Gå til innhold

Samletråd om Canal digital sin PVR HD-dekoder


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tosha 007:

Vil veldig gjerne vite:

Hvor lenge siden er det du lavde oppdateringen?

Hadde du mye opptak på disken fra før?

 

Mon en formattering av disken etter oppdatering var en ide? Noen som har prøvd det?

Dette grunnet hva CD selv skriver: Etter oppdateringen vil dekoderen konvertere opptakene til nytt format

 

Min oppdatering står og venter, men jeg sier foreløbig nei hver gang jeg tenner for TV`n

Lenke til kommentar

Hadde ca 85 % ledig før oppdateringen, er nå ca 80 %. Jeg tror jeg innstallerte oppdatering forrige fredag (25.11), men jeg kan bomme med ett par dager.

 

Jeg har tenkt å ta en formatering når jeg har sett de opptakene jeg vil, men når det er lottotrekning om de fungerer eller ikke så tar det lengre tid enn det trenger.

 

Har prøvd å kontakt CD per telefon, e-post og på facebok uten å få noen andre svar enn "resett til fabrikkinnstillinger" som åpenbart ikke hjelper.

 

 

Lenke til kommentar

Ikke bra i det hele tatt......Med så mye ledig plass burde det være uproblematisk.

 

Har fått den nye ADB dekoderen hjem i dag (den var dyr) og koblet den til mitt 50 tommers. Avventer nå spent de neste dagene om den fungerer som den skal. Skal gi tilbakemelling. (også om den fungerer super)

Sagem-boksen er nå koblet til annet fjernsyn...uten oppdatering.

Lenke til kommentar

Jeg har kabel-TV og Sagem-boksen, og må også si meg irritert over oppdateringen.

 

Før kunne man spole i 4x, 10x, 60x, 300x og 600x hastighet, men nå er det kun mulig med 1,3x, 5x og 20x (målte dette selv da det ikke ikke lenger står eksplisitt hvor fort det spoles). Rart at noe som fungerte såpass bra før har blitt så mye dårligere.

 

Fjernkontrollen føles også mindre responsiv, og jeg lurer på om kanalbytte tar enda lenger tid enn før.

 

Synes vel egentlig at boksen har blitt nedgradert ...

Lenke til kommentar

Ikke bra i det hele tatt......Med så mye ledig plass burde det være uproblematisk.

 

Har fått den nye ADB dekoderen hjem i dag (den var dyr) og koblet den til mitt 50 tommers. Avventer nå spent de neste dagene om den fungerer som den skal. Skal gi tilbakemelling. (også om den fungerer super)

Sagem-boksen er nå koblet til annet fjernsyn...uten oppdatering.

 

Kan du teste opptak og se om du kan spole over reklamen? Det ryktes at du faktisk blir tvunget til å se reklame på opptakene..

Lenke til kommentar

Ikke bra i det hele tatt......Med så mye ledig plass burde det være uproblematisk.

 

Har fått den nye ADB dekoderen hjem i dag (den var dyr) og koblet den til mitt 50 tommers. Avventer nå spent de neste dagene om den fungerer som den skal. Skal gi tilbakemelling. (også om den fungerer super)

Sagem-boksen er nå koblet til annet fjernsyn...uten oppdatering.

 

Kan du teste opptak og se om du kan spole over reklamen? Det ryktes at du faktisk blir tvunget til å se reklame på opptakene..

Har så vidt fått testet litt.

Ingen problemer med "overspoling av reklamer"

Går totalt lydløs

Kjapp på fjernbetjeningen

Ingen problemer med å tilbake/framspole i h.h.vis: 1, 1.5, 4, 16 og 64 Tydlig markering av hvor fort jeg spoler.

Så godt...så langt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Alle dere som har problemer med den nye oppdateringen: Fint om dere gir mer info slik at man kan knytte det til mer presise saker:

 

1 -TV modell, og ca. alder

2 -Har man forsøkt tilbakestilling?

3 -Ca. hvor full var harddisken før oppdateringen

4 -Har du sjekket innstillinger etter oppdateringen, for å se om noe er default satt annerledes?

5 -Om mulig, har du forsøkt å oppdatere programvaren på TVen? Dette gjøres bl.a ved å laste ned en fil på en USB minnepinne og plugge den til USB porten på TV. Følg instruksjonene.

6 -Hadde man satt opp masse opptak før oppdateringen?

7 -Var det problemer før oppdateringen?

8 -Slo man av dekoder før konvertering til nytt filsystem var ferdig?

9 -Tilkoblet med hdmi, scart, eller component? er det samme problemer med alle?

10 - Annet som kan være av betydning?

