Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow.. Fikk plutselig på følelsen av at gjesten foran meg enten var en huleboer eller høy på something something.

Hu ville kjøpe sigaretter, og prøve med kortet som hun hadde hatt trøbbel med tidligere i dag. Jeg tenkte at vi bare får prøve, finner fram sigarettpakken hu ville ha, scanna den, og trykte på "kortbetaling". Kortet ble ikke godkjent, og hun sukket. Hun skjønte ikke hva det kunne være. Foreløpig virket hun normal, sett bort fra det voldsomme håret (jeg mener det, det var krise ille).

Jeg foreslo at hun tok kontakt med banken, etter å ha sett på kortet hennes (utløpsdato).

Hun sa: Jammen, det er jo påske nå. Det er jo ingen ting som er oppe nå?

Jeg: *kødder du-blikk* ew...nei, påska var i forrige uke.

Hun: Nei, det var jo stengt i dag og i morgen?

Jeg: Vel...nei. Det var oppe i går og i dag. Er oppe i morgen også.

Hun: Er det ikke påskeaften på lørdag nå da?

Jeg: *stønn* nei..Det var forrige lørdag det. :)

Hun: *ser på meg som om jeg ikke har peiling at all* hmm..Jaja, får se om jeg tar turen da.

 

Må si jeg ble satt ut av det der ass ;o

Lenke til kommentar

Det er dessverre stor forskjell fra postkontor til postkontor. Det jeg bodde ved før var alltid effektivt og flott. Minst to stykker som betjente kunder samtidig, men som regel fler. Her, er det alltid den samme, sure kjerringa som betjener en av de fire lukene. De andre er alltid stengt. Hun er sur, småkjefter og prøver å oppdra meg hvis jeg kommer med en kommentar. Slik som rett før påsken.

 

Jeg gikk inn på postkontoret med mobilen min, hvor det var kommet en hentemelding. På postkontoret fikk jeg nummer 147, og de var på nummer 139. Det var en gammel dame som stod der og betalte regningene sine. Det varte og rakk, og jeg stod i minst tjue minutter før det var min tur. I mellomtiden så jeg flere ansatte i bakgrunnen, som enten spiste eller gjorde andre ting. Det er greit nok at de må spise, men kan de ikke prøve å være litt effektive? Jeg hadde ikke hatt noe problem med at dama bak skranket tok seg en brødskive mens jeg stod der.

 

Da den gamle damen var ferdig, var det bare jeg og en til igjen. Ingen andre gadd å vente. Jeg kom så bort til skranken, og spurte litt bryskt om hvorfor de ikke åpnet en ny luke. Svaret var et morskt blikk, og en beskjed om å forlate kontoret. Jeg nektet, og sa at jeg hadde stått og ventet i tjue minutter, og krevde å få pakken min. Heldigvis hadde en annen mann ventet like lenge, og backet meg opp. Hun hentet så pakken, og kastet den på disken. Ikke et eneste ord ble sagt. Møkkakjærring.

 

ang de som spiser. de har RETT på matpause uten forstyrrelser, men ellers enig i det du ier om elendig servic på mange steder

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Da kan de få betalt matpause, og se til faen å komme seg i kassa! De er servicearbeidere, de skal yte en service.

 

Det er det samme som på Shell her. Det var en på jobb, og han var opptatt med å lage en burger. Kunne ikke han som akkurat var ferdig på jobb ta kassa og ekspedere meg, så jeg slapp å vente i 5 minutter? Nei, det gikk jo tydeligvis ikke. Latterlig. Han sto jo bak disken og så på han som lagde burger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha. Hadde et episk øyeblikk med en kunde i dag.

 

Jeg scanner inn varene hans og sluttsummen kommer på 1 337 kroner. Av en eller annen grunn så ser jeg på typen at han er en "internetperson", så jeg våger meg til å si:

 

"Leet kroner, takk.".

