Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå følger de som jobber på bensinstasjon ofte ganske lite med, selv når det er ganske tomt...

 

Eksempel, bare meg og en annen kunde, og det er lett å se jeg kun har fylt bensin og skal betale for dette. Kunden foran meg bestiller et svært måltid. Istedenfor å spørre meg om jeg bare skal dra kortet for bensin kjapt som tar 5 sekunder forsvinner han og gjør ferdig burgeren mens jeg må stå og vente. (Dette var et eksempel, jeg pleier spørre pent om han kan slå inn bensin kjapt)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Nå følger de som jobber på bensinstasjon ofte ganske lite med, selv når det er ganske tomt...

 

Eksempel, bare meg og en annen kunde, og det er lett å se jeg kun har fylt bensin og skal betale for dette. Kunden foran meg bestiller et svært måltid. Istedenfor å spørre meg om jeg bare skal dra kortet for bensin kjapt som tar 5 sekunder forsvinner han og gjør ferdig burgeren mens jeg må stå og vente. (Dette var et eksempel, jeg pleier spørre pent om han kan slå inn bensin kjapt)

Joda. Og i slike tilfeller pleide jeg å slå inn bensinen først og. Men her var det snakk om ei som kom inn mens jeg allerede stod med burgertilbehør i henda. Hadde hun ventet 30 sekunder, så hadde jeg vært ved kassa igjen.

Også var det litt måten hun sa det på også.

Endret av Sithric
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Joda. Og i slike tilfeller pleide jeg å slå inn bensinen først og. Men her var det snakk om ei som kom inn mens jeg allerede stod med burgertilbehør i henda. Hadde hun ventet 30 sekunder, så hadde jeg vært ved kassa igjen.

Også var det litt måten hun sa det på også.

Ja, mente det ikke mot deg altså, var mer en egen historie basert på din hehe - at bensinstasjon ofte nå idag bare er folk med deltidsjobb uten reell interesse eller forståelse i yrket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, mente det ikke mot deg altså, var mer en egen historie basert på din hehe - at bensinstasjon ofte nå idag bare er folk med deltidsjobb uten reell interesse eller forståelse i yrket.

Ja, da er jeg med! Må nok si meg enig i at jeg jobba med en del ubrukelige kollegaer der til tider. Disse ble heldigvis bytta ut relativt ofte. Selv jobbet jeg der i 4 år.

Lenke til kommentar

Litt off-topic, men en fyr fra barneskolen fikk jobb på en bensinstasjon her i byen. Det gikk heller dårlig, fordi han stjal penger fra kassa (og ikke utenkelig varer fra selve butikken), så han fikk sparken. Etterhvert fikk han seg en ny jobb - på en annen bensinstasjon. Dette gikk heller ikke bra, fordi han stjal penger fra kassa. Dermed fikk han sparken igjen. Nå har han fått seg en ny jobb. På bensinstasjon. Det sier jo litt om hvem som faktisk får jobb der. Er ikke mye bakgrunnssjekk, for å si det sånn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Skjer jo hele tiden på steder som feks McDonalds, altså steder med uoversiktlig kø, hender jo selvsagt i blant i matbutikker osv...

 

Tror forøvrig det har en del med personen å gjøre, kan huske at folk gjerne snek når jeg var ganske ung, men nå som jeg er nesten 2m høy og ganske brei så merker jeg at det er svært sjelden folk prøver seg, og folk er gjerne også mer medgjørlig når du sier ifra om ting :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kan dere som jobber i matvarebutikk som klistrer disse 'xx prosent rabatt førpris nåpris grunnet dato osv' lappene gi f**'m i å klistre dem over nyttig tekst på pakka? Nesten alltid er de klistra over ingredienser, næring, eller til og med holdbarhetsdato... Det er seriøst tusen andre steder dere kan klistre det....

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kan dere som jobber i matvarebutikk som klistrer disse 'xx prosent rabatt førpris nåpris grunnet dato osv' lappene gi f**'m i å klistre dem over nyttig tekst på pakka? Nesten alltid er de klistra over ingredienser, næring, eller til og med holdbarhetsdato... Det er seriøst tusen andre steder dere kan klistre det....

Eller vekt... Og glem ikke Meny på lagunen som presterer å ikke dekke over den originale strekkoden og setter ned ting de har tilbud på slik at differansen blir omtrent null...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere som ser køsnikere, jobber dere i butikk selv? Jeg kan ikke huske at noen har sneket før meg. Noen gang.

Jeg kan selv bare huske at det har skjedd én gang i butikk. Som oftest så opplever jeg god køkultur i butikker. Hvis jeg har få varer, sier som regel de som står foran meg i køen at jeg kan gå foran, og da samme gjør jeg hvis jeg ser andre med få varer.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...