Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Forstår selvfølgelig det Flimsez, og er helt enig. Selv om maten nødvendigvis ikke er den beste har man jo et ansvar som ansatt å allikevel tilberede den slik at den smaker best mulig.

 

Pølsedisken på 7-eleven her i byen er et fint eksempel. Hadde jeg hatt lyst på pølse hadde jeg ikke kjøpt den der, ligger ofte én eller to gamle, inntørka stakkarer på stekeplata, noe som strengt tatt kun genererer salg om man holder på å sulte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig hvor irriterende det er når man skal å betale noe, og betjeningen i kassen er mer interesert i å snakke med kjente enn å betjene meg. Og mens de står og scanner inn det jeg skal ha, fortsetter de å snakke med de bekjente, ikke såpass at de ser meg i øynene. Fryktelig irriterende.

 

Så har man da det perfekte eksemplet her oppe, Elkjøp. Skal det være nødvendig av meg som kunde og faktisk mase meg til å bli betjent? Nesten som jeg må lete gjennom butikken for å finne en som kanskje vil ta imot betaling. En som fant ut at letteste måten å bli betjent på hos Elkjøp her oppe, er å stikke varen utenfor alarm sensorene slik at alarmen går. Da får betjeningen fart på føttene og kommer raskt.

 

Har t.o.m had betjeninger som har sett at jeg venter på å betale, og fremdeles ikke sett til at jeg får betale. Har lagt min del av varer igjen på disken i protest og gått.

Lenke til kommentar

Jeg jobber på Joker. Vi har som kjent Gla'mandag da det er 5% rabatt på alle dagligvarer. Rabatten blir automatisk trukket fra i kassen. Greit nok. Men hvis man returnerer en vare på en mandag, så blir det også trukket fra 5%. En av mine "favorittkunder" (ekstremt ironisk nå) fikk nesten sammenbrudd da h*n fikk igjen kr. 1,50 mindre enn h*n hadde betalt for varen da h*n kjøpte den lørdag. Jeg prøvde å forklare at jeg ikke kunne gå inn i dataprogrammet i kassen og endre dette, det er styrt fra et eller annet hovedkontor. Kunden klaget til sjefen, som sa akkurat det samme. Og når man returnerer en vare, så får man tilbake den prisen som varen har den dagen den blir returnert. Datasystemet i kassen kan ikke finne ut om varen er kjøpt samme dag eller i forrige uke. Da kunden kom tilbake for å klage for tredje gang, tok sjefen 1,50 fra sin egen lomme og gav kunden. Samme kunde skulle saksøke oss fordi h*n ikke hadde fått med seg ca. 14 kr i vekslepenger. Vi har CashGuard og det er umulig for den i kassen å se om kunden tar med seg vekslepengene eller ikke. Vedkommende kunde har heller aldri, så lenge jeg har jobbet der, kjøpt mer enn 4-5 varer til full pris. Kunden kjøper til gjengjeld alt (og da mener jeg absolutt alt) som er på tilbud eller nedpriset pga dato.

 

Ellers har vi stort sett hyggelige og greie kunder. Og den 19 år gamle jenta som skulle ha en pakke "Prince Metanol"(!) var jo bare herlig... Hun viste til og med legitimasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jobbet på bensinstasjon i noen år, litt fulltid og noe deltid ved siden av studietiden min. Møter mye forskjellige folk, alle slags folk egentlig i en slik jobb.

 

Var mye forskjellige bestillinger kundene kom med, men det var en som var hysterisk morsom, i den situasjonen i hvert fall.

 

Var 3 gutter som kom inn, tidlig 20 årene tipper jeg. Masse kunder i butikken og køen generelt, alt i fra mødre, fedre, små barn og representanter i fra den eldre garden. Disse 3 guttene var nokså festklare på en fredagskveld slik det så ut, de fjaset og tullet slik gutter på tur som regel gjør, de planla vel kveldens erobringer og det var nok en ting som stod i fokus da han ene skulle bestille:

 

Quote kunde: Jeg vil ha en baconfitte og cola takk!

