Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hugsar ein gong etter stengetid, klokka var vell rundt 22:10, så kom det ein motorsykkel frå utlandet som absolutt måtte betale inne.

Jaja, får gjera eit unntak, så eg åpna pumpene, og lot han betale inne på stasjonen. Det absurde var at han hadde ei bikkje på tanklokke, og tok han med inn. Ansiktet til denne hunden var på eit vis trykt tilbake, altså, håret og øyra stod rett bakover.

Snakka litt med han, og det viste seg at han hadde kjøyrd frå tyskland på motorsykkel. Det merkelege var at når han gjekk ut, så bare la han bikkja på tanken, og kjøyrde vidare.

Huff, til tross for at det såg ut som bikkja lika det, så synaste eg litt synd på den om den har vore på det tanklokket heilt frå Tyskland..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde en eldre fyr innom jobben som skulle kjøpe en enkel hageslange, av den minste typen. Jeg tar han med bort dit hvor hageslangene ligger, og sier "nå var du jammen heldig, dette er den siste vi har igjen av de små" og plukker den opp til han. Dette var en helt enkel hageslange hvor det fulgte med to endestykker/koblinger gratis i pakka. Så sier mannen at han ikke skal ha noe sånt, for han har sånne koblinger hjemme, og at han bare skal ha slangen. Jeg prøver å fortelle han at vi ikke har fått inn alt av hageslanger, og at mye av det er utsolgt, og at dette er den eneste vi har igjen. Da klikker det helt for han, og begynner å slenge dritt om butikken som ikke klarer å ta inn vanlige hageslanger (det var en vanlig hageslange jeg fant frem, hvor koblingene bare følger med) og hvor utrolig idiotisk opplegg det var her osv osv. Jeg står og tar imot denne dritten en stund før jeg spør hva han vil at jeg skal gjøre med det. Han svarer at det burde da gå an å ta inn vanlige vannslanger, og at han bare skulle ha en slange uten koblinger. Jeg prøver å forklare han at han MÅ ikke bruke koblingene, da de bare ligger løst i pakka. Han fortsatte og kverulere og sa det handla om prinsipp osv.

Jeg foreslo da at jeg kunne åpne pakka, ta ut koblingene og slå av litt på prisen hvis det var det som skulle til. "Hah, nei, jeg får gå å se at annet sted" svarte han og stakk.

 

Dette var en veldig billig og enkel slange, akkurat som han skulle ha. Koblingene som fulgte gratis med i pakka, hadde alene kosta nesten like mye som hele pakka hvis han skulle kjøpt dem løst. Ikke var den spesielt dyr heller...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg foreslo da at jeg kunne åpne pakka, ta ut koblingene og slå av litt på prisen hvis det var det som skulle til. "Hah, nei, jeg får gå å se at annet sted" svarte han og stakk.

Jeg er hellig overbevist om at enkelte personer går inn i butikker, ikke for å kjøpe noe, men å finne et eller annet å klage på. Og de finner alltid et eller annet, uansett hvor usaklig klagen er. Så later de som de er så fornærma eller såra når vi prøver å ordne det for dem, at de skal gå et annet sted og kjøpe, og aldri komme tilbake til oss (de fleste ser vi allikevel igjen senere, enten de er på klagerunde eller handlerunde).

 

Vi hadde et tilfelle av en slik person som kom inn i butikken og kjefta på oss på grunn av én trykkfeil i en annonse. Det var ikke selve prisen som var feil, men førprisen hadde et siffer feil. Han mente at vi prøvde å lure folk, for han hadde sjekket prishistorikk på nettet og funnet ut at den hadde aldri kostet så mye. Men det var eneste førprisen (av mange) i hele annonsen som han hadde funnet ut var feil. Hadde vi prøvd å lure folk med falske førpriser, tror jeg det hadde vært flere feil førpriser i annonsen.

 

En annen ting er at han faktisk gikk forbi en lang kø (var nyåpning av utvidet butikk med masse åpningstilbud) kun for å begynne å trakassere en av mine kollegaer med dette selv om han sto opptatt med en annen kunde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...