Jump to content
RMNZR

Kunder på jobben din!

Recommended Posts

Har faktisk lagt merke til at det er nye folk som ekspederer enkelte steder, så det sannsynligvis noen som ikke vil være på jobb av en noe tabloid krisemaksimering. For all del, tiltakene som er gjort er svært viktige og fornuftige, og matbutikker er temmelig viktig selv om de aller fleste hadde overlevd uten dem et par uker selv om en faster og går på vitamin-piller, spiser hvetemel rett ut av posen eller finne på morsomme retter fra diverse matemner som finnes i bopel.

Torsdag forrige uke var helt ekstrem. Vi er vandt med et vanvittig trykk hver fredag siden vi er en hyttekommune, men dette slår alt og selv butikksjefen som har mange års erfaring, ble helt lamslått. Dagen etter var det ekko i butikken og det har det vært siden, det er så stille at man rett og slett blir litt skremt av stillheten, stor kontrast mot torsdag. Vi begynner å ense permitteringer fram i tid da vi er tilbake på like rolige dager som før vi ble en stor hyttekommune, noen har blitt tilbudt å pendle bort på jobb til andre butikker som er i krise på bemanning. Jeg selv er heldigvis ikke avhengig av en fulltidsjobb om dagen, så jeg klarer meg og stepper inn ved ekstra behov utover min 30% stilling. Men vi er generelt veldig fleksible og flytter rundt på oss ved behov, så vi gjør alt for å være med på denne kampen. Vi vasker og vasker som noen gærninger dagen lang for å holde butikken åpen, selv om vi bor på bygda og det er få folk, så må bygdefolket ha mat! Jeg har inntrykk av at folk har bena litt bedre plantet i jorda her enn i byen, opplever ikke så mye hamstring etter torsdag. Men klart, vi har hatt de som kun har handlet ei full handlevogn med dopapir og ingenting annet... 

Ta vare på hverandre i denne tiden, hold motet oppe, sammen skal vi klare dette! Stooor cred til alle butikkarbeidere som står på og sørger for mat til alle, dere er fantastiske! 

• Like 6

Følte meg litt flau, men også helt på plass i ettertid. 

Max Burger, var ganske skittent på alle borda. Ikke travelt, og alle bare lo bal disken. Når jeg henter maten spør jeg bare pent "er det travelt? For alle borda er nedgrisa og det ligger mat på hele gulvet og ser ikke så travelt ut med all den latteren her". 

Altså, jeg betaler blodpris for en liten burgermeny, da kan i det minste borda være rene. Selv rydder jeg opp og tørker bordet etter meg, så var absolutt ikke ment som et "jeg er bedre enn deg, rydd opp" 

• Like 5

Annonse

Står i kø på kiwi med bare en melk. Køen blir lenger. Jeg står nr2 eller 3. En ansatt går til ny kasse, men jeg er høflig og venter til han sier ledig kasse. I det han så vidt åpner munnen vrenger han som står inntil og bak meg og løper bort med full vogn mens jeg går med 2 melk. 

Sier bestemt unnskyld og peker på melka og han slipper meg forbi. Mens de blir scannet ser jeg på han og sier irritert og tydelig "det finnes andre i kø foran deg og altså, det er ikke noe kappløp uten folkeskikk"... 

Jeg spør alltid de foran meg/gjør de oppmerksom på ny ledig kasse. De står tross alt foran meg. 

• Like 6

Skulle ha Battery og noe annet, så stakk innom Kiwi. Der havnet jeg bak en av de som har lagt sin kjærlighet på alkohol.
Kortet hans er tomt, så han må overføre penger. Kassedama setter handelen hans på vent, og slår inn mitt. Når jeg skal betale flytter han seg til å stå foran kortterminalen mens står der og knoter med telefonen.
Kassedama ber han flytte seg sånn at jeg kan betale. Han momler ja, og fortsetter å stå der. Etter noen minutter klarer jeg ikke mer, og sier høyt (nok til at alle snur seg) "Men herregud da, se å flytt deg" hvor da han siter "må da få lov til å overføre penger!"

Er så drittlei de folka.

• Like 2

Disse smarte kundene (spesielt gamle damer), som stolt forteller at de tok på seg engangshansker da de dro hjemmefra, hvor de har tatt på flere ting i mellomtiden, samtidig som de betaler med kontanter.

• Like 3