Gå til innhold

Samletråd om Canal digital sin PVR HD-dekoder


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Denne tråden ble i sin tid startet for CD sin forrige HD PVR dekoder, sagem marerittet.

Som en start bør du si hvilken dekoder du har, og hva som egentlig er ønsket.

Dekoderne har skrukoblinger på INNTAKENE, normalt merket Lnb (Lnb 1 og Lnb 2 om det er flere).

Sagem hadde to slike inntak, en til hver innebygde tuner slik at man kunne se på en kanal og ta opp på en annen.

 

Skal du videresende signalet inn på dekoderen (fra parabolen) til en dekoder nr. 2?

Om du splitter signalet inn vil hver dekoder får kun 50% av styrken, så det er ikke å anbefale, men det er kanskje omkoblere som kan fordele kabelen inn mellom flere dekodere?

 

Er det INN til dekoderen du vil ha flere av, så bør du trekke flere coaxkabler fra Lnb på satelitten. Den har normalt flere uttak, og om du kun bruker en så har du flere å velge mellom.

 

Er det signalet UT av dekoderen (Til TVen) du vil ha flere av, så har sikkert dekoderen flere uttak (hdmi til den første TVen, og RGB (bilde) + RCA (lyd) til TV nr. 2.

 

Switchene er enveis, så du kan ikke koble deg inn på det som er ment som en utgang.

Generelt så bør du unngå slike, taper ofte endel på signalstyrken.

Lenke til kommentar

En Diseq switch er for å bytte mellom 2 kilder inn til 1 uttak på dekoder. Om du skal ha 2 uttak for opptak på 2 kanaler samtidig så må du legge 2 separate kabler fra LNB til dekoder, en splitter vil ikke hjelpe deg noe, da dekoder vil trenge 2 fullgode signaler, en til hver kanal.

Endret av Claes
Lenke til kommentar

Er den sagemsjiten ja. Men da får jeg ta meg brydderiet med å dra en kabel til. Noen som har oppgradert til den nye? Hvor lenge siden og hva betalte dere? Ser den koster 3.2k på nettet, men en på jobben sa man fikk den for 1500,- om man ringte kundeservice?

 

er det noe erotikk på Cmore om natta forresten? Må man sette på svenske undertekster eller noe sånt for å få vekk svart skjerm?

 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Sladden forsvant hos meg med dansk tekst.

 

Å dra en ekstra kabel tar ikke så mye tid. det følger vel med to ruller med coax i pakka, så bare å bruke den andre og stivte og tape den langs den andre samt utvide hullet gjennom veggen så det er plass til begge.

Ingen stor jobb, om det ikke står altfor utilgjengelig til.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Brukte de som fulgte med i esken, slik CD anbefalte. Ferdig terminert i en ende, og fulgte med plugger til andre enden. Aner ikke dimensjonen, men om du mangler kabel sender nok CD ut til deg. Det mest plundrete for meg var at det var midtvinters så måtte spa vekk snø for å komme til. Å skru på coaxen til lnb, og stifte kabelen langs den andre, og borre nytt hull som kabelen ble tredd gjennom veggen i og så sette på den andre pluggen tok ikke lang tid

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei jeg har disse problemene med den gamle SAGEM dekoderen: skifter kanal sakte, fryser sån at det kommer rød gul striper på tvskjermen under avspillelse av opptak fra tv2 hd spesielt. Da må jeg skru den av og på igjen. Opptakene hacker avogtil. Når jeg velger opptak 2 stykk etter hverandre, så blinker skjermen og dagen jeg var på skifter til i dag. Min bråker ikke i det heletatt. Det tar sinnssykt lang tid før den er kommet på. Jeg har bestilt den nyeste dekoderen til Canal Digital nå, for dette klarer jeg ikke mer av.

Endret av snorkeren
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det var vel sagem dekoderen i et nøtteskall. Byttet ut min hvert halvår, da hadde den lignende symptomer.

Full resetting hjalp, men man burde nesten starte med det hver dag.

Canal digital hadde god service med meg, så de godtok å sende ut ny dekoder hvert halvår.

Lenke til kommentar

Klarte å faile og bestille CA-modul uten at TVen støtte dette....

 

Tillatter CD bruk av tredjeparts-dekodere? Eller MÅ man kjøpe den svindyre HD-PVR dekoderen fra dem?

De tillater det ikke (ref. vilkårene), men det betyr ikke at det ikke virker. Kort og CAM funker f.eks fint i en Dreambox. (det samme gjør kort uten CAM, med installering av annen firmware/image på Dreambox'en..)

Lenke til kommentar

De tillater det ikke (ref. vilkårene), men det betyr ikke at det ikke virker. Kort og CAM funker f.eks fint i en Dreambox. (det samme gjør kort uten CAM, med installering av annen firmware/image på Dreambox'en..)

Ok, men endte med å kjøpe ny TV som støtta CAM og siden den andre tven begynte å bli gammel =)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...