Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter nye 10 ish minutter forlater han butikken, smilende og fornøyd og takker for god hjelp og tiden min. Takk, snille kunde, for at du ikke gjorde en kjip situasjon enda verre enn den var.

Kunder som skal ha alt til å gå i hui og hast har jeg alltid misslikt. Er ikke kundebehandler selv, men å se på kundebehandler bli stresset av kunde fordi kunden har dårlig tid er bare feil. Det er kundens egen skyld at han/hun kommer så sent på butikken og dermed får dårlig tid.

 

Når jeg er sent ute, skal rekke en ferge, buss eller lignende så kan det hende jeg sier ifra at jeg prøver å rekke ferge/buss som går klokka xx, og håper han/hun kan være litt ekstra effektiv for meg, men jeg sier ikke at kundebehandleren SKAL kjappe seg. Det blir opp til personen. Men rekker jeg handleturen OG transportmiddelet øker det sjansen drastisk for at jeg kommer tilbake :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tar en kjapp en om kundeservice opplevd som kunde:

 

Har brukt et sett med Koss PortaPro en del år, og øreputene har etterhvert blitt slitte - helt til den grad at de har falt fra hverandre. Sendte en e-post til Koss kundeservice sentralt (USA), og spurte om slike ting var dekket av den såkalte livstidsgarantien. Fikk svar dagen derpå at om jeg sendte adressen min, skulle jeg få nye. Halvannen uke senere lå det pakke til meg på postkontoret (måtte signeres ut), og i konvolutten lå fire nye øreputer og fire nye puter av den typen som er over øret (aner ikke hva de heter).

 

Aldeles ypperlig, vil jeg påstå.

 

Har sjøl hatt tre stk av denne typen, og alle har ødelagt ledning (akkurat der du kobler til inngangen). Det går ikkje på garantien..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har sjøl hatt tre stk av denne typen, og alle har ødelagt ledning (akkurat der du kobler til inngangen). Det går ikkje på garantien..

Merkelig. Leddene som fester selve headsette til bøylen min ble slitt etter 4 års bruk. Klaget til butikken og fikk helt nye headsett med ledning, men bare den delen. Bøylen fikk jeg merkelig nok ikke ny.

Lenke til kommentar

 

Har sjøl hatt tre stk av denne typen, og alle har ødelagt ledning (akkurat der du kobler til inngangen). Det går ikkje på garantien..

har selv hatt 2 Porta Pro headsett, å begge fikk kontaktfeil i minijack pluggen etter bare noen måneder. Gikk over til ett tilsvarende sennheiser headsett og det har funket utmerket i lang tid nå.

Har dog ikke prøvd meg på garantien, men det er jo lite vits siden du nevner at det ikke gjelder.

Lenke til kommentar

Var ferdig på jobb for et par dager siden, headphones`a var ødelagt så måtte ha nye. Hater å ta bussen uten...

 

Så på vei igjennom Farmandstredet (Tønsberg) stakk jeg innom Spaceworl fremfor Clas Ohlson. Skulle bare ha et par billige til rundt 100 lappen, ettersom jeg var ganske sikker på at jeg hadde et par ganske bra liggendes et eller annet sted hjemme.

 

Hadde utrolig dårlig tid, noe som forsåvidt er mitt problem. Men butikken så veldig tom ut.

Kom inn, brukte 20 sekunder på å finne billig kurven med et par `phones.

 

Ser når jeg steller meg i kassen at et det står en mamma og en sønn ved en pc, der står også en jente som med første øyekast ser ut som datteren e.l. Men skjønner etter litt at hun er ansatt. (Hva har skjedd med passende jobbuniformer når man jobber på en elektrobutikk?)

 

Står og venter litt.. Ser etter 2 sekunder at disse to individene ikke har intensjon om å kjøpe noe, de spør om masse rart, men er veldig tvilende. Jeg får øyekontakt med den ansatte, og prøver mitt beste å vise henne at jeg kun skal disse `phonesa og har litt dårlig tid. Men om hun tar hintet? Nei.. Hun står der veldig casual og bare nikker til alt de sier og mumler ut et par "mm, mm"

 

Blir utrolig oppgitt, hvor vanskelig er det å si "Jeg går bare å ekspederer denne kunden, mens dere tenker litt videre!" eller noe lignende... Har selv jobbet i butikk, og vet at ingen kunder blir fornærmet1 av det.

 

Jeg vet jo at de var før meg i butikken, men med litt god vilje fra den ansatte hadde hun sluppet mye frustrasjon fra min side. Jeg tenkte at jeg aldri mer skal handle på Spaceworld igjen, helt til hun sier "Jeg slår av 50kr siden jeg er i så godt humør". Om dette var for at hun viste hun hadde brukt unormalt lang tid på å ekspedere meg, eller at hun faktisk var i godt humør vet jeg ikke.. Men jeg kom nå tilbake neste uke og kjøpte varer jeg normalt ellers kjøper på nett.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Litt morsomt å lese denne tråden noen ganger. Vi har selgere som klager over kunder som har dårlig tid, der kundene tror det er selgers feil at de har det travelt. Og vi har kunder som klager over at de ikke blir behandlet først, fordi de har det travelt og ikke skjønner at selger er opptatt med andre kunder. Logikk? :p Både kunde og selger må respektere hverandre. Bare fordi en kunde har det travelt betyr det ikke at h*n automatisk kommer først i køen. Selger på sin side bør kunne strekke seg litt ekstra om h*n har muligheten til det, spesielt om kunden har det travelt og likevel klarer å oppføre seg normalt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg jobbet tidligere på en byggevareforretning. Jeg har aldri opplevd at en kunde må erstatte for vare som blir ødelagt. Som regel hjelper vi med å rydde opp etter dem, og finner gjerne en ny vare til dem. Tapet er ikke veldig stort for oss, i hvertfall ikke i forhold til den svært fornøyde kunden.

 

Likevel finnes det kunder som mener den riktige måten å håndtere et malingspann de selv har mistet, er å sette det tilbake på plass så det lekker maling på alle de andre spannene...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...