Jump to content
RMNZR

Kunder på jobben din!

Recommended Posts

On 9/22/2019 at 8:59 PM, €uropa said:

3. Kundene setter selv en prioritet på sakene de rapporterer fra lav til kritisk, der "lav" gjelder for eksempel skrivefeil eller ting som gir opphav til irritasjon, men ikke er tidkrevende å jobbe seg rundt, og "kritisk" er problemer som rammer kjernefunksjonene og den daglige driften til kundene våre. I de aller fleste tilfeller fungerer dette fint da brukerne selv setter riktig prioritet. Noen er også forsiktige med å overdrive viktigheten av sakene deres, og da flytter kanskje vi/jeg prioriteten til saken opp et nivå. Det er langt mer problematisk med de få brukerne som overdriver og som foretrekker å sette prioritet "kritisk" når noe er galt. Det tror jeg de gjør fordi de vil ha hjelp umiddelbart og komme først i køen. Det fungerer én eller to ganger og kanskje mer hvis brukeren er heldig. Men når den atferden er blitt et mønster og kollegene mine og jeg kjenner den igjen, ser vi bare "gutten som ropte ulv". For vedkommende betyr det at han/hun kanskje får dårligere støtte på sikt fordi vi ikke tar ham/henne så alvorlig lenger. Men de ser det jo ikke nødvendigvis slik selv.

Beklager dersom dette blir litt off-topic, men tenker det kan være nyttig for européer'n uansett.

En av leverandørene der jeg jobber har et tilsvarende feilmelding-system, men der ser valgene er formulert helt annerledes - i korte trekk er valgene: "enkelt problem å løse", "feilen gjør at jeg ikke får jort jobben min", og så var det en mellomting som jeg ikke klarer å huske ordlyden nå i farten. I tillegg så kan brukeren velge om "problemet kun gjelder meg" eller om problemet også gjelder andre brukere.

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 12/6/2019 at 4:30 PM, Kontorpult (Øystein) said:

Kunder som setter inn kortet og trykker koden, istedenfor å bruke kontaktløs.. 😓🤪

Fort gjort å være litt kjapp :)

 

Problemet er vel at mange ikke er vant med det og at det er litt manko på terminaler som støtter det foreløpig. Det hjelper jo heller ikke at maxbeløp er under 400 Kr.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Annonse
On 12/6/2019 at 4:30 PM, Kontorpult (Øystein) said:

Kunder som setter inn kortet og trykker koden, istedenfor å bruke kontaktløs.. 😓🤪

Fort gjort å være litt kjapp :)

 

Verre med butikker som ikke har fått slått på kontaktløs enda 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Kontorpult (Øystein) skrev (14 minutter siden):

Det er et krav at alle terminaler skal ha det fra nyttår, så det er mange slike terminaler nå da det ikke er lenge til det er et krav 😊

Er det ett krav at det skal brukes også? Jobber i Kiwi og de har ikke skrudd det på enda pga trumf, men fra nyttår så MÅ de altså skru en på uansett? Terminalene kan det altså, det fungerte en gang når det ble tull med de.

Ellers er jeg veldig glad i jobbe min, men slenger meg på de utallige pose kommentarene ;) For ikke å glemme de voksne som tar en neve med godteri og går videre...

 

Share this post


Link to post
Varis skrev (2 timer siden):

Er det ett krav at det skal brukes også? Jobber i Kiwi og de har ikke skrudd det på enda pga trumf, men fra nyttår så MÅ de altså skru en på uansett? Terminalene kan det altså, det fungerte en gang når det ble tull med de.

Ellers er jeg veldig glad i jobbe min, men slenger meg på de utallige pose kommentarene ;) For ikke å glemme de voksne som tar en neve med godteri og går videre...

 

Ja, min butikk har ikke hatt dette aktivert og vi ville helst unngå det pga kostnader. Men det er et krav fra nyttår etter det jeg har forstått 😊

Share this post


Link to post
Kontorpult (Øystein) skrev (16 timer siden):

Ja, min butikk har ikke hatt dette aktivert og vi ville helst unngå det pga kostnader. Men det er et krav fra nyttår etter det jeg har forstått 😊

Pga kostnader? Er de en god stund siden man fikk NFC på BankAxept transaksjoner, så kostnaden burde vel være det samme?