 

Brøyt han ut med nokså høy stemme. Han virket litt fjern før han svarte, var nok fordi han tenkte på en viss ting. Uansett, ganske morsomt å se hvor flau en person kan bli og reaksjonen til folk rundt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg jobber på Joker. Vi har som kjent Gla'mandag da det er 5% rabatt på alle dagligvarer. Rabatten blir automatisk trukket fra i kassen. Greit nok. Men hvis man returnerer en vare på en mandag, så blir det også trukket fra 5%. En av mine "favorittkunder" (ekstremt ironisk nå) fikk nesten sammenbrudd da h*n fikk igjen kr. 1,50 mindre enn h*n hadde betalt for varen da h*n kjøpte den lørdag. Jeg prøvde å forklare at jeg ikke kunne gå inn i dataprogrammet i kassen og endre dette, det er styrt fra et eller annet hovedkontor. Kunden klaget til sjefen, som sa akkurat det samme. Og når man returnerer en vare, så får man tilbake den prisen som varen har den dagen den blir returnert. Datasystemet i kassen kan ikke finne ut om varen er kjøpt samme dag eller i forrige uke. Da kunden kom tilbake for å klage for tredje gang, tok sjefen 1,50 fra sin egen lomme og gav kunden. Samme kunde skulle saksøke oss fordi h*n ikke hadde fått med seg ca. 14 kr i vekslepenger. Vi har CashGuard og det er umulig for den i kassen å se om kunden tar med seg vekslepengene eller ikke. Vedkommende kunde har heller aldri, så lenge jeg har jobbet der, kjøpt mer enn 4-5 varer til full pris. Kunden kjøper til gjengjeld alt (og da mener jeg absolutt alt) som er på tilbud eller nedpriset pga dato.

 

Ellers har vi stort sett hyggelige og greie kunder. Og den 19 år gamle jenta som skulle ha en pakke "Prince Metanol"(!) var jo bare herlig... Hun viste til og med legitimasjon.

 

Mulig jeg tar feil nå, men så vidt jeg vet har man krav på å få tilbake det man betalte, ikke nypris.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har man betalt 100 kr for en vare så skal man ha 100 kr tilbake om man får hevet kjøpet. Man skal ikke godta å kun få 95% igjen fordi butikken har en rabattkampanje på salg av varer. Om systemet i butikken ikke takler dette er dette butikken sitt problem, ikke kunden. Det er naturligvis flere måter for kunden å si i fra om dette på en hyggelig og imøtekommende måte, men når kundebehandleren faktisk er klar over "feilen" så hadde eg forventet at eg fikk tilbake mine 95% + 5% automatisk uten at eg hadde måtte si noe om det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hva med kundene som klikker fordi de ikke forstår at man må rengjør burgermaskinen fra tid til annen?

 

Jeg jobbet mye natt til søndag og dette var en døgnåpen stasjon i en mellomstor by, så det ble en god del fulle kunder innom for å kjøpe seg hamburger på veg hjem fra byen. Greit nok, men maskinen MÅTTE vaskes. Den koster 80.000,- kroner og ryker den uten at man har fulgt rengjøringsprogrammet til levrandøren til punkt og prikke, så får man ikke en shit igjen på reklamasjon.

Pleide alltid å drøye den til 6-7 på morgenkvisten når alt hadde roet seg og jeg hadde levert noen hundre satans hamburgere, men det slo jo aldri feil at en og annen full idiot kom inn fast bestemt på å handle hamburger. Forklaringen på at jeg sto der å vasket maskinen og at de ikke kunne se at det skommet i vaskemiddel var slett ikke nok. Fikk til og med drapstrussel fra en fyr fordi jeg tilbyde han pølse, baguett og alt mulig annet enn hamburger klokken 7 på morgenen :roll:

 

Eller den klassiske "Faen dere stenger med vilje. Dere har alltid stengt burgermaskin" Nei vi hadde ikke det og når den var stengt så burde du ha lagt deg for lenge siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel jeg har prøvd de siste ukene å få tak i en pensumbok for sist jeg var innom akademika så hadde de nettopp blitt utsolgt og de skulle ikke få inn flere på en stund, så da prøvde jeg nå etter påske å ringe dem igjen. Da svarte en fyr at de hadde 1 igjen! Jeg spør da om han kan legge den av for meg, men nei det er visst ikke mulig pga det er en pensumbok. Men det er bare en uke før eksamen i det emnet, men nei det går ikke ann å holde av en time engang... Så da sier jeg at da får jeg bare skyndte meg og ta den 1 timer lange veien bort. Så med min fantastiske flaks kombinert med ikke-eksisterende kundeservice fra akademika så er den selvfølgelig utsolgt igjen.

