Jump to content
RMNZR

Kunder på jobben din!

Recommended Posts

Kunde: det står" vent på beløp"

Inni meg: ja da må du vente da 🤣

Haha! Jeg er en av de kundene som kan si sånne ting høyt, spesielt hvis det kommer opp feilmelding. Jeg er jo ikke dum, men jeg har det med å si veldig åpenbare ting høyt og se veldig undrende ut.

 

Angående det å si teite ting høyt. Noen ganger slår hjernen seg av. Gjerne om du er litt syk. Jeg fikk plutselig blackout på PIN-koden min, men så kommer jeg på det og; "X-x-x-x" høyt mens jeg slår inn mens det er lang kø bak meg. Kompisen min dunker meg i siden og ****, ikke si PIN-koden din høyt da!

Share this post


Link to post

Haha! Jeg er en av de kundene som kan si sånne ting høyt, spesielt hvis det kommer opp feilmelding. Jeg er jo ikke dum, men jeg har det med å si veldig åpenbare ting høyt og se veldig undrende ut.

 

Angående det å si teite ting høyt. Noen ganger slår hjernen seg av. Gjerne om du er litt syk. Jeg fikk plutselig blackout på PIN-koden min, men så kommer jeg på det og; "X-x-x-x" høyt mens jeg slår inn mens det er lang kø bak meg. Kompisen min dunker meg i siden og ****, ikke si PIN-koden din høyt da!

Har en onkelunge som skulle springe først frem til huset etter vi hadde vært ute en stund. Han spurte om koden på kodelåsen på døra, og jeg sa den forsiktig. Etterpå løper han gjennom nabolaget og roper koden høyt for å memorere den. Det er stille og rolig siden det er helg, naboene er ute, og plutselig vet alle koden til døra vår. Det verste er at jeg ikke har giddet å bytte koden heller.

Edited by Pliscin
  • Like 4

Share this post


Link to post

Og derfor hater jeg arbeidslivet, fordi man må være blid mot frekke mennesker uten oppdragelse og som automatisk tror at jeg ikke kan noe fordi jeg er ung.

Nettopp derfor hadde jeg ikke klart den viktige jobben dere gjør. Det å stå å ta imot dritt, og smile. Fordi jeg klarer ikke å la være å sette folk på plass, og grensesette dem. Heldigvis er det innafor å sette folk litt på plass/grensesette i helsevesenet, av og til også nødvendig for f.eks. rehabiliteringens/habiliteringen del. Selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser og man må gjøre det profesjonelt. 

 

Uansett, er form for hersketeknikk det de holder på med. De trykker andre ned for å komme frem og bruker deg som "skyteskive". 

 

Har en onkelunge som skulle springe først frem til huset etter vi hadde vært ute en stund. Han spurte om koden på kodelåsen på døra, og jeg sa den forsiktig. Etterpå løper han gjennom nabolaget og roper koden høyt for å memorere den. Det er stille og rolig siden det er helg, naboene er ute, og plutselig vet alle koden til døra vår. Det verste er at jeg ikke har giddet å bytte koden heller.

Haha. Kids altså. Jaja, du har i alle fall et godt og trygt nabolag siden ingen har brutt seg inn :) For håpe ikke en av naboene skriker ut koden til en eventuell fremtidig tyv

Share this post


Link to post
Annonse

Aldri skjønt den tankegangen der, for å være ærlig. Å fylle en handlevogn med varer til flere hundrelapper har de ikke problemer med, men de må legge en slu plan for å skaffe seg en gratis pose til en hel krone? Tror heller det er autopiloten som slår inn.

 

"Vil du ha pose?"

"Takk, du også."

 

osv.

Nei. De betalte ikke for pose da de var unge og da skal de faen meg ikke betale nå! (Evt det var greit da de kosta 50 øre men 1,20 er for mye 20 år seinere!).

Share this post


Link to post

Jeg klager fælt over kunder for tiden synes jeg.  :tease:

En annen ting som irriterer er når en vare koster 120 kroner. Så sier kunden: "120?! Det sto da 119 på prislappen!".