Share this post


Link to post
1 minute ago, koots said:

Pga kostnader? Er de en god stund siden man fikk NFC på BankAxept transaksjoner, så kostnaden burde vel være det samme?

Spørs vel hva folk bruker, man kan vel ikke blokkere google, apple og samsung pay?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Både Google og Samsung bruker virtuelle VISA-kort, null problem å nekte de. Vil tro at det ikke er noe større problem med Apple sitt.

Share this post


Link to post
3 hours ago, koots said:

Er ikke noe problem å sperre for Visa/MC og kun tillate BankAxept, derav vil ikke diverse mobile Pay fungere

Du sperrer vel da samtidig alt av ikke norske forbrukere da? 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Kjører søppelbil i kommune A, anbud så privat arbeidsgiver leid inn av kommune. 

 

Bor i kommune B. 

 

Nærmere fra huset mitt til ruta enn kontoret, så tar med søppelbilen hjem som regel. 

 

Nå klager kommune B, og vi får høre av kommune A vi ikke får lov å parkere i deres distrikt mer. Fordi kundene blir forvirret når de ser en annen søppelbil I gata..... Jaja

  • Like 1

Share this post


Link to post
MariusJS skrev (På 9.12.2019 den 19.01):

Du sperrer vel da samtidig alt av ikke norske forbrukere da? 

Norske kort har som oftest Bankaxept som førstevalg. Sjeldent VISA delen faktisk blir brukt med mindre terminalen er offline feks. NFC på mobilen lager et virtuelt visa kort. Visa, mastercard mm har % med gebyr. Bankaxept fast gebyr på noen øre per transaksjon. 

Share this post


Link to post
3 hours ago, Darkbill said:

Norske kort har som oftest Bankaxept som førstevalg. Sjeldent VISA delen faktisk blir brukt med mindre terminalen er offline feks. NFC på mobilen lager et virtuelt visa kort. Visa, mastercard mm har % med gebyr. Bankaxept fast gebyr på noen øre per transaksjon. 

Jepp, det var vel egentlig hele poenget mitt, kort fra resten av verden har jo ikke BankAxept, så om du sperrer for alt annet enn BankAxept så vil du sperre ute alle kunder som ikke bruker ett kort fra norge (og alle som eventuelt bruker ett kort utgitt i norge som av en eller annen grunn ikke har BankAxept). Det skal vel ikke så veldig mange salg til fra slike kort før du har gått i 0...

Share this post


Link to post
3 hours ago, Darkbill said:

Kjører søppelbil i kommune A, anbud så privat arbeidsgiver leid inn av kommune. 

 

Bor i kommune B. 

 

Nærmere fra huset mitt til ruta enn kontoret, så tar med søppelbilen hjem som regel. 

 

Nå klager kommune B, og vi får høre av kommune A vi ikke får lov å parkere i deres distrikt mer. Fordi kundene blir forvirret når de ser en annen søppelbil I gata..... Jaja

Har de egentlig lov å nekte deg det? 

Så lenge du parkerer på din egen eiendom eller har tillatelse av de der du parkerer så kan vel kommunen ta seg en bolle?

  • Like 4

Share this post


Link to post
MariusJS skrev (3 timer siden):

Har de egentlig lov å nekte deg det? 

Så lenge du parkerer på din egen eiendom eller har tillatelse av de der du parkerer så kan vel kommunen ta seg en bolle?

Vet ikke. 

 

Vi jobber for privat aktør, som er igjen er leid inn av et selskap eid av kommunene. Det er jo anbudskontrakter osv. Det morsomste er at kommunen jeg indirekte jobber for, er største aksjeeier for gjenvinningsselskapet i kommunen jeg bor (som forsøker å nekte kommunen jeg jobber i la meg parkere der) 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...