Gå til innhold

Tråden om Adobe After Effects og Premiere Pro (Spørsmål stilles her!)


Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er riktig tråd, men jeg lurer på en liten ting.

Jeg og noen andre har en russesang, og vi har planer om å legge den ut på Youtube nå. Noen som vet hvordan man får logoen vår over beaten som går i bakgrunnen? Sikkert dårlig forklart her, men de fleste russesanger på youtube har det sånn som det her:

 

 

Kan dette gjøres i Adobe After Effects?

 

Det var dårlig forklart ja ;)

 

Har dere laget den visuelle beat effekten eller skal dere lage den?

Har dere laget logoen eller skal dere lage den?

 

Mener du over som oppå beaten som videoen over eller at logoen er plassert over beaten i position?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Halo

3D camera tracker og camera tracker er det samme?

Følger en tutorial der han sier at Camera Tracker er innbygd i CS6 men jeg finner bare 3D Camera tracker.

 

 

Man har en vanlig tracker og en 3D tracker.

 

3D tracking er, som navnet sier, for å tracke footage i 3D. Den vanlige trackingen er 2D tracking og er således veldig begrenset i noen tilfeller.

 

Klikk på "Window" og så "Tracker" for å få opp trackingvinduet. Det er 2D trackeren altså. Brukes som oftest for å tracke muscle flashes, røyk og debris footage etc. Kan også brukes til mye effekter og solids som brukes for dette.

Lenke til kommentar

 

 

Man har en vanlig tracker og en 3D tracker.

 

3D tracking er, som navnet sier, for å tracke footage i 3D. Den vanlige trackingen er 2D tracking og er således veldig begrenset i noen tilfeller.

 

Klikk på "Window" og så "Tracker" for å få opp trackingvinduet. Det er 2D trackeren altså. Brukes som oftest for å tracke muscle flashes, røyk og debris footage etc. Kan også brukes til mye effekter og solids som brukes for dette.

Skal legge en 3d objekt i filmen og lage en slags time freezing effekt da er det kanskje 3d tracking jeg bør bruke...

Endret av Kluvert
Lenke til kommentar

Orsak, eg klarer ikkje late vere å kommentere: Du meinte kanskje «muzzle», og ikkje «muscle»?

 

LOL hehe ja seff :D

 

 

Skal legge en 3d objekt i filmen og lage en slags time freezing effekt da er det kanskje 3d tracking jeg bør bruke...

 

Ja, da bruker du 3D tracking helst, men 2D kan fungere det også om du kjører litt høy brennvidde på oibjektiv. Da vil man ikke få så mye perspektivendringer og da kan 2D tracking funke

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare hyggelig. Og btw, Foundry har omtrent bare bra produkter :)

Blant annet har de den beste rolling shutter fix-en som finnes tror jeg. De har også motion blur simulator slik at man kan legge på motion blur kunstig. Ganske greit om man har filmet med for kort lukkertid osv.

 

Sjekk også ut plugins fra Red Giant, spesielt trapcode og colorista/looks :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare hyggelig. Og btw, Foundry har omtrent bare bra produkter :)

Blant annet har de den beste rolling shutter fix-en som finnes tror jeg. De har også motion blur simulator slik at man kan legge på motion blur kunstig. Ganske greit om man har filmet med for kort lukkertid osv.

 

Sjekk også ut plugins fra Red Giant, spesielt trapcode og colorista/looks :)

Det skal jeg absolutt. Egentlig er dette litt feil nivå for meg hehe men har tenkt å ha det litt morro og, mens jeg går gjennom den fra bunnen.

Lenke til kommentar

Prøver meg frem via "1 steps" tutorials på adobe. Der viser de hvordan jeg kan endre lystyrken av en spesielt del av filmen med "exposure". Når han endrer på tallet så ser han med en gang om bildet blir lysere eller mørkere. Jeg gjør akkurat det samme men forskjellen blir ikke synlig. Trykker på den F knappen for å se foskjell men ingeting skjer.

Er det pc'en min som er så svak nå?......:(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Spørsmål om eldre versjoner av Premiere Pro:

 

Jeg abonnerer på Adobe CC, men har behov for å installere CS6-versjonen av Premiere Pro, grunnet at jeg fremover delvis må jobbe på en maskin som kun har denne versjonen. Noen som vet om abonnenter får lov til å laste ned eldre versjoner noe sted, uten å måtte ty til en piratversjon?

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...