Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge jeg ikke har spysjuka (med medfølgende kroppsvæsker ut alle ender), så er jeg på jobb når jeg skal. Er jeg syk, så er garantert minst en annen person de jeg har med å gjøre også det, ergo spiller det liten rolle egentlig. Er det influensavirus ute og går, eller forkjølelse, så blir man smitta uansett hvor hardt man prøver. Blir man ikke syk, så er man immun mot viruset, og det går for det samme :)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig ikke, men går jeg inn på en pizzeria forventer jeg at pizzaovnen er varm. Går jeg inn i bakeriet til Meny, forventer jeg at baguettene er klare. Selvfølgelig, jeg går ikke inn fem minutter før stengetid og forventer masse nybakt brød, men når butikken er nyåpnet føler jeg det er noe annet.

 

Både butikker og restauranter må stå for åpningstidene sine.

 

Mulig jeg misforstår her, men hvorfor er det verre å tilberede en baguett enn å tilberede en pizza egentlig? Jeg forventer ikke at hamburgeren min er ferdig servert på en tallerken når jeg bestiller den, at kyllingen i kjøttdisken til enhver tid er ferdigstekt, og reagerer overhodet ikke på at en baguett må smøres før jeg får den. Forøvrig har jeg forståelse for at man ikke har all mat tilgjengelig til enhver tid, det hender relativt ofte at jeg får beskjed om at pølsene på bensinstasjonen ikke er klare, og får da valget mellom å vente eller velge en annen type pølse. Jeg tilter da ikke av den grunn over en helt forståelig situasjon. Men for all del, om Meny reklamerer med at de alltid har ferdigsmurte baguetter stiller selvsagt saken seg anderledes. ;)

 

Jeg tilter ikke selv heller... Men det er stor forskjell på en restaurant og en matbutikk.

Lenke til kommentar

Jeg tilter ikke selv heller... Men det er stor forskjell på en restaurant og en matbutikk.

 

Tja, selv i en matbutikk har hvertfall jeg forståelse for at enkelte ferskvarer av og til må tilberedes. Jeg tror jeg setter grensen ved at de ansatte selv må kverne kornet før det nystekte brødet kan stekes. :tease:

 

Haha :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Protip: Gå i uniform/arbeidstøy når du er innom butikken/postkontoret/bensinstasjonen/etc. Når jeg ser folk i uniform blir jeg alltid ekstra blid og føler at vi er litt medsammensvorne. Oss mot de vanlige kundene. Det er liksom noen som vet hvordan man har det der man står bak kassa.

Lenke til kommentar

Det som jeg synes er litt morsomt er at hvis butikken hadde gjort som hanske krever å åpne tidligere for å tilfredstille hans behov ville jo dette gå utover prisene som igjen ville vært tema for klaging.

:whistle:

 

Prisene er lave, de. Nordmenn bruker 11% av lønna si på mat. Det vil si at vi har verdens billigste mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som jeg synes er litt morsomt er at hvis butikken hadde gjort som hanske krever å åpne tidligere for å tilfredstille hans behov ville jo dette gå utover prisene som igjen ville vært tema for klaging.

:whistle:

 

Prisene er lave, de. Nordmenn bruker 11% av lønna si på mat. Det vil si at vi har verdens billigste mat.

 

Men alikevell klager og syter vi til den store gullmedaljen :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Har vært på jobb hele uken mens jeg har vært syk. Det kommer bare ann på hvor hygenisk du er og bruker albuen til å hoste osv. Hater å ringe inn syk uansett. Føler jeg bare lager problemer for de som må finne erstatter til fruktavdelingen, noe som det for øyeblikket bare er meg og en annen person som kan med.

 

Må ærlig talt si at hadde jeg skulle handlet frukt et sted og en syk person var på jobb og ordnet med dett tror jeg at jeg hadde handlet et annet sted. Sitte i kassa er helt greit, men å håndtere frukt og ferskvarer er ikke noe særlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som jeg synes er litt morsomt er at hvis butikken hadde gjort som hanske krever å åpne tidligere for å tilfredstille hans behov ville jo dette gå utover prisene som igjen ville vært tema for klaging.

:whistle:

 

Prisene er lave, de. Nordmenn bruker 11% av lønna si på mat. Det vil si at vi har verdens billigste mat.

 

Verdens billigste ( i forhold til lønn), nei. Må være fler år siden det. Var nylig en oversikt i en norsk avis (DB eller VG, 2-3 uker siden?), hvor Norge lå på 6. plass mener jeg å huske. Sverige var på andre.

 

Forresten europas dyreste matvarer, tobakksvarer og alkohol ellers, med hele 10% margin på mat til neste land, Danmark. Innen tobakk og alkohol strekker det seg opp til 100+% dyrere i Norge kontra andre land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som jeg synes er litt morsomt er at hvis butikken hadde gjort som hanske krever å åpne tidligere for å tilfredstille hans behov ville jo dette gå utover prisene som igjen ville vært tema for klaging.

:whistle:

 

Prisene er lave, de. Nordmenn bruker 11% av lønna si på mat. Det vil si at vi har verdens billigste mat.

 

Verdens billigste ( i forhold til lønn), nei. Må være fler år siden det. Var nylig en oversikt i en norsk avis (DB eller VG, 2-3 uker siden?), hvor Norge lå på 6. plass mener jeg å huske. Sverige var på andre.

 

Forresten europas dyreste matvarer, tobakksvarer og alkohol ellers, med hele 10% margin på mat til neste land, Danmark. Innen tobakk og alkohol strekker det seg opp til 100+% dyrere i Norge kontra andre land.

 

Det er ikke gamle tall. Se FBI-episoden hvor det ble diskutert om utvalget og prisene i Norge var for dårlige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da kan de få betalt matpause, og se til faen å komme seg i kassa! De er servicearbeidere, de skal yte en service.

Jeg synes det er rett og slett frekt å kreve noe sånt. Alle arbeidstakere har rett på en (ulønnet) halvtime pause om arbeidsdagen er over 5,5 timer eller noe sånt, uansett hva du mener. Det vil si at denne halvtimen er fritid. Og det å jobbe i butikk er jobben min, ikke livet mitt.

 

Og om det er mye kø når jeg går for å spise, det blåser jeg i, rett og slett fordi vi må spise på tur så det alltid er nok ansatte i butikken. Venter jeg en time med å spise på grunn av mye kø, og neste person gjør det samme, blir det veldig sent før sistemann kan gå og spise... og ettersom man stort sett blir sulten sånn cirka halvveis ut i arbeidsdagen, er ikke dette ideelt verken for trivsel eller helse.

 

Men enkelte kunder er ekstremt kravstore, og forventer at servicearbeidere er der for de, hele tiden, selv på fritiden. Skal jeg gå 8 timer uten mat fordi du ikke gidder å stå et par minutter i kø? :roll:

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opplever ofte at jeg må handle lunsj i butikken før jeg stikker opp på pauserommet. Hvis jeg da står i kø for å betale maten min sammen med de andre kundene, så skjer det hver gang at jeg får stygge blikk fra de jeg står i kø med. Akkurat som om de forventer at jeg skal slippe alt jeg har i hendene, droppe lunsjen, og sette meg tilbake i kassa igjen for at de skal slippe å vente på den ene personen foran seg i køen... :roll:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...