 

Så da satt jeg meg på tbanen igjen og tok den 1 timer lange turen hjem igjen...

 

FFFFUUUUU

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har man betalt 100 kr for en vare så skal man ha 100 kr tilbake om man får hevet kjøpet. Man skal ikke godta å kun få 95% igjen fordi butikken har en rabattkampanje på salg av varer. Om systemet i butikken ikke takler dette er dette butikken sitt problem, ikke kunden. Det er naturligvis flere måter for kunden å si i fra om dette på en hyggelig og imøtekommende måte, men når kundebehandleren faktisk er klar over "feilen" så hadde eg forventet at eg fikk tilbake mine 95% + 5% automatisk uten at eg hadde måtte si noe om det.

Nå kjenner jeg ikke saken det er snakk om riktignok, men vil tro butikken var hyggelige og tilbøy kunden å levere noe tilbake som neppe hadde feil på seg, men kunden hadde ombestemt seg el.l.

Hvis en vare er blitt rotten eller liknende får man jo vanligvis bare en ny en. :)

Lenke til kommentar

Jeg jobber på Joker. Vi har som kjent Gla'mandag da det er 5% rabatt på alle dagligvarer. Rabatten blir automatisk trukket fra i kassen. Greit nok. Men hvis man returnerer en vare på en mandag, så blir det også trukket fra 5%. En av mine "favorittkunder" (ekstremt ironisk nå) fikk nesten sammenbrudd da h*n fikk igjen kr. 1,50 mindre enn h*n hadde betalt for varen da h*n kjøpte den lørdag. Jeg prøvde å forklare at jeg ikke kunne gå inn i dataprogrammet i kassen og endre dette, det er styrt fra et eller annet hovedkontor. Kunden klaget til sjefen, som sa akkurat det samme. Og når man returnerer en vare, så får man tilbake den prisen som varen har den dagen den blir returnert. Datasystemet i kassen kan ikke finne ut om varen er kjøpt samme dag eller i forrige uke. Da kunden kom tilbake for å klage for tredje gang, tok sjefen 1,50 fra sin egen lomme og gav kunden. Samme kunde skulle saksøke oss fordi h*n ikke hadde fått med seg ca. 14 kr i vekslepenger. Vi har CashGuard og det er umulig for den i kassen å se om kunden tar med seg vekslepengene eller ikke. Vedkommende kunde har heller aldri, så lenge jeg har jobbet der, kjøpt mer enn 4-5 varer til full pris. Kunden kjøper til gjengjeld alt (og da mener jeg absolutt alt) som er på tilbud eller nedpriset pga dato.

 

Ellers har vi stort sett hyggelige og greie kunder. Og den 19 år gamle jenta som skulle ha en pakke "Prince Metanol"(!) var jo bare herlig... Hun viste til og med legitimasjon.

 

Mulig jeg tar feil nå, men så vidt jeg vet har man krav på å få tilbake det man betalte, ikke nypris.

 

Kunden hadde ikke kvittering, men sa at varen var kjøpt lørdagen før. Men den kunne jo for alt vi visste vært kjøpt tidligere samme dag. Og jeg skal vedde på at hvis prisen hadde gått opp slik at kunden fikk mer tilbake enn h*n hadde betalt, så hadde h*n ikke sagt noe.

Lenke til kommentar

Kunden hadde ikke kvittering, men sa at varen var kjøpt lørdagen før. Men den kunne jo for alt vi visste vært kjøpt tidligere samme dag. Og jeg skal vedde på at hvis prisen hadde gått opp slik at kunden fikk mer tilbake enn h*n hadde betalt, så hadde h*n ikke sagt noe.

