Jump to content
RMNZR

Kunder på jobben din!

Recommended Posts

Er jo sånt som skjer, men det er jo ikke uvanlig å ha noen form for "spybot"?

 

Kan jo være at fyren ikke hadde spist noe særlig før han begynte å drikke? Merket litt på det selv i går, er i Praha og de fleste pils begynner litt over 5% her, den jeg drakk var vel 6% og noe, hadde ikke spist siden morgenen og dette var vel i 9 tiden på kvelden, kjente mildt sagt at den ene ølen ble merket godt...

Share this post


Link to post

Sjefen mente at vi skulle sende faktura, men samtidig gjør ikke utstedene her det såvidt jeg forsto, kun taxien. Så jeg vet ikke....

 

Uansett er det for seint nå, er tre uker siden, jeg lever enda :)

Share this post


Link to post

Spørsmål til dere:

 

Jobber i en liten butikk på et lite sted, så jobber ofte alene. Jeg hjelper en kunde, mens det blir kø i kassa. Når jeg har hjulpet kunden og er på vei til kassa stiller denne kunden jeg hjalp alltid seg først i kassa foran de andre som har stått der en stund.

 

Er det ikke mer riktig å stelle seg BAKERST i køen? Dette er så normalt at jeg begynner å tro at det er jeg som tar feil.

Share this post


Link to post
Annonse

Spørsmål til dere:

 

Jobber i en liten butikk på et lite sted, så jobber ofte alene. Jeg hjelper en kunde, mens det blir kø i kassa. Når jeg har hjulpet kunden og er på vei til kassa stiller denne kunden jeg hjalp alltid seg først i kassa foran de andre som har stått der en stund.

 

Er det ikke mer riktig å stelle seg BAKERST i køen? Dette er så normalt at jeg begynner å tro at det er jeg som tar feil.

Hvis du allerede hjelper meg og jeg har valgt vare så er det naturlig du fullfører emg og lar meg betale. Jeg er ikke ferdig med hjelpen til jeg har betalt.
  • Like 4

Share this post


Link to post

Kommer an på butikken. I dagligvare vil jeg si det er naturlig at kunden stiller seg bakerst i køen, men i spesialforretninger lar man vanligvis kunden fullføre handelen når man hjelper dem, i hvert fall så lenge det er en selv som betjener kassen.

  • Like 6

Share this post


Link to post

Eg går ikke bakerst i køen på intersport når noen har hjulpet meg å finne riktig jakke etc.

 

Men eg stiller meg jo bakerst i køen når noen har pekt på hvor ketchupen står....

  • Like 4

Share this post


Link to post

Eg går ikke bakerst i køen på intersport når noen har hjulpet meg å finne riktig jakke etc.

 

Men eg stiller meg jo bakerst i køen når noen har pekt på hvor ketchupen står....

Akkurat. Dog på xxl må du bak i køen pga det ikke er samme fyren som hjalp. I mindre butikker er det naturlig å få betale

Share this post


Link to post

Elkjøp er et bra eksempel her. Skal jeg ha en stor vare, trekker jeg en kølapp for den avdelingen (hvitevarer, PC osv), venter på tur og får hjelp til å finne det jeg skal ha. Da er jeg "ferdig" der, og tar turen videre til kassen, hvor jeg stiller meg bakerst. Men det hender det bare er en liten ting jeg skal ha, som en mobil, nettbrett osv. Da pleier selgeren å finne frem varen, og vi går sammen bort til kassen, hvor jeg elegant "sniker forbi" de andre. Dette er fordi selgeren som fant frem mobilen min er samme fyren som betjener kassen, og dermed fullfører handelen.

Share this post


Link to post

Har tatt meg til rette på flyplasser noen ganger som gjør sånt.

 

Står i en lang kø for å sjekke pass. Så kommer jeg frem, og de sier "nei, du må stå over der for å betale en avgift først" og peker på en annen lang kø. Jeg står så i den køen, og får betalt min avgift. Egentlig burde jeg da gå helt bakerst i den originale køen igjen, men ikke faen om jeg gidder å stå i den TO ganger. Folk blir helt gærne og begynner å skrike dritt etter meg når jeg trenger meg forbi alle sammen som står å svetter i køen, men jeg tar heller litt kjeft enn å stå her noe mer.

 

Moralen i historien er: dersom man er villig til å tåle litt kjeft, så trenger man aldri mer stå i en kø.

 

 

 

PS: De beste flyplassene er de med egen passkontroll for diplomater. Jeg går alltid rett til den og viser passet mitt, selv om jeg ikke er diplomat. Fungerer i 9 av 10 tilfeller. Dagens reisetips!

Share this post


Link to post

Hadde en kunde som ønsket å reklamere på en Huawei telefon hun kjøpte. 

Kom tilbake og sa at telefonen ble glovarm da hun holdt den til øret. 

Vi i butikken konstaterte at telefonen var helt fin, ingenting galt med den i det hele tatt. Da tok hun en runde på utstillingsbordet, og sa at det skjedde med alle Huawei telefonene vi hadde på bordet. Jeg sa at hun gjerne kunne mobilen hennes på verksted, men at det ville koste penger om de ikke fant noe feil med telefonen. 