 

Han smilte bredt og dro kortet. Personen som sto bak han så litt forvirret ut, så kunden min sier følgende til vedkommende:

 

"U jelly?" og går.

 

 

:!:

 

Dagens!

Lenke til kommentar

Ntaw.

Er sjuk med halsbetennelse, men tenker det er greit å gjøre papirarbeid fordet, og tross alt bare halsen som er vond, så ser ingen grunn til å være hjemme fra jobb av den grunn.

Men må si jeg synes det er koselig å bli litt dulla med da :) Sjefen kom med en stor kopp varm te med honning og repsils til meg uten at jeg hadde bedt om noe :)

Slike ting skaper godt arbeidsmiljø! ^^

  • Liker 6
Lenke til kommentar

En ting som IKKE skaper godt arbeidsmiljø, er folk som er syke og smittsomme, og tror de er sååå tapre fordi de allikavel møter opp på skole og jobb. I morra er det noen andre som er syk på grunn av deg.

 

Jeg hatet sånne da jeg gikk på skolen.

 

Selvsagt avhengig av hvilket yrke det gjelder. Har du null kontakt med kunder og kolleger er det greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da kan de få betalt matpause, og se til faen å komme seg i kassa! De er servicearbeidere, de skal yte en service.

 

Det er det samme som på Shell her. Det var en på jobb, og han var opptatt med å lage en burger. Kunne ikke han som akkurat var ferdig på jobb ta kassa og ekspedere meg, så jeg slapp å vente i 5 minutter? Nei, det gikk jo tydeligvis ikke. Latterlig. Han sto jo bak disken og så på han som lagde burger.

 

Ugh, folk med samme attitude som deg haaaater jeg. Minner meg om en kunde som spurte om vi hadde en Roastbeef baguette ferdig akkurat når butikken åpnet (08.01 var vel klokka), men vi hadde ikke kommet så langt. Så istede for å gi oss et par tre minutter så vi kunne lage denne baguetten så klikka han i vinkler og synes at alle burde starta på jobben en time før sånn at alt skulle være perfekt og klart når butikken åpnet.

 

Si meg, er din tid vært mere enn min? Er det virkelig så ille å vente 5 minutter? Når jeg har pause har jeg ingen plan om å tenke på hva som skjer i butikken. En gang på mine tre år i Meny har jeg måtte forlate pausen før tiden var over og det var grunnet fullstendig kaos med ønske fra sjefen. Merk, kaos, at noen kunder må vente en 5-6 minutter er langt ifra kaos, det er normalt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Så istede for å gi oss et par tre minutter så vi kunne lage denne baguetten så klikka han i vinkler og synes at alle burde starta på jobben en time før sånn at alt skulle være perfekt og klart når butikken åpnet.

Synes dere i så fall kunne åpnet butikken én time senere, så kunne han ha det så godt. :)

Lenke til kommentar

Ugh, folk med samme attitude som deg haaaater jeg. Minner meg om en kunde som spurte om vi hadde en Roastbeef baguette ferdig akkurat når butikken åpnet (08.01 var vel klokka), men vi hadde ikke kommet så langt. Så istede for å gi oss et par tre minutter så vi kunne lage denne baguetten så klikka han i vinkler og synes at alle burde starta på jobben en time før sånn at alt skulle være perfekt og klart når butikken åpnet.

 

Si meg, er din tid vært mere enn min? Er det virkelig så ille å vente 5 minutter? Når jeg har pause har jeg ingen plan om å tenke på hva som skjer i butikken. En gang på mine tre år i Meny har jeg måtte forlate pausen før tiden var over og det var grunnet fullstendig kaos med ønske fra sjefen. Merk, kaos, at noen kunder må vente en 5-6 minutter er langt ifra kaos, det er normalt.

Det er dermed ikke sagt at du må ta pause midt i rushtrafikken, er det 20 minutter med kø så kan du drøye pausen til det har roet seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...