Så går kunden dit hvor varen sto, og sier: "Åja, det står visst 119.90 ja håhå. Nei da så"

 

Slapp av. Jeg prøver ikke å svindle dere for en krone, og vi er flinke på å bytte prislapper når det trengs, så det står ikke feil pris på varene.

Share this post


Link to post

Jeg klager fælt over kunder for tiden synes jeg. :tease:

En annen ting som irriterer er når en vare koster 120 kroner. Så sier kunden: "120?! Det sto da 119 på prislappen!".

Så går kunden dit hvor varen sto, og sier: "Åja, det står visst 119.90 ja håhå. Nei da så"

 

Slapp av. Jeg prøver ikke å svindle dere for en krone, og vi er flinke på å bytte prislapper når det trengs, så det står ikke feil pris på varene.

Også de som hardnakka påstår at det er feil pris på hylla, så har vi elektroniske labels, som oppdaterer seg automatisk. Allikevel tror de ikke på meg, og mumler ut et eller annet som "det er feil pris fordetom...". Jeg går å sjekker, i 10/10 tilfeller er det rett pris på hylla 😴

Share this post


Link to post

 

Og derfor hater jeg arbeidslivet, fordi man må være blid mot frekke mennesker uten oppdragelse og som automatisk tror at jeg ikke kan noe fordi jeg er ung.

 

Nettopp derfor hadde jeg ikke klart den viktige jobben dere gjør. Det å stå å ta imot dritt, og smile.

 

Ikke jeg heller, jeg er takknemlig overfor alle de som jobber i butikk.

 

Dere gjør en god jobb, stå på! :)

 

 

For øvrig rart det med at folk tror ung = kunnskapsløs. Siden de jobber i butikken, tenker jeg automatisk at de kan mye mer om det de driver med enn det jeg kan, uavhengig av alder.

Folk ansetter som regel ikke idioter som ikke aner hva de driver med :p

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ikke jeg heller, jeg er takknemlig overfor alle de som jobber i butikk.

 

Dere gjør en god jobb, stå på! :)

 

 

For øvrig rart det med at folk tror ung = kunnskapsløs. Siden de jobber i butikken, tenker jeg automatisk at de kan mye mer om det de driver med enn det jeg kan, uavhengig av alder.

Folk ansetter som regel ikke idioter som ikke aner hva de driver med :p

Sandt. Men feks ekstrahjelp som ikke jobber like mye vet ikke alltid like mye som de som jobber full tid. Også er det de som er ny i jobben.

 

Er helt enig med deg ang fordommer mot de unge. Og spessielt i elektro bransjen kan de dedikerte unge veldig mye

  • Like 1

Share this post


Link to post

Slapp av. Jeg prøver ikke å svindle dere for en krone, og vi er flinke på å bytte prislapper når det trengs, så det står ikke feil pris på varene.

 

Selvsagt svindler du kundene. Du svindler dem for en krone, de svindler deg for en krone på posen. Da går regnskapet opp. Enkel logikk. :p

  • Like 3

Share this post


Link to post

Men å passe på at det blir riktig pris på varer som er på salg/datovarer, det har jeg funnet ut er vanskelig for kassafolket nå i varmen. Ikke mindre enn tre ganger har jeg betalt for mye den siste uka.

Første gang hadde jeg sagt ja til kvittering og gikk tilbake da jeg syntes prisen på de få varene var litt stiv. Hele 150% av normalpris var betalt på kjøttstykket som i utgangspunktet var på 50%. De to andre gangene kjøpte jeg nok varer til at jeg ikke tenkte over prisen før jeg så over «kvitteringa» på appen til butikken samme kveld. Ene gangen hadde de scannet inn 200% av normalpris, altså samme vare to ganger til normalpris, mens den egentlig skulle vært på 50%. Andre gangen kom kun normalpris.