 

Kom så tilbake til butikken med type og barn. Mannen sa at det ikke var innafor å gi såpass dårlig service, og at om hun sa at det det var noe feil med mobilen, så var det noe feil med mobilen. Fikk lyst til å henvise henne til DPS, men klarte å holde hodet kaldt....

Share this post


Link to post

Kunde: "Dette er alt for dyrt"

Kunde: "Det er mye billigere i Sverige"

Meg som er en stakkar arbeider bak kassa og som bare prøver å tjene til livets opphold: "Å ja, hva vil du at jeg skal gjøre med det?  :) "

 

Neida, jeg svarer ikke sånn. Men frister å gjøre det neste gang noen klager på noe jeg ikke styrer.

Edited by m20k
  • Like 1

Share this post


Link to post

Jada, du er så tøff så.

Du misforstår. Jeg synes ikke det er tøft å være drittsekk. Det var bare en åpenbaring for hvorfor drittsekker gjør som drittsekker gjør. De tjener mye på det. Hadde ikke rukket flyet mitt om jeg stod i den køen enda en gang. Var på flyplassen 3,5 timer før avgang, og rakk SÅ VIDT inn før gaten stengte. Brukte hvert eneste øyeblikk stående i kø.

Edited by Skurupu
  • Like 2

Share this post


Link to post

Meg: "Vil du ha en pose?"

Kunde: "Nei, trenger ikke"

 

*Like etterpå*

 

"Hvor er posen???"

 

Eller når de kjøper masse, og jeg spør om pose. Så svarer de: "Haha ja, klarer ikke å ta alt dette under armen" og hinter til at det var et dumt spørsmål. Mange som har med nett hjemmefra.

 

Når folk kjøper 1 liten ting, og jeg ser at de har med seg veske eller sekk, regner jeg med at de ikke skal ha pose. Hender jeg spør om pose for det. De fleste ganger svarer de nei. Men omtrent hver gang jeg ikke spør, skal de plutselig ha en pose når de har betalt. Hva er greia med det?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Moralen i historien er: dersom man er villig til å tåle litt kjeft, så trenger man aldri mer stå i en kø.

 

 

Heldigvis er det lenge siden jeg jobbet i en form for kundeservice jobb, men da jeg gjorde det sørget jeg alltid for at drittsekkene måtte vente ekstra lenge.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Meg: "Vil du ha en pose?"

Kunde: "Nei, trenger ikke"

 

*Like etterpå*

 

"Hvor er posen???"

 

Eller når de kjøper masse, og jeg spør om pose. Så svarer de: "Haha ja, klarer ikke å ta alt dette under armen" og hinter til at det var et dumt spørsmål. Mange som har med nett hjemmefra.

 

Når folk kjøper 1 liten ting, og jeg ser at de har med seg veske eller sekk, regner jeg med at de ikke skal ha pose. Hender jeg spør om pose for det. De fleste ganger svarer de nei. Men omtrent hver gang jeg ikke spør, skal de plutselig ha en pose når de har betalt. Hva er greia med det?

The clue is in the pudding...

 

De vil ha den gratis, derfor spørr de deg etter å ha betalt, siden sannsynligheten for at du ber om en krone for den er mindre mot å slå inn en pose før de har betalt

Share this post


Link to post

Meg: "Vil du ha en pose?"

Kunde: "Nei, trenger ikke"

 

*Like etterpå*

 

"Hvor er posen???"

 

Eller når de kjøper masse, og jeg spør om pose. Så svarer de: "Haha ja, klarer ikke å ta alt dette under armen" og hinter til at det var et dumt spørsmål. Mange som har med nett hjemmefra.

 

Når folk kjøper 1 liten ting, og jeg ser at de har med seg veske eller sekk, regner jeg med at de ikke skal ha pose. Hender jeg spør om pose for det. De fleste ganger svarer de nei. Men omtrent hver gang jeg ikke spør, skal de plutselig ha en pose når de har betalt. Hva er greia med det?

Har hørt det er klassisk problem, men har hendt at jeg sagt tydelig JA, og "2 stk takk", og ikke noe pose med meg og kjøpt masse varer som åpenbart krever 2 poser. Da spør jeg om hvor posen er hvis jeg ikke automatisk får den, og gjerne litt irritert dersom den i kassa ikke er tilstede. Men i min nærmeste butikk er det tillitsbasert system, så trenger ikke å "mase" på de ansatte. I tillegg er de veldig våkne og service minded. Er bare utlendinger som jobber der, men de tar jobben veldig seriøst. Posene ligger der framme, også tar du bare det du skal ha selv av poser. Jeg tar aldri mer enn det jeg har betalt for:) Edited by Røsslyngen
  • Like 1

Share this post


Link to post

The clue is in the pudding...

 

De vil ha den gratis, derfor spørr de deg etter å ha betalt, siden sannsynligheten for at du ber om en krone for den er mindre mot å slå inn en pose før de har betalt

 

Aldri skjønt den tankegangen der, for å være ærlig. Å fylle en handlevogn med varer til flere hundrelapper har de ikke problemer med, men de må legge en slu plan for å skaffe seg en gratis pose til en hel krone? Tror heller det er autopiloten som slår inn.

 

"Vil du ha pose?"

"Takk, du også."

 

osv.

Edited by Schreiber
  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...