Gå til innhold

Junifest 2009 - RandiA – Nytt kamera ”innøves”


Anbefalte innlegg

Joda, helt riktig...hadde det til 400D, men den går ikke til 50D så jeg må kjøpe en ny, du minnet meg på det. Får ikke gjort det til i morgen nå da...husker ikke hva den het - den var i hvert fall mye durere enn den til 400D.., men jeg har det visst i noe papirer.

RandiA

Det er en slik du skal ha. Ikke helt gratis, men ikke rådyr heller. Det finnes en dyrere utgave men den er for spesielt interesserte.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:!: :!: Ja, bra antenne på den der ja.... (Lurer på om det går an å slå av "pippingen" jeg, når jeg fotograferer med tidsutløser...den kan forstyrre på på det motivet jeg skal fotografere i morgen. Tør vel ikke spørre så elementært i 50D-tråden. Men fant det ikke i manual)

RandiA

 

My god, skjer det på alle canon eller? Da skal jeg finne driten og dra den ut :p

Lenke til kommentar

Bilde 14 – 14.Juni: Nabo-venninnen har valpet :!:

Fikk et lite oppdrag på noen nyfødte i dag, ikke noe jeg er vant med…de hverken ser, går, eller hører. Men rekke tunge kunne de.

post-92574-1245016603_thumb.jpg

Exif: 1/60– f/4- ISO 400

Focal Length:47.0 mm

Flash Type:External E-TTL

Tamron 17-50

 

Turen i dag ble en sen skogstur, mørkt og håndholdt:

 

post-92574-1245016639_thumb.jpgpost-92574-1245016665_thumb.jpg

 

RandiA

 

(PS. Puhhh..rakk det...)

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Bilde 14 – 14.Juni: Nabo-venninnen har hvalpet :!:

Fikk et lite oppdrag på noen nyfødte i dag, ikke noe jeg er vant med…de hverken ser, går, eller hører. Men rekke tunge kunne de.

post-92574-1245016603_thumb.jpg

Exif: 1/60– f/4- ISO 400

Focal Length:47.0 mm

Flash Type:External E-TTL

Tamron 17-50

 

Turen i dag ble en sen skogstur, mørkt og håndholdt:

 

post-92574-1245016639_thumb.jpgpost-92574-1245016665_thumb.jpg

 

RandiA

 

(PS. Puhhh..rakk det...)

 

Regner jo med at det er bikkja til nabo-venninna som har valpet, men søte var de:-)

Lenke til kommentar
Søte hvalper. På laptop skjermen hjemme så ble de litt for lyse. Her på jobben er de akkurat passe; noe som tyder på at bildet faktist er i det lyseste laget.

Tom

Ja, jeg lysnet de litt...de mister litt fargen også, for de er visst kullsvarte, blir mer brunlig når jeg lysner. Dumt det alltid vises så forskjellig på ulike maskiner, slik hos meg også. Må visst ta meg sammen en dag, og bruke det fine kalibrerings-utstyret jeg kjøpte slik at mine egne skjermer blir rett i hvert fall.

Randi

Lenke til kommentar
Bilde 10 – 10.Juni: Konditoriet der Arvid spiste napoleonskake med sin mor.

Det ser ut som om du har klart å fange noe pent oppi alt rotet som er i det krysset. Om jeg tar feil så ser det iallefall ut til å være skremmende likt Carl Berners plass.

Jada, selvsagt er det Carl Berner...(Har du ikke lest den prisbelønte romanen da...den er GOD...i tillegg til nydelig språk, et fengslende tema, så er det mye lokal-koloritt fra strøket rundt der.. :yes: )

RandiA

Lenke til kommentar
:!: :!: Ja, bra antenne på den der ja.... (Lurer på om det går an å slå av "pippingen" jeg, når jeg fotograferer med tidsutløser...den kan forstyrre på på det motivet jeg skal fotografere i morgen. Tør vel ikke spørre så elementært i 50D-tråden. Men fant det ikke i manual)

RandiA

 

My god, skjer det på alle canon eller? Da skal jeg finne driten og dra den ut :p

 

Du slepper det :) I første menyvindu er det noe som heter "pip" og den kan slås av eller på :)

Lenke til kommentar
Du slepper det :) I første menyvindu er det noe som heter "pip" og den kan slås av eller på :)

Hjertelig takk...så enkelt var det ja, og den der har jeg ikke funnet (enda), ville vel kommet frem til den, men det ville nok tatt veldig lang tid. Genialt...da er den skrudd av. (Hva man lærer her!)

RandiA

 

Mange flotte bilder her - "innøves" bør kanskje byttes ut med "utvikles videre"? Favoritten er 12. juni, et skikkelig speisa blomsterbilde ;)

Takk skal du ha..ser nok Junifesten først og fremst som et middel til å lære meg litt om 50D kameraet...så får fotograferings-utviklingen komme i neste omgang :yes:

RandiA

Lenke til kommentar

Bilde 15 – 15.Juni: Pelargonium Raspberry Ripple

Dagens valg ble visst et plagiat av samme hos en annen Juni-fest-deltager

post-92574-1245093568_thumb.jpg

Exif: 0.4– f/9.0- ISO 100

AF Mode:Manual focusing

Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM

 

Kunne kanskje heller lagt ut en av disse:litt mer av pellisen, litt mindre av den, eller Lewisia’n:

 

post-92574-1245093582_thumb.jpg

post-92574-1245093601_thumb.jpg

post-92574-1245093620_thumb.jpg

 

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...