Gå til innhold

Junifest 2009 - RandiA – Nytt kamera ”innøves”


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne tråden burde nesten omdøpes; etter kvaliteten på de siste bildene å dømme sitter øvelsene rimelig godt! Siste hadde gått rett inn i en Stanley Kubrick-film. :)
Oi - siste var et flott makrobilde! Det var romskipet sitt, ja! :)
Bilde 11 – 11.Juni: Ixiolirion tataricum (Tatarlilje)

For en flott blomst! og for et flott bilde! Synes dette er det beste du har tatt til nå :) (men så skal det sies at jeg er en DoF-junkie da.. :D )

Takker...hjelper med litt ros innimellom også ja... :yes:

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

:!: :!: Ja, bra antenne på den der ja.... (Lurer på om det går an å slå av "pippingen" jeg, når jeg fotograferer med tidsutløser...den kan forstyrre på på det motivet jeg skal fotografere i morgen. Tør vel ikke spørre så elementært i 50D-tråden. Men fant det ikke i manual)

RandiA

Lenke til kommentar
:!: :!: Ja, bra antenne på den der ja.... (Lurer på om det går an å slå av "pippingen" jeg, når jeg fotograferer med tidsutløser...den kan forstyrre på på det motivet jeg skal fotografere i morgen. Tør vel ikke spørre så elementært i 50D-tråden. Men fant det ikke i manual)

RandiA

Du får nok øve å skyte uten tidsutløser (det er ikke mulig å få den til å holde kjeft) - velg litt høyere ISO slik at lukkertiden blir høy nok f.eks 1/500 til 1/1000. Finjuster med blenderen.

 

Tom

Lenke til kommentar

Imponerende. Virkelig. Planter må stelles, vannes, gjødsles, snakkes til... Ugress lukes, tungt fysisk arbeid, og man blir skitten av jorda. For å ikke snakke om snegleklippingen... :blink:

 

Men resultatet blir jo veldig vakkert, og jeg forstår at hage er en hobby, som med meg og katter, eller foto for den del.

 

Man liker det man driver med, så man kan bruke både tid, krefter og penger på det -- og det er bare gøy! :)

Lenke til kommentar
Du får nok øve å skyte uten tidsutløser (det er ikke mulig å få den til å holde kjeft) - velg litt høyere ISO slik at lukkertiden blir høy nok f.eks 1/500 til 1/1000. Finjuster med blenderen.

Tom

Dumt man ikke kan ha av lyd da...det er innefotografering med noe som rører seg litt kanskje, blir vanskelig det der. Kan ta på bracketing da kanskje.

RandiA

Lenke til kommentar
Tulipa triumph 'Jackpot'

Jackpot er bare forbokstaven! Herrejemini for en plante! Jeg får all verdens merkelige assosiasjoner av å se på den der (skal ikke belemre tråden din med noen av dem). Veldig bra "fanget"!

 

Dagens var også meget pent. Sylskarp fokus på riktig plass, og et flott fargespekter i venstre kant.

Lenke til kommentar
Bilde 12 – 12.Juni: Tulipa triumph 'Jackpot'

Bildene dine er jo rene kunstverket. Kunne helt sikkert bli salgbare bilder på et galleri.

:!: :!: Ikke overdriv nå, lessis. Nå har jeg behov for å lære litt landskap, halve måneden er gått, og jeg har fått øvd på 60..'n, ringer og Tamron'n...mye står igjen, polariseringsfilter, vidvinkel, tele...men den Liveview og forstørrelse ved manuell fokusering er genial på 50D. Den kommer jeg til å bruke mye.

RandiA

Lenke til kommentar
...men den Liveview og forstørrelse ved manuell fokusering er genial på 50D. Den kommer jeg til å bruke mye.

Det er det som er grunnen til at jeg tenkte at du ville ha glede av å oppgradere ;)

Tom

Ja, det hadde du rett i....tenk det var først i dag jeg fant ut av den, morsomt, flytte den fokusruten rundt til rett sted, flytte gjenstand7plante litt frem/tilbake, skru litt manuell, for så å forstørre opp litt og deretter siste manuell skru...en kjempeforbedring fra bare å kikke view-finder og slumpe-skru derfra.

RandiA

Lenke til kommentar
Du får nok øve å skyte uten tidsutløser (det er ikke mulig å få den til å holde kjeft) - velg litt høyere ISO slik at lukkertiden blir høy nok f.eks 1/500 til 1/1000. Finjuster med blenderen.

Tom

Dumt man ikke kan ha av lyd da...det er innefotografering med noe som rører seg litt kanskje, blir vanskelig det der. Kan ta på bracketing da kanskje.

RandiA

 

Kan du ikke bare bruke en fjernutløser?

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare bruke en fjernutløser?

Joda, helt riktig...hadde det til 400D, men den går ikke til 50D så jeg må kjøpe en ny, du minnet meg på det. Får ikke gjort det til i morgen nå da...husker ikke hva den het - den var i hvert fall mye durere enn den til 400D.., men jeg har det visst i noe papirer.

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...