Gå til innhold

Tråden om Adobe After Effects og Premiere Pro (Spørsmål stilles her!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Hei.

Jeg har tre video-sekvenser fra en kinosal der kameraet har stått på akkurat samme sted, med samme zoom osv. I det første klipppet sitter noen personer på første rad. I andre klipp har de samme flyttet opp til andre rad og byttet plasser. I tredje klipp er de selvfølgelig på tredje rad.

Jeg ønsker å merge disse klippene sånn at det ser ut som om det er folk på alle tre radene samtidig.

Jeg har prøvd crop i premiere, men den kutter rette vertikale eller horisontale kanter.

Har noen noe tips i enten After Effects eller Premiere Pro? Har CS4-versjonene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg bruker Adobe Premiere Pro CS5 og har følgende spørsmål:

 

Dynamisk tekst

Hvordan lager jeg en tekst som kan endres med tiden? Hvis jeg for eksempel filmer en port over tid, så ønsker jeg å vise en tekst med antall personer som har passert denne porten. Teksten vil være noe sånt som:

 

Antall personer: 1

 

Så her skal 1 økes til 2, 3 osv. Finnes det en grei og fleksibel måte å gjøre dette på? Slik jeg har gjort det hittil har jeg måttet opprette ett tekstelement for hvert tall.

 

Timecode

Jeg har brukt timecode-effekten et par ganger. Denne har jeg kun fått til å starte fra 00:00 og utover. Det vil si at timecoden gjelder for lengden på klippet. Det jeg ønsker er å ta ut tid og dato klippet ble tatt, for eksempel kl. 19:35.59

 

Fram til nå har jeg sjekket tiden i metadataen og satt offset manuelt. Så snart jeg splitter klippet i to må jeg sette ny offset på det klippet lengst til høyre. Tungvint spør du meg. Det må jo gå an å bruke timecoden som allerede ligger i mpeg-streamen.

Endret av bb79
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Antaglig blitt spurt om før, men vet ikke helt hvilket ord jeg skal søke etter.

 

 

Hvordan er det lettest/vanligst/best å stabilisere camera shake? Har både after effects og premiere pro til mac. Foretrekker hvis det er noen måte i premiere, jeg er er veldig ny i after effects og skjønner minimalt.

 

Fått låne et GoPro Hero kamera som jeg nettopp har begynt å ta med i bakken. Greide å fikse super slow motion igår :)

Lenke til kommentar

Takk :)

 

 

Har et spørsmål til. Følger en annen tutorial på copilot og det er en ting jeg ikke får til akkurat nå og har ikke funnet det ut i nesten 1 time med prøving.

 

Rundt 10:30 i denne filmen han går igjennom det: http://www.videocopilot.net/tutorial/energetic_titles/

 

Jeg skal da rotere kamera så jeg får "second" mot meg ved hjelp av oriantation

post-101185-0-83063700-1296403251_thumb.jpg

 

 

men jeg finner ikke oriantation. Finner "rotate", men det kan du se gjør at ting roterer feil vei. Hvordan kan jeg få den til å rotere riktig?

post-101185-0-14426800-1296403270_thumb.jpg

 

 

 

Beklager newbie spørsmål, men er ganske viktig for meg å få til dette så fort som mulig. Skal til Alpene om en uke og for å spare litt tid i ettertid så har jeg begynt med introen nå siden denne kommer til å litt lang, og tar timer å lage.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ikke mye liv det har vært siden sist jeg var innom ser jeg :blush:

 

 

Ser etter en rask og enkel color correction / color grading. Enten ved hjelp av en plugin, eller lage en adjustment layer av noe slag som går over flere klipp om gangen. Jeg er ikke så veldig kresen på dette planet, siden jeg synes det er så sykt vanskelig når det er film det er snakk om.

 

Aller helst vil jeg ha noe som endrer fargene litt (vil ha det naturlig), litt skarpere og forsterker kontrasten. Altså, vil bare ha klippene litt bedre enn det jeg får det rett fra kameraet, med minst mulig jobb. Det er til en skifilm så det er ikke så stor variasjon i klippene farge messig.

 

Noen som har noe å anbefale? Sett litt på Magic Bullet Looks/Mojo?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg lurer på hva som er beste måten å kombinere bruk av After Effects og Premiere Pro. Dette er første gangen jeg jobber med et prosjekt hvor jeg bruker AE. Skal bruke litt color correction og zooming. Hvordan skal jeg gå fram? Jeg arbeider med omtrent 4 kameravinkler. Burde jeg først klippe til filmen i Premiere og så importere den ferdigklippete filmen til After Effects? Det kan vel ikke være det som er meningen? Skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal gjøre dette på en praktisk måte...

 

På forhånd takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...