Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Fy faen, jobber i kveld og fikk nettopp tidenes insult av ei kjerring. Vi selger bare øl/cider/rusbrus og lav-alkohol tyrker og Baileys av alkoholvarer.

 

Kvinnfolket: "Har du itj nå stærkar alkohol?"

 

Meg: "Nei, da må du nok over på puben over gata"

 

Kvinnfolket: "E det fordi du bare e 18 det da?"

 

Meg: "Unnskld?"

 

Kvinnfolket: "Får du itj sælg nå ainna fordi du bare e 18?"

 

...Greit jeg ikke ser ut som jeg er 23, men det var da voldsomt? Kan også si at hun her kun har drukket en brus før, så det var ikke alkoholen som snakket.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy faen, jobber i kveld og fikk nettopp tidenes insult av ei kjerring. Vi selger bare øl/cider/rusbrus og lav-alkohol tyrker og Baileys av alkoholvarer.

 

Kvinnfolket: "Har du itj nå stærkar alkohol?"

 

Meg: "Nei, da må du nok over på puben over gata"

 

Kvinnfolket: "E det fordi du bare e 18 det da?"

 

Meg: "Unnskld?"

 

Kvinnfolket: "Får du itj sælg nå ainna fordi du bare e 18?"

 

...Greit jeg ikke ser ut som jeg er 23, men det var da voldsomt? Kan også si at hun her kun har drukket en brus før, så det var ikke alkoholen som snakket.

 

 

Hva slags drittsted jobber du på?

 

Bowlinghall om jeg husker rett?

Lenke til kommentar

Der har vi et prakteksemplar av en dårlig kundevehandler. Den totale mangelen på både respekt, høflighet og diskresjon bare viser at denne dama ikke har noe bak kassen å gjøre. Men selvfølgelig, det finnes jo hundrevis av kasserere som er slik. Bare leit at akkurat den kunden skulle treffe på en slik. :hm:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Lurer på om man blir mer villig til å trå til i slike tilfeller når man har vært bak kassen selv (finnes jo enkelte unntak, som linken litt ovenfor bekrefter). Har selv jobbet i dagligvarebutikk i seks år av livet mitt og har hjulpet kunder med manglende kroner flere ganger enn jeg kan telle på fingrene. Stort sett har det vært yngre, type små barn som har fått femten kroner til å kjøpe smågodt, men i enkelte tilfeller er det også eldre som får ikke godkjent eller plutselig hadde ferre kontanter enn de trodde. Som andre butikker hadde vi også en del småmynt liggende i kassen, ofte av gjenglemte mynter (cashguard) eller annet. Største kjøpet jeg har gjort på vegne av andre var vel en gang jeg selv var kunde i egen butikk og stod bak to tenåringsjenter som sikkert hadde mindre penger på kortet enn de selv trodde. Endte opp med å betale hele summen for dem på rundt 150 kroner. To stykk glade jenter og en stykk god samvittighet på meg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

En lokal Rema har en ung fyr i kassa som virkelig er et eksempel til etterfølgelse. Så sant det er mulig i forhold til mengden, stopper han båndet etter kassa og sørger for å pakke ned ting i posen til deg mens du selv står og fipler med betalingsterminalen. Ikke bare er det god service, men det er også veldig effektivt når det er mange i butikken.

Lenke til kommentar

En lokal Rema har en ung fyr i kassa som virkelig er et eksempel til etterfølgelse. Så sant det er mulig i forhold til mengden, stopper han båndet etter kassa og sørger for å pakke ned ting i posen til deg mens du selv står og fipler med betalingsterminalen. Ikke bare er det god service, men det er også veldig effektivt når det er mange i butikken.

Opplever det samme ca halvparten av gangene jeg handler i den lokale butikken der mine foreldre bor. Folkene er koselige og alle kjenner meg, så det gjør at jeg føler meg ekstra velkommen der. Tar ofte med småmynt og mater cashguarden med å da pakker de ofte varene for meg mens jeg mater på med mynter. De får småmynt og jeg får varene ferdig pakket. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En lokal Rema har en ung fyr i kassa som virkelig er et eksempel til etterfølgelse. Så sant det er mulig i forhold til mengden, stopper han båndet etter kassa og sørger for å pakke ned ting i posen til deg mens du selv står og fipler med betalingsterminalen. Ikke bare er det god service, men det er også veldig effektivt når det er mange i butikken.

 

 

Opplever det samme ca halvparten av gangene jeg handler i den lokale butikken der mine foreldre bor. Folkene er koselige og alle kjenner meg, så det gjør at jeg føler meg ekstra velkommen der. Tar ofte med småmynt og mater cashguarden med å da pakker de ofte varene for meg mens jeg mater på med mynter. De får småmynt og jeg får varene ferdig pakket. :)

 

Aldri opplevd noe slikt i Norge, men i feks. Australia er dette vanlig praksis i alle butikkene(!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...