Gå til innhold

Tråden om Adobe After Effects og Premiere Pro (Spørsmål stilles her!)


Anbefalte innlegg

Den måten Adobe har bygd det er opp, er en sømløs integrering mellom programmene med noe som kalles Dynamic Link. Det du da kan gjøre, er å høyreklippe på klippene (gjerne alle sammen) i Premiere Pro, og velge noe som heter "Replace With After Effects Composition".

 

Men dette er mer nyttig når det bare er enkeltklipp i timelinen som skal jobbes med i AE.

 

Skal du derimot redigere i PP for så fargeredigere i AE, så kan du rett og slett bare kopiere og lime fra det ene programmet til det andre. Markér hele den ferdigredigerte timelinen i PP, og lim den inn i en komposisjon i AE som har de samme instillingene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg lagde noen effekter i AE i et klipp på litt over 1 min. når jeg rendered filen ble den på 12gb. hvilke innstillinger skal jeg bruke for å få den ned på en rimelig str? filmen skal bli vist på prosjektor og må ha grei kvalitet, men str må som sagt ned en del. Jeg har også Premiere om exportfunksjonen der er bedre.

Takk for svar

Lenke til kommentar

Jeg lagde noen effekter i AE i et klipp på litt over 1 min. når jeg rendered filen ble den på 12gb. hvilke innstillinger skal jeg bruke for å få den ned på en rimelig str? filmen skal bli vist på prosjektor og må ha grei kvalitet, men str må som sagt ned en del. Jeg har også Premiere om exportfunksjonen der er bedre.

Takk for svar

 

Pleier å satse på H.264. HD hvis dataen kan kjøre det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest bruker-141017

Har filmet et klipp i 16000 fps på et Canon XH A1, har lagt over i Premiere Pro CS5, men når jeg tar feks 10% av speeden så blir det laggy uansett.

 

Hva er det jeg må gjøre for å kunne utnytte de 16000 fps uten at de lagger?

Lenke til kommentar

Har filmet et klipp i 16000 fps på et Canon XH A1, har lagt over i Premiere Pro CS5, men når jeg tar feks 10% av speeden så blir det laggy uansett.

 

Hva er det jeg må gjøre for å kunne utnytte de 16000 fps uten at de lagger?

 

Sikker på at du ikke har lukkertida på 16000/1?

Den har bare

- Frame Rates: Selectable 60i, 30F and 24F frame rates
Lenke til kommentar
Gjest bruker-141017

Ho, litt usikkert, man kan skru på et hjul det står shutter på som er på 25 til vanlig, men jeg skrudde den på det høyeste det går, 16000. Så da regner jeg jo med at det er 16000 fps siden det er 25 til vanlig film/tv.

 

Er til en musikkvideo, er trommene som man skal se stikka treffe skinnet, så skal det sprute vann opp, men må jo få saktna det ned for at man skal kunne se det.

 

Beklager hvis det er rotete forklart, sover nesten :p

Lenke til kommentar

Lukker (shutter) og FPS er uavhengige av hverandre. Ideelt sett burde lukkertid være halvparten så lang som én frame - altså 1/50 lukker for 25 fps-video. Raskteste FPS på XH-A1 er som Solid Snail påpeker 30 fps.

 

Om du ikke har tilgang til et kamera med raskere fps, kan kanskje Twixtor hjelpe deg. Pluginen interpolerer inn de framesa som mangler. Bruk da ei lukkertid som er halvparten så lang som én frame i ønsket fps. Altså om du vil ha 200 fps bruker du 1/400 lukker.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar
Gjest bruker-141017

Haha, da har jeg drete på draget :)

Er litt for seint siden opptaka et tatt, men jeg sa til de at det ikke var sikkert at det ble noe av slowmotionen i det hele tatt, men at vi kunne prøve.

 

Men takker for svar :)

Lenke til kommentar

Oh.

 

Men da burde det bli 8000 fps da? Siden lukkern var 1/16000? Eller er jeg helt på jordet?

Du kan simulere det med twixtor - men ekte 8000fps blir det ikke.

 

 

Ja du er helt på jordet.

 

Ha 30 fps og sett shuttern til 60/1. Så kan du bruke Twixtor

Må nok ha høyere lukker enn 1/60 for å få godt resultat i twixtor. Twixtor liker nemlig ikke motion blur. :)

 

EDit: Mente lukker. Tidlig om morran... :|

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...