Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er lov til å bli oppgitt over kundene sine (jeg blir det stadig vekk selv, selv om jeg nå har en litt annen type "kunder" (har en intern servicefunksjon) enn før), men om du ikke klarer å være profesjonell bør du kanskje finne deg noe annet å gjøre. Jeg har all verdens forståelse for at man har lyst til å kaldkvele kunden, eller for den saks skyld bare svare med samme mynt, men jeg har null forståelse overhodet for at man faktisk gjør det.

Lenke til kommentar

Jada, det er jeg helt enig med deg i. Hun driter seg kraftig ut, på nivå med han fjompen som skrev en kronikk i BT i går om hvor fæle SAS var som krevde penger for å gi ham ny billett når han ikke rakk toget, slik at han heller ikke rakk flyet. Men jeg ser ikke hvorfor det gjør kundebehandlingen noe bedre, og ser ikke noen grunn til å forsvare denne uproffe kundeservicemedarbeideren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært frekk tilbake mot en kunde som har vært frekk mot meg, men mange har fått beskjed om at samtalen vil avsluttes og de vil bli kastet ut av butikken hvis de ikke kan oppføre seg som normale mennesker. Det virker hver gang, og da blir det lettere å både forstå kunden samt finne rett løsning til slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vi være så snille å sette en strek her? Jeg er veldig lei av alt dette off-topic tullet nå

Dette er jo egentlig kundehistorier.

 

Jeg har aldri vært frekk tilbake mot en kunde som har vært frekk mot meg, men mange har fått beskjed om at samtalen vil avsluttes og de vil bli kastet ut av butikken hvis de ikke kan oppføre seg som normale mennesker. Det virker hver gang, og da blir det lettere å både forstå kunden samt finne rett løsning til slutt.

 

 

Jeg ville nok likevel aldri svart en kunde på en slik måte, men kan forstå at man som kundebehandler blir frustrert hvis man for eksempel får et par slike mail på rad. Men i verste fall hadde jeg bare svart tilbake til kunden at jeg ønsker en annen tone før jeg i det hele tatt vurderer å svare på henvendelsen. Har ved to anledninger kastet kunder ut av butikken jeg jobbet i fordi de verbalt angrep oss som jobbet der på en særdeles ufin måte (begge var klager hvor kunden ikke hadde noen rettigheter).

 

 

Det er lov til å bli oppgitt over kundene sine (jeg blir det stadig vekk selv, selv om jeg nå har en litt annen type "kunder" (har en intern servicefunksjon) enn før), men om du ikke klarer å være profesjonell bør du kanskje finne deg noe annet å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg jobbet i kassen i matbutikk i sommer også kommer en småfull fyr bort til meg å sier "Døøh, unnskyld meg, men prøver du å drepa meg eller?!" Jeg svarer høffelig tilbake "uhm unnskyld?".
"Jeg har kjøpt hamburgere her hos deg idag for 600 kroner, også går dem ut på dato om to dager! Jeg kan bli forgifta å dæue!! Faen jeg trodde dette var en ordentlig kvalitetsbutikk jeg, men der står du asså å å prøver å ta liv av folk med den maten" Jeg bare beklaget, gav han pengene tilbake å ristet på hodet.
Selvom vi ikke har lov til å ta varene ut av hylla før dagen etter dato utgivelse, på dato dagen kan vi gi rabatt på 50%. Var ikke verdens hyggligste fyr, men han ble vel fornøyd til slutt, og kanskje han følte seg dum i etterkant for har ikke sett han siden. :)

Mye rart man skal tåle av folk. Noen er rett å slett udregelige, med null folkeskikk. Jeg svarer alltid med høfflig tone og beklager at det ikke er /var slik kunden forventet selv hvor fæle dem kan være. Lurer på hva som rører seg i hodet på sånne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...