Gå til innhold

Tråden om Adobe After Effects og Premiere Pro (Spørsmål stilles her!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Les her, tror svaret du leter etter er der.

 

 I am running Adobe Premiere Pro CS4 and I want to edit an .mp4 file that is h.264 compressed. It will not import the video into CS4, just the audio. It also will not import a raw AVI or a DV encoded AVI version of this file. The file is 170mb or so and about 4 minutes in length. Any help would be greatly appreciated.
Endret av Koffeinkanin
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg har redigert filmene mine i Adobe Premier Pro CS4 jeg lagret det som H.264 (mp4) og hvsi jeg skal plassere den inn i Adobe Premier Pro eller Adobe After Effects igjen så får jeg bare lyd og ikke bilde :p

Du trenger ikke rendre ut hver gang du skal gå mellom programmene. Bruk "Dynamic link". ;)

 

Noen her som vet om et gratis alternativ til Colorista?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har laget en film i Premiere med den litt uvanlige oppløsningen 848 x 480. (ikke spør hvorfor.. -.-)

Uansett, jeg oppga denne oppløsningen da jeg startet prosjektet, videoen og alle de andre videoene og bildene jeg har i filme er i denne oppløsningen, men likevel skjer det masse tull.

 

Bildet jeg har, som er 848 x 480, kommer inn med en slags 'fade-in'-effekt. Under effekten holder bildet seg der det skal være, men når effekten er ferdig, forstørrer plutselig bildet seg og hopper litt opp til høyre, halvveis utenfor skjermen.

 

I tillegg får jeg heller ikke til å lagre filmen riktig. Jeg sier at oppløsningen på filmen skal være 848 x 480, men filmen ender alltid opp som en liten film, litt til venstre med masse svart rundt. Jeg skjønner meg virkelig ikke på dette programmet! Vet at Adobe er genialt, men er rett før jeg går tilbake til Pinnacle om det skal være så vanskelig!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Bruker-127711

Hvorfor får jeg ikke åpnet de Excersize filene som følger med Lydia sine tutorial? Får problemer (bilde under) hver gang jeg prøver.

 

Edit: Jeg har funnet ut at det er .mov filene som jeg ikke får inn i prosjektet, alt annet virker til å gå greit

post-127711-1260906831_thumb.jpg

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg skal lage en kort liten title-intro i after-effects, som skal lagres i en 1080p-versjon, og en 720p-versjon. Det er forsåvidt greit nok, men jeg lurer litt på hvilken framerate jeg bør bruke? Er det 24fps som er standard? Bør jeg bruke en av after-effects sine presets?

Lenke til kommentar

Jeg skal lage en kort liten title-intro i after-effects, som skal lagres i en 1080p-versjon, og en 720p-versjon. Det er forsåvidt greit nok, men jeg lurer litt på hvilken framerate jeg bør bruke? Er det 24fps som er standard? Bør jeg bruke en av after-effects sine presets?

24 fps er relativt normalt (idag), men vil du være på den sikre siden burde du gå for 30 fps, som går mykere med et større utvalg TVer.

 

Hva tenker du på med "After Effects sine presets"? For å rendre det ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...