Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Køsnikere. Stod på Kiwi i går og skulle betale, kommer en mann rundt 50 i en rasende fart, begynner å prate med de fremfor meg og bare sklir sakte mot dem. Virker som han bevisst ikke ser min vei, skulle rekke Liverpool-kampen. De andre slipper han da forbi, jeg angrer på at jeg ikke sa noe, tenkte at han var sammen med dem, virket sånn.

 

Hva med litt normal folkeskikk, ingen problem å slippe han foran om han hadde spurt.

 

Jeg har faktisk sett verre, men som kunde, heldigvis. Sto i en kø på Rema, og det var fem stk foran meg og to bak. Det var to kasser, men bare en åpen. En kjerring kommer med handlevogn full av varer, ser på køen i noen sekunder, og går målbevist bort til den tomme kassen. Her legger hun alle varene på båndet, venter i hele fem sekunder, og begynner så å klage høylydt over at hun ikke blir betjent. Ikke helt godt å vite hva hun tenkte, men er glad jeg bare var kunde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg hadde dårlig tid, og gikk mot kassen. Da det var ca 60 cm igjen, kom en ansatt i butikken (!) løpende (!) og sneik seg foran meg, mens hun smilte og sa: "jeg sniker meg foran deg, jeg!".

 

Som om ikke det var nok, ble det tomt for kassalapper... Han som sto i kassen var tydelig pinlig berørt når han endelig fikk ekspedere meg. "Da ble det endelig."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ble ringt på for å kunne åpne en ny kasse. Det naturlige for meg ville vært at jeg åpnet kassen som har samme korridor som den allerede åpne kassen, men siden jeg kunne høre denne dama klage lenge før jeg kom til kassa - bestemte jeg meg for en ny vri. Tok heller den tredje kassa vi har som har en egen korridor, slik at man måtte lage en helt ny kø der. Dama som høylytt klagde, og som hadde lagt varene på båndet i den stengte kassen, havnet bakerst i begge køene og holdt kjeft til hu var ferdig i butikken :)

 

Gammel, men fortsatt like aktuell. Jeg gjør av og til dette fortsatt hvis jeg ser "urett" på vei til kasse. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Nyåpnet kasse i Norge er mer Texas enn Texas. Står jo i sterk kontrast til hvor god køkulturen er ellers.

Nå er det lenge siden jeg jobbet i dagligvare, men den gangen lærte vi faktisk at når vi åpnet ny kasse skulle vi dele køen fra nr 4 (max 3 ventende kunder). Mens vi gikk bortover mot ny kasse pekte vi på den heldige fireren og sa "dere kan bli med meg hit". Ingen sure miner av det, folk virka veldig fornøyde.

 

Dette ser jeg aldri mer. Mulig det var en Rimi-greie (jeg jobbet i mange Rimi'er og alle gjorde dette).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Her i US har de flere kasser men bare 1-2 er åpne.....fra kl 01 til 0115 har de lovpålagt pause (stenger 02) :p

 

(på Vons i allefall)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Slik kø kultur kommer jo fordi nordmenn ikke tør å si ifra om slikt.

 

Verste jeg vet er McDonald's. Alle bare står overalt. Ender opp med at jeg bare går fram til der jeg ser det er plass og steller meg der. Hender noen ser rart på meg, men ingen sier noe. Da får man si ifra at man venter i kø, ikke stå og vente 5 meter bak alle andre og tro alle skal stelle seg bak deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik kø kultur kommer jo fordi nordmenn ikke tør å si ifra om slikt.

 

Verste jeg vet er McDonald's. Alle bare står overalt. Ender opp med at jeg bare går fram til der jeg ser det er plass og steller meg der. Hender noen ser rart på meg, men ingen sier noe. Da får man si ifra at man venter i kø, ikke stå og vente 5 meter bak alle andre og tro alle skal stelle seg bak deg.

McDonalds bygger jo opp til det med 0 måte å lage gode køer på, feks Max har skjønt hvordan man løser det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

McDonalds bygger jo opp til det med 0 måte å lage gode køer på, feks Max har skjønt hvordan man løser det.

Overalt i utlandet får man kølapp på Mccern. Begynt smått her og, men. Nordmenn er fortsatt dårlige. Veldig konfliktskye, så folk tør ofte ikke si ifra, eller stå for nærme, og da blir alt bare kaos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...