Gå til innhold

Tråden om Adobe After Effects og Premiere Pro (Spørsmål stilles her!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har rendret en film et par ganger, selvsagt fikk jeg problemer. Lyden kommer 2 ganger. I starten merkes det ikke, men etterhvert blir det en metallisk lyd og videre blir det større avstand mellom lydene. Skal prøve å laste opp et bilde av render settingen.

Har altså rendret med output som AVI.

Lenke til kommentar

Hei!

I forbindelse med bacheloroppgaven i industriteknikk holder jeg på å lage en animasjon som viser hvordan ulike typer vannturbiner fungerer.

 

Selve animasjonen har jeg laget i et program som heter Autodesk Inventor. Fra inventor får jeg en ukomprimert video "uncompressed .avi". Denne går som regel ikke an å åpne, men når jeg konverterer denne med Freemake videoconverter fungerer det

 

konvertering i Freemake:

Fra:

RAWVIDEO

1280*720

16:9

663554 Kbps

30 fps

 

Til:

. Avi, MPEG4

1280*720

16:9

3283Kbps

30fps

 

Videoen ser nå glimrende ut, men nå når jeg har redigert filmen i Adobe Premiere Pro CS5.5 og skal eksportere den, blir linjene veldig utydelig og dårlige. Jeg har lagt ved et bilde som viser hva jeg mener. Har prøvd mange ulike instillinger i Premiere, men det blir ikke bedre.

 

Har prøvd med flicker removal, men med dårlig resultat.

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?

post-97733-0-81215300-1306695846_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har eksportert i en rekke ulike formater.

Nå prøvde jeg med:

 

Summary

Output:

1280*720, 29,97 fps, Progressive, Quality 100, 48000Hz, Stereo, H.264

 

Aspect: Square Pixels

Render at maximum depth

Depth: 24bit

og

Use maximum render quality.

 

Det som er merkelig er at jeg har to korte klipp helt i starten, og disse ser veldig bra ut.

Lenke til kommentar

Det frister skikkelig å gå i gang med Premiere Pro igjen, så sant jeg får meg ny datamaskin.

 

Jeg ser at at Adobe PP har fått støtte for bruk av GPU på enkelte skjermkort som feks. GTX 570. Noen her som vet hvilken ytelseforbedringer dette gir i forhold til et mellomklasse - grafikkort?

 

Hvor godt vil et mellomklassekort kombinert med i5 prosessor fra Intel holde til HD-video og avspilling?

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei, se på dette:

 

http://www.oblad.no/ung/5-hvor-er-marius-i-dag-1.6346263

 

 

 

Lurer på hva slags software, og plugins han har brukt for å få det til... noen som kan hjelpe med tut`s ?

Og hva slags kamera kan det være? effekter?

Effektene (hvis du tenker på teksten som følger bevegelsene hans), kan være gjort i After Effects, men mest sannsynlig med et eksternt tracker-program (siden bevegelsene hans ser litt for vanskelige ut for After Effects' interne tracker).

 

Når det gjelder redigeringsprogram er det umulig å se. Og kamera kan være alt fra RED til Canon 5D MKII. Vanskelig å se forskjellen på kameraer når det gjelder filmer på nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...