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvordan hvilken tv jeg bruker kan spille inn da denne er den samme som før oppdateringen. Har likevell svart så godt jeg kan på stående fot på spørsmålene:

 

 

 

 

1) Panasonic G20 plasma, ca 10 mnd

2) Ja

3) Ca 15 % brukt, altså ca 85 % ledig

4) Har sjekket innstillinger, kan ikke se noe som ser feil ut

5) Programvaren til TV-en har nyeste programvare

6) Tror det var satt opp 2-3 serieopptak

7) Ja, dekoderen krasjet ca en gang i uken. Nå er det minst en gang om dagen

8) Litt usikker, men lot dekoderen stå på veldig lenge under og etter oppdatering.

9) Har bare tilgang til HDMI kabel

10) Har testet en eldre Benq pc-skjerm via HDMI også, dekoderen krasjer like ofte og har de samme feilene. Oppsettet er helt likt som før oppdateringen, så at feilen kan ligge en annen plass en hos dekoderen er veldig tvilsomt. Inntrykket mitt er at veldig mange opplever en eller annen form for problemer etter oppdateringen, så CD har rett og slett gått skikkelig på trynet med denne oppdateringen

 

Kan også nevne at det har dukket opp en ny feil: Etter man ha slått på dekoderen jeg bytte kanal (minst) en gang før jeg kan spole i direktesending.

 

Når jeg endelig kommer i kontakt med CD vil jeg (høyst trolig) reklamere, Jeg skal legge ut svaret jeg får fra CD.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg husker tilbake når satelittdekoderen sagem pvr hd dekoderen kom, og de problemene den hadde og som var bakgrunnen for at jeg startet denne tråden. Noen av problemene var knyttet til manglende kompabilitet med TVen. Det var teknisk sett ikke noe galt med hverken dekoder eller TV, de bare passet ikke sammen. Problemene varierte mellom ulike TV merker og modeller.

Hadde derfor vært OK å se om det var mer problemer med dekoderen på enkelte TV merker og modeller.

 

Det er MULIG at hvis det blir gjort store forandringer i programvaren at det på ett elelr annet vis kan krasje med f.eks serieopptak som er satt før oppdateringen, men etterhvert som andre svarer så vil man jo se om det er noen sammenheng.

 

Tenker også på at norsk programvare er litt sær, bl.a med erotikkfilteret, og mulig noe har skjært seg der.

 

Her er hva CD skriver om oppdateringen:

https://kabel.canaldigital.no/Aktuelt/Ny-programvare-HDPVR-102CT/

 

Nå har jo også CD oppdatert selve nettet så teknisk sett er det jo to store oppdateringer som har skjedd samtidig.

 

Vi som er parabolkunder fikk for lenge siden nye strømforsyninger, vet ikke om det også gjaldt kabelkundene. Det er mulig at ny programvare gjør at dekoderen trekker mer strøm og når man leverer med strømforsyninger som er nesten overbelastet i utgangspunktet skal det lite til før det blir for lite.

 

Vet ikke hva som skyldes de voldsomme problemene. Forunderlig at ny programvare sendes ut og skaper SÅ mye problemer. Tilsynelatende må de jo ha oppdaget dette selv hvis problemene er så store som folk sier.

 

Det er MULIG at en formatering av harddisk, tømming av flashminne osv kan løse noe, men håpløst å si når man ikke vet hva det skyldes.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

http://www.dinside.no/835176/rikstv-blokkerer-oppgradering

 

Her er det eksempel på at oppdateringer fra produsenten blokkeres slik at det ikke når oss.

Det er jo problemet med at sagem lager en oppdatering, og så skal canal digital mekke på den for å få på plass et erotikkfilter og slå av usbpoerten og så klusser de til ting før de sender det ut til kundene. Saken gjaldt jo rikstv, men antar samme forhold er hos canal digital.

 

Det er videre veldig viktig at alle klager til canal digital, gjerne på både mail og telefon, så de får vite om problemene. Da kan de sende ut en ny oppdatering, som fikser litt og i verste fall skaper nye problemer.

Lenke til kommentar

Foreløpig ser jeg ikke på den nye softwareoppgraderingen som annet enn penere menyer. Men helt uten forvarsel er funksjonen jeg brukte mest, redigering, borte! Med den kunne jeg klippe vekk foran, etter, eller en bit inne i et opptak. For eksempel gjøre en film fra tv3 til lengde = 1:30 istedenfor 2:30 med reklame og rusk foran og etter. Så i øyeblikket har den flotte software oppgraderingen tatt vekk den mest nyttige funksjonen som var tilgjengelig før, det er 'forbedringen' i et nøtteskall!

Lenke til kommentar

Henk2:

Fungerer det ellers som det skal? Har du andre problemer?

Foreløpig er svaret :Ja. En merkelig ting er at (tror jeg) filformatet er endret. Filmer hvor jeg hadde redigert bort reklame (med forrige software versjon) stopper (fryser)på redigeringspunktet under avspilling med ny software. Det er mulig å spille videre ved å trykke FF (fast forward) når avspilling fryser, og deretter Play igjen. Fremvisningen av serieopptak i 'My TV' er bedre enn før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...