Gå til innhold

Tråden om Adobe After Effects og Premiere Pro (Spørsmål stilles her!)


Anbefalte innlegg

Hvis du kun ønsker å drive med effekter og slikt, så trenger du egentlig ikke noe annet enn After Effects. Også kortere kortfilmer kan jobbes med i kun After Effects.

Hva om jeg skal bare redigere filmen, uten effekter, det kan jeg også bare gjøre i after effects?

Da får jeg andre spørsmål - hvorfor bruker folk premier pro?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gjøre det, men det er veldig mye mer tungvint i After Effects enn i Premiere Pro.

 

After Effects er laget for spesialeffekter, motion graphic og annet layer-basert arbeid. Premiere Pro er laget for å organisere og klippe sammen film.

Endret av Coffey
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

11 måneder siden forrige innlegg, men gambler på at noen fremdeles leser her! Har forsøkt å Google meg frem, bare så det er sagt.

 

Jeg produserer mye video for YouTube, og prosjektene blir stort sett på rundt 40-50gb i råmateriale (eneste som alltid funker er Fraps, og det blir svære filer!). Dette filmes på en W10-maskin. Arbeidsflyten jeg ønsker meg er opptak på PC, redigering på Macbook Pro med Premiere CC, og eksport på PC.

 

Spørsmål 1: Er det problemer jeg bør være kjent med ang. redigering på OS X?

 

Spørsmål 2: Har noen prøvd Creative Sync? Det ser ut som jeg med siste CC-versjon kan redigere en versjon av opplegget på Macen, og så eksportere det på PCen senere. Misforstår jeg der? Går det med så store filer når man får fislete 20gb av Adobe?

 

Spørsmål 3: Kan man sette en videofil på eksport/encoding på en annen maskin enn den man redigerte på, og fungerer også dette når man går fra Mac til PC?

 

 

Takk for all hjelp! :D

Lenke til kommentar

I Windows 10, så er det innebygd opptaksfunksjon. trykk "Windowsknapp" + "G" så får du opp menyen. Blir mye mindre filer. Ellers er Xsplit eller OBS et greit alternativ til lokal opptak. Fraps er gammeldags og lager unødvendige store filer.

 

Noen spesiell grunn for at du ikke kan redigere på PCen? Den er vel sannsynligvis sprekere enn Macbooken din?

Lenke til kommentar

OBS kveler maskinen, det bruker alt for mye ressurser. Xplit har jeg ikke prøvd på en stund, men forrige gang var det noe liknende. Shadowplay fungerer fint, men tar av og til opp i variabel framerate og slutter å fungere eller tar ikke opp fra tid til annen. Dxtory har jeg hørt at er bra og stabilt, men filene blir like store som Fraps. Fraps er rett og slett det eneste programmet som faktisk tar opp hver gang jeg trykker på opptak, og som ikke kveler PCen. Ikke idéelt, men det fungerer!

 

Grunnen er at jeg pendler 3 timer hver dag, og har lyst til å bruke de timene mer konstruktivt. Har ikke kjøpt Macbooken enda, men den har fin batteritid til pendleredigering.

 

Forøvrig fikk jeg et ganske innlysende svar på #3 et annet sted, det er jo bare å overføre alle filene. Ser ut til at NFTS-drivere er å anskaffe for OS X så det bør gå fint.

 

Takk for svar i alle fall :)

Lenke til kommentar
  • Krozmar avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...