Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tørker alltid av produkter jeg sender/leverer inn med microfiberklut, slik at teknikrne heller skrur på min plettfrie dings med en klar feilbeskrivelse, heller en en maskin full av øl, cola, ballesvette og det som verre er med feilmeldingen "det hender den ikke funker sånn så han skal".

 

Sannsynligvis har de en first come-first served basis, men det skader jo ikke. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

hm, falt på moped og sklei 130meter med min dell bakpå ryggen, og den så bedre ut en den der. Fikk kun skrapt hull i den ene siden (bedre lufting?) og skjermen gikk.

 

Dog så den ikke ut etter jeg tok en omgang spett og øks igjennom den :D

post-120099-0-13406000-1318942180_thumb.jpg

 

men nok avsporing. Hvorfor er det så få folk som vet hva slags telefon de har?

 

Kunde: blablabla problem med mobilen min.

Jeg: Hva slags mobil har du?

Kunde: En nokia.

Jeg: :ermm:

Jeg: hvilken nokia modell?

Kunde: Har ikke peiling. En grå en.

Jeg: :wallbash:

 

60% av de jeg snakker med vet ikke hva de snakker i :thumbdown: Heldigvis klarer en jo alltid å peile seg inn på rikig telefon til slutt.

Endret av l0Ff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken nytteverdi har folk av å kjenne modellbetegnelsen på mobilen sin til daglig egentlig?

 

Greit å vite hvilken mobil du har hvis du trenger hjelp til den.

Selv om alle modeller bærer preg av likhet, kan det likevel være spesielle problemer knyttet til den spesifikke mobilen, software osv.

Evt om jeg skal guide kunden igjennom menysystemet, over telefon, på en gammel LG er det litt greit å vite ;) - Finner det jo ut uansett til slutt, men er en tidsparer om man vet på forhånd.

Endret av l0Ff
Lenke til kommentar

Hvilken nytteverdi har folk av å kjenne modellbetegnelsen på mobilen sin til daglig egentlig?

 

Folk vet ikke hvilken butikk dem er i engang.

"Unnskyld, for er meieriet deres?"

- Uhm. Jeg jobber ikke i denne butikken. Du må nok spørre en Safari ansatt.

 

- Har du medlemskort?

"For hvilken butikk?", og kunden ser seg rundt.

 

Men å vite hvilken modell man har brukt 4,000 kroner på? Man vet da vel hvilken bil modell man har? Jeg har ingen bilinteresse, men kan likevel oppgi både modell, årsmodell, motor og skiltnummerne mine :)

Lenke til kommentar

Hva er modellbetegnelsen til kjøleskapet ditt?

Hva er modellbetegnelsen til TVen din?

Hva heter bokhyllen du kjøpte fra IKEA?

Hvilken maling har du på utsiden av huset ditt?

 

Du har sikkert visst dette en gang, dersom det er du selv som har kjøpt dette og har sett hva det sto på utsiden av emballasjen. Imidlertid er det begrenset hvor ofte man har bruk for dette i det daglige.

 

Selv kan jeg ramse opp alle mobiler jeg har hatt med modellbetegnelse i kronologisk rekkefølge, men jeg forventer ikke at min bestemor - eller en hvilken som helst annen bestemor for den saks skyld - skal kunne det samme. Det er imo. slett ikke rimelig å forvente av hver og en at man skal gå rundt og huske på modellbetegnelsen til mobiltelefonen til enhver tid. For mange er det nok å vite at man har en Nokia, en Sony Ericsson etc.

 

De få gangene man har bruk for modellbetegnelsen, er dette som regel å finne et sted i telefonens menysystem og/eller på innsiden av telefonen, bak batteriet.

 

Hvor mange her tror du kjenner modellbetegnelsen til sin egen laptop forresten?

Endret av srbz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Av og til vet ikke folk hvor de er en gang. Mer enn en gang, for å si det slik, har jeg fått spørsmålet "Hvordan kommer jeg meg til Skøyen/Ski/(hvor du vil)-stasjon?" for så å svare "Du er der".

 

Det er leit, men forbrukere her til lands er absolutt ikke interessert i å ta noe som helst ansvar selv. Jeg mener selvfølgelig at folk bør vite de mest fundamentale tingene, men slik vil det nok aldri bli.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er modellbetegnelsen til kjøleskapet ditt?

Hva er modellbetegnelsen til TVen din?

Hva heter bokhyllen du kjøpte fra IKEA?

Hvilken maling har du på utsiden av huset ditt?

 

Hvor mange her tror du kjenner modellbetegnelsen til sin egen laptop forresten?

 

Å vite modellnavnet på en Laptop (XX344XX limited edition) og en telefon (iPod, HTC Sensation), det er en stor forskjell.. Når voksne mennesker uten egentlig interesse for disse sakene, da vil en samtale bli slik:

 

"Kjøpte meg en ny sånn der telefon i dag"

- Hvilken da?

"Den der nye iPoden, 4 eller noe tror jeg.

- Å, den ja.

 

Evt:

"Kjøpte meg en/et ny(tt) bærbar maskin/vasketrommel/kjøleskap i dag"

- Ah, slitan!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hender det kommer folk inn i butikken og spør etter batteri til kameraet sitt.

 

-Hvilket kamera har du?

-Nei, sånn derre digitalkamera vettu.

-Husker du hva den heter?

-Nei, jeg skal jo bare ha et batteri

 

:roll:

 

Med tanke på at hver enkelt produsent har opp mot 15 forskjellige batterier til kameraene sine, så blir det ganske vanskelig å gjette seg til hvilket batteri det er.

 

Noen vil gjerne se på alle batteriene våre, for de husker jo hvordan det ser ut. Men med tanke på at vi vel har opp mot 100 forskjellige, og mange av de er nesten dønn like, så er det alltid en umulig oppgave.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget er vel heller at folk bør gidde å sjekke dette når de trenger hjelp, ikke om de kan det utenatt.

Nettopp!

 

Man ringer jo ikke bilverkstedet for å høre om delepris uten å ha enten skiltnummer eller bilmodell klar. Blir litt som å skulle kjøpe reiseadapter til stikkontakt uten å vite hvor i verden man skal...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...