Gå til innhold

Tråden om Adobe After Effects og Premiere Pro (Spørsmål stilles her!)


Anbefalte innlegg

Da regner jeg med at du bruker media encoder?

Man trenger ikke bruke Adobe Media Encoder med After Effects, da After Effects har en egen, velfungerende rendermotor.

 

Prøver å rendre en kort videosnutt på 1min, men den blir enorm som .avi! Som .mov blir den også veldig stor og hakker, mens i .wmv blir den veldig dårlig kvalitet og med elendig lyd... Hjelp? :(

Å rendre som .avi ender alltid opp som en gigantisk fil, nesten uansett hva du gjør. Grunnen til at du får en stor fil når du rendrer som .mov er mest sannsynlig fordi du har valgt noe alá Animation under Format Option. Det er grunnen til at den hakker, da Animasjon har en altfor stor bitrate/s for PCen din å takle. Du må velge en annen.

 

Skal du rendre til Youtube, eller ønsker å få en liten fil generelt? Bruk H.264, og lek med Quality-instillingen et sted mellom 80 til 100 %.

 

Skal du rendre til PC, eller ønsker litt bedre kvalitet generelt? Gå for Photo - JPEG eller JPEG 2000 Photo - JPEG har høyere kvalitet enn JPEG 2000, men tar mer plass, og vis versa. Det samme gjelder her, når det angår Quality-instillingen. Prøv å rendre ut en på f.eks 80, 90 og 100 %, og se på forskjellen i kvalitet og størrelse. :)

 

Hvis filen din bare skal brukes til Youtube eller bli sett på PCen er den eneste kvalitetsforskjellen mellom H.264 og JPEG-instillingene at H.264 gir hakket mer "utvaskete" farger, ingenting mer egentlig. Da må du først begynne å studere den på storskjerm.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Kommer tilbake med samme spørsmål på en måte, når jeg rendrer filmer i h.264 Blue-ray får jeg en video fil og en fil med lydsporet.....Kunne ha satt dem sammen med Sony vegas, men da må jeg konvertere video filen (mp4) og det blir litt for irritabelt...

 

Noen som vet hvordan jeg kan få någenlunde kvalitet og lyd i en fil?? .avi blir for stor, JPEG har ikke lyd, h.264 er dårlig kvalitet og h.264 blue ray har jeg forklart... Hjelp! :(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har ett problem i After effects. Når jeg tar ett videoklipp. f.eks 720p 60fps i AE, lagger det når jeg skal previewe. Spesielt etter at jeg har brukt plug-in'en Twixtor. Når jeg trykker play da, så bruker den kansje 3-4 sekund på å lade hver frame. Har intel's i7-2600k sandy bridge prosessor som kjører 3.4 ghz stock , turbo mode er enabled, og har 8gb ram, men allikevel skulle det lagge i AE.. Noen som har noen forslg på noe som kan løse dette?

Lenke til kommentar

Har ett problem i After effects. Når jeg tar ett videoklipp. f.eks 720p 60fps i AE, lagger det når jeg skal previewe. Spesielt etter at jeg har brukt plug-in'en Twixtor. Når jeg trykker play da, så bruker den kansje 3-4 sekund på å lade hver frame. Har intel's i7-2600k sandy bridge prosessor som kjører 3.4 ghz stock , turbo mode er enabled, og har 8gb ram, men allikevel skulle det lagge i AE.. Noen som har noen forslg på noe som kan løse dette?

Det skjer fordi play-knappen spiller klippet tilbake i det samme tempoet PCen din rendrer klippet. Du må heller trykke på RAM Preview-knappen, som lagrer renderet til RAMen og spiller det tilbake fra den.

 

post-94463-0-61100400-1320856668_thumb.jpg

 

EDIT: Hvis jeg forstår problemet ditt riktig.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nøyaktig hva er problemet? Hvis du har kjøpt produktet er det bare å slå på tråden til Red Giant og spørre i vei.

 

Beklager dumt spørsmål :p

 

Jeg trodde at det var en farge corrector som man tastet inn, men det er altså et program... :)

 

Noen her inne som bruker det?

Jeg bruker det. Jeg anbefaler deg å se på dette og andre klipp på Red Giants nettsider og Youtube.

 

Det er ikke en plugin som er så lett å forklare. Det handler egentlig bare om å legge på innstillinger i riktig rekkefølge. :)

Endret av Coffey
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Jobber med et relativt enkelt filmprosjekt, åtte minutters oppsummering av 2011 for min egen personlige del. I den forbindelse skulle jeg fått til å lage en glorie. Altså noe sånt som engler har over hodet. Den skal "dukke opp" på et bestemt tidspunkt i filmen, og "smuldre bort" etter hvert.

 

Noen som har tips til hvordan dette kan gjøres? Er det enklest å bruke After Effects? Noen som kan gi veiledning? Kan gi utfyllende info etter hvert.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...