Gå til innhold

Tråden om Adobe After Effects og Premiere Pro (Spørsmål stilles her!)


Anbefalte innlegg

Er en ting jeg ikke får til å funke!

Jobber med Premiere Pro og Twixtor. Har et klipp som jeg skal trekke ut en sekvens av, og denne sekvensen skal kjøres i 50% av den orginale farten.

Si at jeg klipper bort alle frames fra 0 - 100, og 200 - 300. Dette gjør jeg på vanlig måte i Premiere Pro. Sitter nå igjen med frames 100 - 200. Legger Twixtor til den kortere sekvensen, og setter ned speeden til 50%. Det som skjer da, er at frame 0 dukker opp der hvor frame 100 skulle vært. Jeg får altså ikke opp den riktige sekvensen! Istede starten den slowmotion fra starten av istede.

 

Hvordan får jeg klippet dette til, slik at det funker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett på innstillingene til Twixtor? Det virker som den opererer med starten av klippet, uavhengig om du har klipt det eller ikke. Jeg har ikke brukt Twixtor i Premiere Pro før, men jeg antar du bare må gå inn i innstillingene og si at den skal starte fra frame 100.

Lenke til kommentar

Hmm, finner lissom ikke noe sted hvor jeg kan sette startframe. I Twixtor Effect Control -> Output Control -> Time Remap Mode, her kan jeg jo endre mellom Speed og Frame Num. Men uansett hvordan jeg trykker å ordner, så blir det rot.. Kanskje jeg gjør det feil, eller kanskje det er en bug? Bruker Twixtor 5 og CS5.5.

 

Men Coffey, du gjør alle Twixtor endringer i AE da eller? Hva hvis du skal sette sammen en lengre film, endrer du alle klippene i AE da, for så å sette ting sammen i Premiere?

Lenke til kommentar

Det spørs litt på hva jeg holder på med. Si at jeg holder på med en kortfilm hvor bare noen av klippene trenger effekter fra AE. Da har jeg det redigert i Premiere, og bruker Dynamic Link mellom Premiere og After Effects på de klippene som skal fikses på.

 

Hvis ikke pleier jeg å redigere først i Premiere, for så å bare copy-paste hele timelinen inn i After Effects, og ta det videre derifra (effekter og fargeredigering).

Lenke til kommentar

Dette er veldig rart, men samme feilen skjer i AE. Nå kjørte jeg Dynamic Link i Premiere på ett klipp jeg har kuttet ned på. Slang Twixtor på dette klippet i AE og satt ned speeden. Da kjører den slowmotion helt fra starten av klippet, og ikke der fra hvor jeg har klippet det!

 

Noen flere her som bruker CS5.5 og Twixtor 5?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som kan hjelpe meg med en effekt hvor en person skal bli overkjørt? Bare sånn sjukt simpelt. Må helst være ferdig i løpet av helgen!! ([email protected] - kontakt email)

Har klippene som skal brukes (2klipp bare, så veldig simpelt).

 

Skal brukes i en skoleoppgave hvor lærerne ikke forventer noe, så må bare få til noe simpelt noe. Selv har vi ikke hatt noe opplæring på skolen, så kravene er som sagt veldig minimale.

 

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar

At det skal bli mye raskere tror jeg ikke på før jeg prøver det. De sa det samme med CS5 og CS5.5, og ærlig talt har ingen av de gitt meg en raskere arbeidstid. Det eneste som har blitt kortet ned er rendertiden, men da har det bare vært snakk om 5-10 sekunder.

 

EDIT: Så jeg føler det slik at det er maskinvaren som har noe å si for hvor fort det jobber, ikke hvilken CS du kjører.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Tildels enig, men husker når dei lanserte premiere cs5 så eliminerte mercury-motoren praktisk talt all rendring, så lever framleis i håpet :-) after effects blir jo sirup når det er snakk om 3d, og da sjølv med rimelig heftig hardware, så rom forbetring er deg så absolutt

 

Apropos premiere og mercury så er jo dette forbeholdt at ein nyttar seg av CUDA-grafikkort frå nvidia, men med cs6 skal dette altså funke uavhengig av om nyttar seg av nvidia eller ati. :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Har et problem med eksportering av en video i Premiere Pro.

 

Når jeg eksporterer videoen så skurrer sangen jeg har på videoen. Har prøvd å eksportere i forskjellige format. Sangen er helt fin når jeg spiller den av i et musikkprogram og på forhåndsvisningen inne i Premiere, men skurrer når jeg eksporterer den.

 

Noen som har en løsning på det?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har et problem med eksportering av en video i Premiere Pro.

 

Når jeg eksporterer videoen så skurrer sangen jeg har på videoen. Har prøvd å eksportere i forskjellige format. Sangen er helt fin når jeg spiller den av i et musikkprogram og på forhåndsvisningen inne i Premiere, men skurrer når jeg eksporterer den.

 

Noen som har en løsning på det?

 

Hender dette kun i sesjonen du jobber i nå?

 

Eller skjer dette alltid, selv om du åpner nye prosjekter og begynner på nye ting?

 

Hvis dette kun skjer i ett prosjekt eller har skjedd en gang tipper jeg det enten har noe med db nivåene på playback som du kanskje har satt for høyt ved et uhell feks ved å trykke en hotkey med uhell.

 

Hvis ikke kan det hende du må kutte ned på kvaliteten på playback output når du skal rendre, til feks 44100hz (cd kvalitet) om du har en dårlig decoder funksjon på lydkortet eller dårlige drivere eller annet shit :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei,

 

har et spørsmål angående gammelt Mini DV opptak. Skal digitalisere en rekke familiefilmer og legge disse på en server, men finner det unødvendig at hver enkelt råfilm tar 10-15GB. Jeg har prøvd litt forskjellig, men ikke funnet ut en setting som passer bra.

 

Hvilke eksport innstillinger bør jeg bruke, som både beholder god kvalitet samt forholdsvis grei filstørrelse?

Lenke til kommentar

Takk.

 

Er noe forvirret rundt 4:3 og 16:9. Under "Export Settings" i PCS6 står det 720x576. Filmen er filmet i widescreen - men er den egentlig det? Når filmen spilles av i VLC ser alt riktig ut, men prøvde å kjøre filmen på TVen, hvor den ble 4:3. Kunne noen forklart dette litt nærmere?

Lenke til kommentar

Takk.

 

Er noe forvirret rundt 4:3 og 16:9. Under "Export Settings" i PCS6 står det 720x576. Filmen er filmet i widescreen - men er den egentlig det? Når filmen spilles av i VLC ser alt riktig ut, men prøvde å kjøre filmen på TVen, hvor den ble 4:3. Kunne noen forklart dette litt nærmere?

Grunnen er nok mest sannsynlig at filmene er eksportert med square pixels, noe som bare blir lest korrekt av PCer. Jeg husker ikke så mye av det selv lenger, men denne tutorialen forklarer det veldig godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...