Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Tidligere:

Jeg drar på 7-11 for å hente en pakke fra DHL. Mannen sier at koden er for lang. Han skriver den inn, men den virker ikke. Han sier, "Den er for lang, det skal være 8 siffer, sjø". Protip: Koden jeg viste ham er 8 siffer, skrevet 4 siffer, mellomrom, 4 siffer...

 

Jeg vet jo at det er rett kode, så jeg ber ham prøve igjen. Oi, der virket det visst.

 

I dag var jeg der igjen. Samme fyren. Samme drillen: "koden er for lang"...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tidligere:

Jeg drar på 7-11 for å hente en pakke fra DHL. Mannen sier at koden er for lang. Han skriver den inn, men den virker ikke. Han sier, "Den er for lang, det skal være 8 siffer, sjø". Protip: Koden jeg viste ham er 8 siffer, skrevet 4 siffer, mellomrom, 4 siffer...

 

Jeg vet jo at det er rett kode, så jeg ber ham prøve igjen. Oi, der virket det visst.

 

I dag var jeg der igjen. Samme fyren. Samme drillen: "koden er for lang"...

Ikke direkte samme greia, men fader så irriterende det er grense på hvor mange siffer på DnB nettbank. Jeg kopierer jo kontonr som står skrevet med mellomrom, men da får man bare feilmelding at det er for langt. Skulle trodd nettbanken selv klarte fjerne disse mellomrom...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dette med kontonumre på DNB har jeg også irritert meg over, ja.

 

Det du beskriver, kan beskrives som en generell retningslinje: Output skal aksepteres som input. Dvs. at når DNB viser kontonumre med punktum, skal de også akseptere kontonumre med punktum in input-feltene. Det er bra GUI.

 

Videre, ikke all i nettbanken på DNB (f.eks. kontonumre på forsiden), kan markeres! Så man får ikke klippet ut sine egne kontonummer når man trenger dem! Snakker om irriterende.

Endret av Emancipate
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tidligere:

Jeg drar på 7-11 for å hente en pakke fra DHL. Mannen sier at koden er for lang. Han skriver den inn, men den virker ikke. Han sier, "Den er for lang, det skal være 8 siffer, sjø". Protip: Koden jeg viste ham er 8 siffer, skrevet 4 siffer, mellomrom, 4 siffer...

 

Jeg vet jo at det er rett kode, så jeg ber ham prøve igjen. Oi, der virket det visst.

 

I dag var jeg der igjen. Samme fyren. Samme drillen: "koden er for lang"...

De er sikkert vant til at folk kommer og skal hente pakker som er sendt med posten eller lignende.

 

Kan jo si at jeg har sittet på medlytt på kundeservice hos noen andre enn posten som sender pakker, og antallet kunder som ringer inn med pakkesporing som er fra posten er latterlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette med kontonumre på DNB har jeg også irritert meg over, ja.

 

Det du beskriver, kan beskrives som en generell retningslinje: Output skal aksepteres som input. Dvs. at når DNB viser kontonumre med punktum, skal de også akseptere kontonumre med punktum in input-feltene. Det er bra GUI.

 

Videre, ikke all i nettbanken på DNB (f.eks. kontonumre på forsiden), kan markeres! Så man får ikke klippet ut sine egne kontonummer når man trenger dem! Snakker om irriterende.

Det mest irriterende er at i DnB bedrift nettbank kan man klippe inn kontonummer som fritekst. Altså med punktum eller mellomrom, og de registert riktig automatisk. Men ikke i privat...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ikke post-utlevering der, kun DHL. Samtlige pakker har nok kode på det formatet.

 

Det forklarer heller ikke "den er for lang, den skal være 8 siffer" på en kode som helt tydelig er 8 siffer.

Var jo akkurat det jeg mente :p 

 

Har sett folk prøve å hente både DHL og PostNord pakker hos posten og motsatt...

 

 

Men det med kodene virker bare merkelig, sikkert dårlig opplæring.

Vurdert å fyre avgårde en mail til DHL og si ifra? 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

"Hei, skulle hatt skiftet dekk, men trenger at dere kommer hit, adresse er xx osvosv"

"Hei! Den er grei. Har mulighet hele dagen, men blir et lite tilegg da jeg må stå ute og ta med verktøy"

"Har verktøy"

Saksejekken til en konebil er nok ikke det samme som en jekk til flere tusen som løfter opp begge hjula samtidig... xD

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Åja, hun mente hun skulle slippe å betale ekstra siden hun hadde verktøy? For et nek.

 

Ja, er ganske sikker på det var det hun mente. Og med verktøy siktet hun nok til det som ligger i bagasjerommet. Ikke jekken jeg har som løfter halve bilen på 5 sekunder og batterimuttertrekker som gjør resten av jobben på et kvarter... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Køsnikere. Stod på Kiwi i går og skulle betale, kommer en mann rundt 50 i en rasende fart, begynner å prate med de fremfor meg og bare sklir sakte mot dem. Virker som han bevisst ikke ser min vei, skulle rekke Liverpool-kampen. De andre slipper han da forbi, jeg angrer på at jeg ikke sa noe, tenkte at han var sammen med dem, virket sånn.

 

Hva med litt normal folkeskikk, ingen problem å slippe han foran om han hadde spurt.

Lenke til kommentar

Køsnikere har en egen plass i helvete. Skulle hente post i butikk en gang. Plinga i klokka og hun i kassa sa at folk var på vei. I mellomtida kom ei susete gammal kjerring og vimsa inn rundt hjørnet og kikka tomt på skranken og så meg. Jeg sa at de var på vei. Når betjening kom så ramsa hun opp sitt fornødne og ble ekspedert. Hadde ikke noe dårlig tid selv og ble litt paff. Gadd ikke lage noe scene der og da. Men det var helt naturlig at jeg var først i køen, sto jo helt ved skranken, men virka som hun enten ikke enset det eller så det som en selvfølge at hun gikk først.

Lenke til kommentar

Her om dagen eide jeg en semisniker. Jeg sto i en lang kø i matbutikken, når det plutselig kommer "ledig kasse" fra høyre. Da pleier jeg å vente et øyeblikk for å gi de som har ventet lenger enn meg sjansen, gjerne supplert med litt gestikulering, men bakfra kommer en fyr som ikke er like godt oppdratt. Han har ikke en gang har tatt plass i noen kø, men peiler seg inn mot den ledige kassen. Jeg blir forbannet, og setter fart. Et par meter før han når frem smyger jeg meg forbi og lemper tingene mine på disken. Hørte noe murring, men fikk dessverre ikke med meg hva han sa, for jeg skulle gjerne svart. En deilig liten hverdagsseier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...