at han går vekk fra butikken, Jeg hadde ikke planer om og følge etter han siden jeg jobbet alene så jeg ringte onkel politi. 15-20 minutter senere kom politiet tilbake med han som slo maskinen, det var nemlig ikke så veldig vanskelig og finne han igjen siden han blødde ganske greit fra hånda. Han måtte betale for hele maskinen + frakt og instalasjon på den nye. Gjett hvor mye han tapte ? 200 kr. Han gikk greit mye mer i minus enn 200 kr :p

Haha :D

Vet du sånn ca hvor mye en slik maskin kosten, og hvor mye han måtte ut med?

 

 

 

Jeg vet at frakt og instalasjon kom på rundt 2500 kr. Og jeg trur det koster mellom 5-6.000 kroner for en slik maskin. Den er ikke veldig "high-Tech" sånn sett men det er fortsatt en god del kostbar elektronikk.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva historien bak den kunden var Dysfunctional, men dersom man mottar en faktura med 2 ukers betalingsfrist i juli er det mer realistisk med en påminnelse om betaling enn et purregebyr?

Det er (faktisk) ikke bare en kunde det er snakk om. Det er opptil flere som har den oppfatningen.

Vi sender ut betalingspåminnelse 2 uker etter forfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nå sabla irriterende når man får regninger med "14 dagers betalingsfrist" der det bare er 7 dager igjen. Jeg kom bare på det.

Husk at du ikke kan få gebyrer før det er gått 14 dager etter forfall.

 

Får du altså en faktura som du snakker om nå har du i virkeligheten 21 dager å betale altså.

Lenke til kommentar

Jobber i matbutikk med ulike tilbud, "3 for 2", "3 for 35kr". Blir så irritert hver gang en kunde sier "Det er altså 3 for 35kr" Eller når brussalget er 89kr + pant for 5 brus, og kunden hver gang blir sur når det da blir 101,50kr. Det er liksom ja jeg vet det er det er 3 for 35kr, eller 3 for 2, eller at du ikke klarer å lese at det faktisk står + plass på plakaten.. 

 

Også skjønner jeg heller ikke kunder som bruker solbriller i butikken, jeg blir faktisk på en måte irritert

Lenke til kommentar

Også skjønner jeg heller ikke kunder som bruker solbriller i butikken, jeg blir faktisk på en måte irritert

Ja, det er irriterende å snakke med noen man ikke får øyekontakt med, selv om det sikkert ikke alltid er bevisst. Mange glemmer vel rett og slett at de har på seg solbriller.

 

Jeg blir faktisk så distrahert av det at jeg velger å se bort når jeg snakker med de. Om de tror jeg er frekk, eller om de skjønner hvorfor, vet jeg ikke, men har opplevd at noen har tatt av seg solbrillene når jeg gjør det.

Lenke til kommentar

Jobber i matbutikk med ulike tilbud, "3 for 2", "3 for 35kr". Blir så irritert hver gang en kunde sier "Det er altså 3 for 35kr" Eller når brussalget er 89kr + pant for 5 brus, og kunden hver gang blir sur når det da blir 101,50kr. Det er liksom ja jeg vet det er det er 3 for 35kr, eller 3 for 2, eller at du ikke klarer å lese at det faktisk står + plass på plakaten.. 

 

Også skjønner jeg heller ikke kunder som bruker solbriller i butikken, jeg blir faktisk på en måte irritert

Hehe! Helt enig, har noen kunder som har rabatt på jobben og jeg blir irritert inni meg når de sier "også skal jeg ha rabatten min" til og med FØR jeg er ferdig å slå inn det de skal kjøpe.. kan de ikke heller vente til jeg er ferdig og så si det hvis det ser ut som jeg har glemt det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...