Hvis ikke kunden har kvittering så trenger vel dere strengt tatt ikke ta varen i retur. Det blir en ekstraservice dere gjør for kunden. Så da har han egentlig ingen grunn til å kjekle på prisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg jobber på Joker. Vi har som kjent Gla'mandag da det er 5% rabatt på alle dagligvarer. Rabatten blir automatisk trukket fra i kassen. Greit nok. Men hvis man returnerer en vare på en mandag, så blir det også trukket fra 5%. En av mine "favorittkunder" (ekstremt ironisk nå) fikk nesten sammenbrudd da h*n fikk igjen kr. 1,50 mindre enn h*n hadde betalt for varen da h*n kjøpte den lørdag. Jeg prøvde å forklare at jeg ikke kunne gå inn i dataprogrammet i kassen og endre dette, det er styrt fra et eller annet hovedkontor. Kunden klaget til sjefen, som sa akkurat det samme. Og når man returnerer en vare, så får man tilbake den prisen som varen har den dagen den blir returnert. Datasystemet i kassen kan ikke finne ut om varen er kjøpt samme dag eller i forrige uke. Da kunden kom tilbake for å klage for tredje gang, tok sjefen 1,50 fra sin egen lomme og gav kunden. Samme kunde skulle saksøke oss fordi h*n ikke hadde fått med seg ca. 14 kr i vekslepenger. Vi har CashGuard og det er umulig for den i kassen å se om kunden tar med seg vekslepengene eller ikke. Vedkommende kunde har heller aldri, så lenge jeg har jobbet der, kjøpt mer enn 4-5 varer til full pris. Kunden kjøper til gjengjeld alt (og da mener jeg absolutt alt) som er på tilbud eller nedpriset pga dato.

 

Ellers har vi stort sett hyggelige og greie kunder. Og den 19 år gamle jenta som skulle ha en pakke "Prince Metanol"(!) var jo bare herlig... Hun viste til og med legitimasjon.

 

Mulig jeg tar feil nå, men så vidt jeg vet har man krav på å få tilbake det man betalte, ikke nypris.

 

Datasystemet har faktisk tatt kontrollen over de ansatte. Ganske godt gjort egentlig. Nå kommer det selvsagt an på hva grunnen til varereturen er, men er det en "defekt" vare og butikken ikke har flere igjen er jeg riiiimelig sikker på at man har rett på det man betalte tilbake. Da blir det for teit å komme med at datasystemet bestemmer uansett hvor lite penger det er snakk om.

Lenke til kommentar

Var innom ein dagligvarebutikk for litt sidan og kjøpte kunn ei vare.

Mager vanilje kesam til rundt 25kr. Betala med ein 200lapp og fekk rundt 275kr igjen. Såg sikkert ut som om pengane var gloheite, for eg var jævli kjapp ned i lomma med pengane og sa hadet :whistle:

 

Kjende meg ondare enn til vanleg, men klara ikkje å sei ho hadde gitt meg feil vekslepengar.

Lenke til kommentar

Var innom ein dagligvarebutikk for litt sidan og kjøpte kunn ei vare.

Mager vanilje kesam til rundt 25kr. Betala med ein 200lapp og fekk rundt 275kr igjen. Såg sikkert ut som om pengane var gloheite, for eg var jævli kjapp ned i lomma med pengane og sa hadet :whistle:

 

Kjende meg ondare enn til vanleg, men klara ikkje å sei ho hadde gitt meg feil vekslepengar.

Jeg sier alltid i fra på rent instinkt, selv om jeg i visse tilfeller angrer i etterkant. For eksempel hvis det er en butikk som har ytt dårlig service eller lignende.

 

Jeg skal bytte abonnement på mobilen og i den anledning ringte jeg til kundeservice for mitt nye abonnement for å få klargjort et par spørsmål jeg hadde. Makan til en latterlig dårlig kundebehandler. Kjedelig stemme, snakket sakte og kunne ingenting! Jeg spurte helt standardspørsmål om en aktiv kampanje de hadde på abonnementet og han kunne ikke engang svare på disse. I tillegg presterer han å anbefale meg et dårligere og dyrere abonnement når han hørte hvorfor jeg ville bytte operatør. Jeg tror heller ikke det var et salgstriks for at selskapet skulle tjene mer penger på meg, men at det heller var hans inkompetens som jobbet for fullt. Måtte faktisk revurdere om jeg skulle bytte til den teleoperatøren, men fant ut at én dårlig kundebehandler i salgsavdelingen ikke kan stå i veien for et abonnement som deler min telefonregning på fire. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...