Gå til innhold

Samletråd om Canal digital sin PVR HD-dekoder


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har ikke fått oppdateringen, men vet ikke hva som kan forårsake SÅ store problemer. Antar de har lagt inn noe som er ukompatibelt med eldre TVer, nye kopisperrer eller noe. Minner endel om starten når ulike hdmi versjoner skapte ukompabilitet med TVen. Fint om folk spesifiserer mer hva som er problemene og om de har vært gjennom den vanlige fabrikkinjnstillinger prosedyren.

Lenke til kommentar

Dette er hva CD sier om oppdateringen hvis du synes dekoderen er blitt treg:

 

Merk at med den nye programvaren kommer det bilde og lyd på skjermen før dekoderen er ferdig med å starte opp. Vent derfor med å trykke på fjernkontrollen til dekoderen har startet helt opp, dette kan ta opp til ett minutt.

 

Etter oppdateringen vil dekoderen konvertere opptakene til nytt format. Dette kan ta opp til 48 timer dersom harddisken er nesten full. Du kan oppleve at dekoderen er litt treg i denne perioden. Du kan framskyve prosessen ved å slette noen opptak eller ta en fullstendig formatering av dekoderen (da slettes alle opptak). Velger du å konvertere opptakene anbefaler vi at du slår av "Standby" modus da filene ikke konverteres mens dekoderen står i "Standby".

Lenke til kommentar

ja det forklarer jo tregheten, disken min var jo nesten full.

Jeg lot den jo ikke stå på i 48 timer, jeg dro jo ut strømmen og prøvde på nytt siden den ikke reagerte.

Har ikke sett noen informasjon ang. at man skulle la den stå i fred i 2 døgn før man begynner å bruke den igjen etter oppdatering :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Alt har en forklaring, med andre ord. Nå er det vel sånn at dekoderen slår seg av selv etter fire timer så i praksis må man vel innom og slå den på igjen hver fjerde time. Bytting av format er jo sprekt, noen som vet fra hva til hva?

 

Merk at med den nye programvaren kommer det bilde og lyd på skjermen før dekoderen er ferdig med å starte opp. Vent derfor med å trykke på fjernkontrollen til dekoderen har startet helt opp, dette kan ta opp til ett minutt.

 

Dette har jo vært lenge???

 

Stusser også på konverteringen. Om man har fyllt den opp 100% har man vel ikke noe plass å konvertere på? Får man ikke oppdateringen med mindre man har plass å konvertere på?

Lenke til kommentar

Er det flere som opplever at opptak på ADB dekoderen mislykkes pga: "programmet ble avbrutt, på grunn av signaltap"? Dette hender ganske ofte. Dog mister jeg aldri signalet når jeg ser på direkte sendinger.

 

I tillegg til dette så funker ikke Go.

 

Hadde håpet at jeg skulle slippe a stifte bekjentskap med CD's kundeservice med denne dekoderen. Men det ser ikke slik ut.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Håpet om at man i 2012 skulle ha teknisk kompetanse til å skru sammen en dekoder som virker ser igjen ut til å bli knust. Synes også det er rart at man velger ADB, sagem eller andre mer elelr mindre ukjente firma til å mekke ny dekoder. Hva om man hadde gitt jobben til Sony, Panasonic, Pioneer, LG, Phillips eller Samsung? Mistenker de kunne gjort en bedre jobb...

Lenke til kommentar

Er det flere som opplever at opptak på ADB dekoderen mislykkes pga: "programmet ble avbrutt, på grunn av signaltap"? Dette hender ganske ofte. Dog mister jeg aldri signalet når jeg ser på direkte sendinger.

 

I tillegg til dette så funker ikke Go.

 

Hadde håpet at jeg skulle slippe a stifte bekjentskap med CD's kundeservice med denne dekoderen. Men det ser ikke slik ut.

Har opplevd det 3 ganger...

Men GO virker her :)

Endret av HellMate
Lenke til kommentar

Finnes tydeligvis mange innkompetente folk hos kundeservice også.

 

Har problemer med å spole i 16X med ADB boksen, da bildet fryser. Er jo umulig å se hvor langt man har spolt i et opptak da. Svaret jeg fikk var: "Det er max å spole 4x. Det går ikke fortere på denne dekoderen."

 

Man kan jo faktisk spole opp til 64X med ADB dekoderem. Så man kan jo lure på hvor de henter svarene fra...

 

 

Lenke til kommentar

Til alle som ikke allerede har oppdatert programvaren, hold dere langt unna!

 

Har selv hatt følgende problem:

1) Store problemer med å spille av opptak, gjelder både de fra før oppdatering og etter oppdatering. Virker ca en tidel av gangene

2) Omtrent samme oppstartstid som tidligere, men nytt er at det nå kan ta opptil sju ti (ny rekord!) minutter før dekoderen reagerer på fjernkontrollen (ja, jeg har brukt stoppeklokke)

3) Ofte hakkete/veldig kornete bilder

4) Krasjer akkurat like ofte som oftere enn før. Bare i dag har jeg koblet fra strømmen 4 ganger for å prøve å se på tv..

5) EPG er ofte ikke tilgjengelig

6) Spoling går veldig sakte, trolig maks 4x eller 8x.

7) Har en tendens til å låse seg under opptak. Bildet fryser også oftere under opptak.

8) Displayet på dekoderen henger seg opp og viser feil/uforståelig informasjon

9) Starter ofte opp på de merkligste kanaler som jeg aldri har sett på før, når det tar minst 3-4 minutter før en kan bytte kanal til det en vil se på sier det seg selv at en ofte går glipp av begynnelsen dersom en ikke har planlagt å slå på dekoderen i god tid

 

 

Det eneste positive er at menyene ser noe finere ut, men det hjelper veldig lite når alt tar (minst) dobbelt så lang tid.

 

 

Basert på tilbakemeldinger fra CD jeg har lest på FB-gruppen til CD skal det visstnok ta opptil ett minutt før dekoderen reagerer på fjernkontrollen. Way to go CD :new_woot:

 

Edit: Kort sagt har de gjort et dårlig produkt enda dårligere :lol:

 

edit: La til flere punkt på listen

 

 

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...