Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg forklarte godt at jeg tidligere har hatt en dvd-spiller med harddisk og opptaksmulighet tidligere og vil gjerne ha en blu-ray spiller med samme funksjon. Det ligger vel i alles interesse å ta opp noe annet enn det man ser på? Hvorfor i all verden skal man ellers ta det opp? Med mindre man ikke ser på tv i det hele tatt selvsagt.

 

Grunnen til at jeg endte opp med å kjøpe HDPVR var nettopp fordi jeg jeg ville ha bedre opptaksmulighet, da elkjøp ikke hadde noen blu-ray spillere med dobbel tuner. Så det kjøpet var egentlig ikke påtenkt i førstehånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, to tunere i en opptaker er da ingen selvfølge.

 

Mulig det, men hadde det enda bare vært problemet med blu-ray spilleren så hadde det vært overkommelig. Men når de i tillegg prøver å pushe på meg et keyboard til 2200 kroner som ikke er kompatibelt med tven og deretter selger meg en kabel til 500 kroner som er en heelt annen kabel enn det jeg spurte etter så blir det for dumt.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke to tunere i opptakeren for å se på noe annet enn du tar opp. Du trenger to tunere, hvorav opptakeren må ha en, og den andre kan være innebygd i TV, eller i en egen dekoderboks. DVD/Blu-Ray opptakere med mer enn en tuner har jeg aldri sett, og de som har innebygd tuner har som oftest kun analog tuner, som ikke funker med norske tv-signaler (bortsett fra gamle analoge kabelnett).

 

Forøvrig foreslår jeg at videre debatt rundt saken tas i lyd og bilde- forumet...

 

edit: to sjeler, en tanke, med 4 minutters mellomrom.. ;)

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Jeg var med ei venninne på Elkjøp en gang da hun skulle kjøpe et spill til søstra si. Vi gikk inn, hun hentet spillet fra hylla, og vi gikk til kassen. Han som stod i kassen måtte legge det av til henne fordi han som jobbet i spillavdelingen var på kurs.

Altså trenger man å jobbe i spillavdelingen for å kunne slå inn et spill?

 

 

En gang jeg var på Expert sannen med en venn i Tyskland (deres inkompetanse gjelder visst internasjonalt) og skulle ha et spill, spurte han i kassen om de hadde det på lager, mens jeg gikk bort til hyllen for å se. Hun som stod der sa at det hadde de ikke, men de kunne bestille det. Han sa nei og gikk bort til spillhyllen der jeg stod, hvor han fortalte meg hva hun sa i kassen. Men behold! I hylla fant jeg jammen det spillet jeg så etter med én gang. Hun som stod i kassen ble ganske rød i maska da jeg kom tilbake med det spillet de ikke hadde på lager.

Endret av Therawyn
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jobber på bensinstajon, er jente. Jeg er vel og merke ganske ung og uskyldig-looking.

Jobbet et nattskift, en anleggsarbeider med skjegg, ringer i øra og ganske stereotypiske grove hender (ja, jeg ser på kundene mine) kommer inn og spør følgende spørsmål:

"Har dere topphylleblad?" Vi har sluttet å ta det inn av ukjente grunner, så jeg beklager og svarer:

"Nei, sorry, vi tar dem ikke inn lengre. Prøv internett, det er gratis."

Har aldri sett en så overrasket kunde før.

 

http://www.youtube.com/watch?v=h_5pjXEOJoc

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Like før jeg skulle gå hjem i dag, kom en mor med ungen til kassa. Hun skal handle litt og ungen går til enden av kassa. Der står han på det brettet man pleier legge varer på. Mora sier til ungen at han måtte slutte med det, fordi plata kunne knekke. Jeg ser på mora og sier: "Jeg er mer bekymret for at han skal falle og slå seg enn at den skal knekke". Mora gir meg bare ett priceless utrykk tilbake og klarer nesten ikke si noe. Tror jeg satt henne litt ut der.

 

Ellers i dag var "posedama" innom. Hun bare måtte snakke med meg om noe. Det hadde seg nemlig slik at Lyse ikke lenger sendte ut slike avlesningskort til å lese av strømmen med. Så hun måtte bare informere meg om det. Jeg sa at mor får sms på mobilen om dette og vi ikke får slike kort lenger. Hun maset og maset om det der. Heldigvis tok det ikke lang tid, men etter hun hadde fått snakka ferdig, gikk jeg ut på lageret og slo hodet i døra inn til pauserommet og skrek en stor ARRRRRGH!!!! Hun ene kollegaen min spurte hva det var og jeg sa hva det var og hun bare smilte og lo tilbake. Skjønner henne godt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forklarte godt at jeg tidligere har hatt en dvd-spiller med harddisk og opptaksmulighet tidligere og vil gjerne ha en blu-ray spiller med samme funksjon. Det ligger vel i alles interesse å ta opp noe annet enn det man ser på? Hvorfor i all verden skal man ellers ta det opp? Med mindre man ikke ser på tv i det hele tatt selvsagt.

 

Grunnen til at jeg endte opp med å kjøpe HDPVR var nettopp fordi jeg jeg ville ha bedre opptaksmulighet, da elkjøp ikke hadde noen blu-ray spillere med dobbel tuner. Så det kjøpet var egentlig ikke påtenkt i førstehånd.

DVD-opptakeren din er en analog tuner, og dermed klarer den fint å ta opp 1 ting og vise noe annet samtidig - men med crap bildekvalitet.

 

En blu-ray med hdd-opptaker er en digital opptaker, som trenger en CA-modul + kort for å virke. Den klarer ikke å dekode mer enn en kanal, og det finnes ikke godkjente produkter fra kjente produsenter som har 2 tuner - de får ikke lov av tv-selskapene å lage det, rett og slett.

 

Så, dette er bare slik teknologien er, dessverre :-/

Lenke til kommentar

Like før jeg skulle gå hjem i dag, kom en mor med ungen til kassa. Hun skal handle litt og ungen går til enden av kassa. Der står han på det brettet man pleier legge varer på. Mora sier til ungen at han måtte slutte med det, fordi plata kunne knekke. Jeg ser på mora og sier: "Jeg er mer bekymret for at han skal falle og slå seg enn at den skal knekke". Mora gir meg bare ett priceless utrykk tilbake og klarer nesten ikke si noe. Tror jeg satt henne litt ut der.

Haha, alle foreldre stresser med at barna ikke kan sitte på den. Jeg pleier ofte å sitte på den, faktisk. Veier vel ca 85kg, har holdt meg alle gangene jeg har sittet der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker bedre det tyske systemet, hvor du pakker alt ned i kurven igjen, og pakker et annet sted enn ved kassen. Mye mer effektivt.

Helt enig. Lidl forsøkte seg med de kassene her. Selv gjør jeg dette enda når jeg tar helgehandelen på gamle Lidl (nå Rema). Rema har heldigvis ikke fjernet pakkehyllen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...