Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en dame på lokale prixen som er potte sur. Jeg kjøpte litt småtteri som man egentlig ikke trenger pose til hvis man kjører bil. Men siden jeg kjører moped trengte jeg det. Jeg spør om pose etter jeg har betalt kjerringa bak kassen sender meg da et morderblikk uten sidestykke. Hun så ut som hun var klar til å drepe meg. Jeg ble nesten redd og sa ikke noe mer til ho.

Lenke til kommentar

Angående pris får det meg også til å tenke på en kunde jeg hadde tidligere sist uke:

 

"Bensinen er XX øre billigere hos Shell 2 minutter unna deg. Hvor skal jeg kjøpe den?"

Innlysende retorisk spørsmål.

 

Jeg svarer:

"Ja det får du nesten avgjøre selv, det er ikke jeg som avgjør prisene, de stilles automatisk."

Dette er rene fakta. Jeg har ingenting å gjøre med bensinprisene.

 

Kunden går.

 

:roll:

 

E:

Som om jeg liksom skal gi han rabatt, eller sette ned prisen? Hva pokker? Jeg er helge/ferievakt og har jobbet her i halvannet år.

Noen mennesker...

Dette husker jeg spesielt godt fra min tid hos statoil. Kunder som begynte å diskutere bensinpriser med meg fikk jeg totalt fnatt av, og da spesielt litt eldre folk som kun fyller full tank på søndager med coop kortet sitt for å få enda bedre rabatter.

 

For å være ærlig så hadde jeg sjeldent oversikt over prisene og som du sier kommer dette inn automatisk uten at jeg verken kan styre eller ha særlig stor oversikt over det selv. Man kunne gå inn på hovedmeny på kassa og videre inn på bensinpriser, men det sto ikke akkurat i hode mitt når rushet sto på som værst på søndager.

_______________________________

 

Nå jobber jeg som bilkargjører og har veldig mye med dekk og felg å gjøre der hvor jeg jobber. Det værste jeg vet er folk som går rett inn på verkstedet hvor jeg holder på med bilen deres. For det første har de ikke lov å være der og for det andre er det ikke særlig gunstig dersom det skulle skje noe. En kunde hadde til og med med seg ungen inn på verkstedet som synes det var naturlig å springe rundt under bukkene hvor bilene står heiset opp. Ikke reagerte faren heller, så til slutt måtte jeg si fra i en høfflig tone at jeg var redd gutten kom til å skade seg.

 

Ikke er det særlig behaglig å legge om dekkene til en kunde som skal stå å glane på hva du driver med heller. Værst var det da jeg var ny, fordi jeg slet litt med å få til alle dekkene glidefritt og jeg var livredd for å ripe opp noen felger med maskinen, så det tok litt tid. Til og med en kunde som fulgte etter meg på alle 4 felgene når jeg skulle torque muttere. Der hvor jeg stoppet for å touque, der stoppet han også. Irriterende!

Endret av Mantoius
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det med bensinpriser virker det ikke som om kundene faktisk har tenkt godt nok over. Vertfall ikke regnet på. Husker det ofte kom inn folk som sa at den og den stasjonen var 5-6 øre billigere på literen, og at det derfor var latterlig mye å spare på å fylle der i stedet. Har de egentlig tenkt over hva de sier? Om de fyller en full tank på den andre stasjonen har de ikke spart en tier en gang. Og det er før en tar hensyn til bensin- og tidsforbruk på å komme seg til den andre stasjonen.

 

Husker godt et spesiellt tilfelle der en stasjon i nabokommunen var hele en krone billigere på literen. Dette var stor sak i lokalavisen, og mange kunder fortalte meg at de heller skulle fylle på stasjonen i nabokommunen, for der var det så mye å spare. Greit nok. Men når de er klar over at de må kjøre 3-4 mil hver vei, og betale totalt 160 i bompenger for å fylle på denne stasjonen kreves det ikke så mye regning før en innser at det hele er et stort tapsprosjekt. Når jeg sa det til kundene ble jeg bare møtt med hånlatter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Rart det der, hvor mye det faktisk betyr for folk med en tier til og fra.

 

En gang hadde jeg akkurat endret bensinprisene og kunden hadde rett før dette tanket opp.

Slik jeg forstod hadde da prisene gått litt ned, noe som da førte til at vedkommende, sur og irritert, som om vi hadde prøvd å lure han, krevde å få igjen mellomlegget på literne på den gamle og den nye prisen. Dette tilsvarte da ca. skarve 5 kroner.

 

-

 

Ellers har vi jo kunden jeg personlig har døpt "Pølsenazien", som er ekstremt optatt av at wienerpølsene ikke skal ha ligget for lenge.

En gang serverte jeg han en dobbel wiener i brød med rekesalat eller hva det var, hvor på han tok én bit, skar en grimase og uttrykte sin store misnøye over måltidet. Kastet det og ba meg svinne pølsene, slenge oppi nye i kokeren, lage på nytt osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ikke sant? Presterte å si "Pølsene er så fulle av tilsetningsstoffer at hvis du ikke får kreft av de er det et godt tegn." til en bussjåfør. :roll: Regner uansett med at det er fakta.

Lenke til kommentar

Wienerpølser som har ligget i kokeren siden forrige uke smaker helt forjævlig, skjønner han godt, har flere ganger kastet mine "grill"pølser når de har vært tørre som knekkebrød.

Greit nok at det ikke er kvalitetsmat, men jeg gidder ikke å betale for noe som burde vært kastet for en time siden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spør før du kjøper da.

 

Var også en gang en kar som spurte om pølsene hadde ligget på grilen siden i går. Makan. :roll:

Flere ganger jeg har lurt på det samme, om pølsa ser ut som en sammentrukket kullbit fra i fjor så ikke server den. Går an å ha selvrespekt for seg selv og bedriften man jobber for selv om det ikke er en gourmetrestaurant. Jeg mener om en lysebrun pølse begynner å få samme farge som bark så kanskje det er på tide å legge den i søppelbøtta, og ikke i et pølsebrød.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Spør før du kjøper da.

 

Var også en gang en kar som spurte om pølsene hadde ligget på grilen siden i går. Makan. :roll:

Flere ganger jeg har lurt på det samme, om pølsa ser ut som en sammentrukket kullbit fra i fjor så ikke server den. Går an å ha selvrespekt for seg selv og bedriften man jobber for selv om det ikke er en gourmetrestaurant. Jeg mener om en lysebrun pølse begynner å få samme farge som bark så kanskje det er på tide å legge den i søppelbøtta, og ikke i et pølsebrød.

 

Sånne pølser ser man altfor ofte. Jeg kjøper aldri pølser på bensinstasjoner.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...