Gå til innhold

Junifest 2009 - RandiA – Nytt kamera ”innøves”


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du lurer ikke meg! Det der er ehh.. gule bønnespirer med druer, og brokkolikvaster på toppen! :D

Spennende makro-detaljer! :)

Ja, naturen er snodig...pussig nok så liker ikke mine hagevenner så godt disse detalj-bildene, de vil helst se hele blomsten/planten....men det blir jo to ulike typer bilder da...

RandiA

Lenke til kommentar
Bilde 27 – 27.Juni: Dictamnus albus (Europeisk Askrot/Moses brennende busk)

Støvbærere i nærstudie

Wow, nå begynner du virkelig å ta av. Spektakulært. Likte også 26.Juni: r.pimpinellifolia Frühlingsduft og 25.Juni: Lunch i Ringvebukta. Fuglebilder (spurv) er ikke akkurat det jeg forbinder med deg, men jeg liker fugler jeg.
Lenke til kommentar

Takker....begynner å føle at nok er nok nå, det blir litt stereotypt. Macro er ikke vanskelig, tar bare tid og krever presisjon. Egentlig har jeg drevet mye macro de siste ti årene med ixus også, men det kan bli mer fulltreffer med 50D når alt sitter som det skal.

RandiA

Lenke til kommentar

26.Juni: r.pimpinellifolia Frühlingsduft er et nydeligt bilde! Vakker ros også. Kanske hade velat se litt mer rom til venstre i bildet og mindre til höyre. Nå föles det litt som om rosen er på vei ut ur bildet.

 

27.Juni: Dictamnus albus (Europeisk Askrot/Moses brennende busk) er også veldig flott.

Lenke til kommentar

Bilde 28– 28.Juni: Juni-roser

Rekker akkurat å få med litt roseblomstring på tampen av juni…til venstre:r.alba Hurdalsrose, til høyre den lille r.spinosissima Poppius. (litt Penstemon Glaber og Stachys grandiflora er fine blå stauder til de sarte rosa rosene)

post-92574-1246220462_thumb.jpg

Exif: 1/13– f/7.1- ISO 100

Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM

RandiA

Lenke til kommentar

Bilde 29– 29.Juni: Juni-roser II

Konsentrerer meg litt om roseblomstringen disse dagene. Her er r.helenae hybrida – ”Honningrose”. Den har små roser, men til gjengjeld svært mange, tusenvis av knopper nå. Og duften har gitt den tilnavnet.

post-92574-1246302152_thumb.jpg

Exif: 1/125– f/8.0- ISO 100

Exposure Compensation:-2/3

Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM

 

Alternativt:

 

post-92574-1246302169_thumb.jpgpost-92574-1246302187_thumb.jpg

 

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...