 

Jeg skjønner at salgsklisterlappene kan sitte skjevt på og sånn, men av de (heller få) varene det gjelder syns jeg igrunn kassafolket burde passe på at prisen kommer inn riktig. Jeg har i utgangspunktet tillit til at de makter det, men nå er jeg ikke så sikker.. Det er jo ikke snakk om svimlende summer, men det irriterer ganske mye. En tjuekroning eller en femtilapp her og der blir jo litt. Ikke hjelper det å gå tilbake når det ikke er umiddelbart etter heller. Og spesielt ikke om varen allerede er spist.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Men å passe på at det blir riktig pris på varer som er på salg/datovarer, det har jeg funnet ut er vanskelig for kassafolket nå i varmen. Ikke mindre enn tre ganger har jeg betalt for mye den siste uka.

Første gang hadde jeg sagt ja til kvittering og gikk tilbake da jeg syntes prisen på de få varene var litt stiv. Hele 150% av normalpris var betalt på kjøttstykket som i utgangspunktet var på 50%. De to andre gangene kjøpte jeg nok varer til at jeg ikke tenkte over prisen før jeg så over «kvitteringa» på appen til butikken samme kveld. Ene gangen hadde de scannet inn 200% av normalpris, altså samme vare to ganger til normalpris, mens den egentlig skulle vært på 50%. Andre gangen kom kun normalpris.

 

Jeg skjønner at salgsklisterlappene kan sitte skjevt på og sånn, men av de (heller få) varene det gjelder syns jeg igrunn kassafolket burde passe på at prisen kommer inn riktig. Jeg har i utgangspunktet tillit til at de makter det, men nå er jeg ikke så sikker.. Det er jo ikke snakk om svimlende summer, men det irriterer ganske mye. En tjuekroning eller en femtilapp her og der blir jo litt. Ikke hjelper det å gå tilbake når det ikke er umiddelbart etter heller. Og spesielt ikke om varen allerede er spist.

En matbutikk som tar kundeservice seriøst, fikser opp i dette uten å nøle, selv uten varen. Det er iallefall vår policy, at kunden har alltid rett og skal alltid være fornøyd, så langt det lar seg gjøre. Klart, noen vil utnytte seg av det, men kundeservice er ekstremt viktig. Handle hos en annen matbutikk neste gang, hvis de ikke ordner opp i sånt. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Har aldri hatt noe problem (alltid fått gavekort eller ny vare) de få gangene jeg har klaget på Meny, mens andre butikker har jeg hatt varierende resultat hos.

Share this post


Link to post

Rema/Æ har alltid gitt meg penger tilbake da jeg har klagd.

 

Rema har alltid latt tvilen komme meg til gode hvis jeg mener at noe var merket med annen pris på hylle enn i kasse, men Æ hadde jeg problem med for noen uker siden da jeg ikke fikk 30% avslag på noe som var listet med det i appen og da sa de i kassen at det var ingenting de kunne gjøre. La det fra meg da det ikke var verdt tiden brukt på å finne ut av hvordan man klager til Æ, men er det en grei rutine på hvordan man gjør dette?

Share this post


Link to post

Også de som hardnakka påstår at det er feil pris på hylla, så har vi elektroniske labels, som oppdaterer seg automatisk. Allikevel tror de ikke på meg, og mumler ut et eller annet som "det er feil pris fordetom...". Jeg går å sjekker, i 10/10 tilfeller er det rett pris på hylla

 

Jeg har en gang vært den påståelige hardnakka kunden, men hadde rett. Kjøpte en sånn Rema 1000 Prima mørbrad stykke, sjekket prisenlappen, så at både biffen og prislappen samsvarte, på den elektroniske labelen, før jeg samlet resten av varene mine og gikk i kassa. Tok kvittering fordi jeg skjønte at summen ikke stemte, men tenkte hey, her kan jeg ha regnet feil, eller noe sånt. 

Sjekket biffen og den var slått inn med ganske mye høyere pris enn det labelen tilsa. Husker ikke nå om det var KG-pris eller stykk pris, men poenget er at det var mye dyrere enn lablen sa. Gikk bort og sjekka lablen igjen, og den lavere prisen sto der fremdeles. 

Gikk tilbake til kassa og spurte om han der kunne hjelpe meg litt, hadde blitt en liten feil, (ps ingen andre kunder der da^^), at prisen ikke stemte.

"Du har sikkert sett feil". Mnja, sa jeg, det kan jo hende, men jeg har dobbeltsjekket nå, kunne du bare tittet sammen med meg, slik at vi får ting helt riktig? "du har nok sett feil *skule*". Da spurte jeg bare om han kunne ringe på noen annen, også siden det kom kunder i kassa.

Han sukket og plinget på en annen, som jeg forklarte hva det var, og han ble med en gang med bort til lablen for å se. *titter på min kvittering, titter på label*

"Oi, her har det skjedd noe rart, prisen du har betalt er ikke riktig, så dette skal vi selvfølgelig ordne :) "

 

Så jau, disse tingene går begge veier ^^ Beløpet jeg fikk tilbake var noe sånt som 17kr, ikke allverdens å henge seg opp i, men nok for meg hvertfall.

Men PS. var ikke særdeles glad i bråsikre, påståelige og hardnakka kunder når jeg jobbet i butikk heller :p

  • Like 1

Share this post


Link to post

Så lenge man er hyggelig som kunde kommer man hvertfall mye lenger med priser man mener er feil og lignende, enn de som fyrer seg opp umiddelbart og skjeller ut stakkaren i kassa.

 

Lenge siden jeg har jobba i butikk nå, men blir litt sånn at hyggelige kunder har alltid rett, mens hissige kunder har alltid feil.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Så lenge man er hyggelig som kunde kommer man hvertfall mye lenger med priser man mener er feil og lignende, enn de som fyrer seg opp umiddelbart og skjeller ut stakkaren i kassa.

 

Lenge siden jeg har jobba i butikk nå, men blir litt sånn at hyggelige kunder har alltid rett, mens hissige kunder har alltid feil.

Helt enig.

Jobbet en søndag i brustabu, satt i kassa, på sommern midt i oslo, dritvarmt og kø ut butikken. Brøyter seg en fyr forbi køen og nærmest brøler: DERE HAR IKKE IS HER!! Fikk veeeldig lyst å hjelpe vedkommende da altså  :nei:

Men spurte da hva slags is han var på jakt etter, isbiter eller krem/saft is. Nei jeg måtte jo skjønne at det var kremis på boks! For det hadde vi ikke! Jeg prøvde å forklare hvor den isen var, visste at vi hadde da vi hadde fått påfyll sent på fredagen før, og at jeg går forbi der ofte^^ og om han ikke fant det så skulle jeg gjerne hjelpe han når vi hadde fått tatt litt av køen.

 

Nei det hadde vi ikke! og det var utrolig dårlig service å ikke hjelpe han med en gang! 

Da tenkte jeg for meg selv, at ja da får det være dårlig service å faktisk betjene de som har stått i kø lenge, enn brøleapen som brøyter seg gjennom køen og oppfører seg som en idiot. Sa det ikke, men sa det at jeg må nok hjelpe de som er i kø først, siden de har ventet lengst  :grin2:  Da gikk han. :new_woot:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Blir irritert når jeg spør mht rabatt dagen etter , vedkommende sier "nei , du må spørre dagen før datoen går ut"......så gjør jeg det men da får jeg til svar "må vente til neste dag mht rabatt"

 

"nærmest brøler: DERE HAR IKKE IS HER!!"

 

Kanskje skjult kamera og du ble trollet :D

 

"Hva slage Idun ketsjup" , som det pent heter.....ja , må jo spesifisere om det er vanlig is eller iskrem han vil ha , knegg knegg ;) 

Edited by Radovan
  • Like 2

Share this post


Link to post

*snip*

 

"nærmest brøler: DERE HAR IKKE IS HER!!"

 

Kanskje skjult kamera og du ble trollet :D

 

"Hva slage Idun ketsjup" , som det pent heter.....ja , må jo spesifisere om det er vanlig is eller iskrem han vil ha , knegg knegg ;) 

Hehe skjult kamera hadde jo vært et pluss da, "skuespill" liksom, men tror nok ganske bestemt at han bare var en storkjefta stressa idiot :grin2:

 

"Is" er jo en ganske utydelig forespørsel, iskrem, saft is, isbiter, små-is^^ Måtte jo faktisk være sikker på hva gjøken var på jakt etter ;)

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...