Gå til innhold

Samletråd om Canal digital sin PVR HD-dekoder


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Henk2:

Fungerer det ellers som det skal? Har du andre problemer?

Foreløpig er svaret :Ja. En merkelig ting er at (tror jeg) filformatet er endret. Filmer hvor jeg hadde redigert bort reklame (med forrige software versjon) stopper (fryser)på redigeringspunktet under avspilling med ny software. Det er mulig å spille videre ved å trykke FF (fast forward) når avspilling fryser, og deretter Play igjen. Fremvisningen av serieopptak i 'My TV' er bedre enn før.

Fint å få en tilbakemelling hvor det fungerer nogenlunde etter oppdateringen. Vil gjerne ha tilbakemelling fra flere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

De gjør vel som alarmleverandørene: "Gir" vekk ett produkt eller selger med tap for deretter å tjene grovt på abbonementer og avgifter. En grei pakke idag med standard filmpakke komemr fort på 500,- pr mnd. Dette gir 6000,- i året, og blir man kunde som f.eks 25 åring og har det til man dør som 95 åring har man hatt det i 70 år og betalt 420000 kroner. Gang dette opp med antall kunder de har så ser man fort at det blir penger av det. Derfor er det rart at de ikke kan gi vekk dekoderne gratis mot f.eks ett års binding, tilsvarende mobilabb.

Lenke til kommentar

Javel? Hvordan fikk du til det? Ved å klage på funksjonaliteten?

Har byttet sagemdekoderen mange ganger, pga. feil. Etter den nye oppdateringen røk to bokser. Da sendte jeg en mail og krevde å få sagt opp hele abb. Ringte en hyggelig fyr etter noen dager og tilbydde meg å bytte til ADB :-)

Endret av HellMate
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Er vel ikke så uvanlig igrunn. Om man har en defekt TV og får ny og den modellen man hadde ikke finnes på lager mer, får man en bedre modell. Samme med mobiler, laptoper osv. Om man har en defekt dekdoer, så virker det som om den byttes ut med en ny ADB isteden for en ny sagem.

Et gnissende hjul får mest olje, heter det også.

 

Har forøvrig opplevd endel nye? ting idet siste (sagem hd pvr satelitt dekoder):

 

 

1 -TV2 tekst TV. Etter å ha valgt en side blas det gjennom flere ganger hvor spesielt sidene under ca. 300 hoppes over, slik at man ikke får tilgang til f.eks nyhetene. Lenger oppe spretter søket mange ganger ned på 337 eller 338 før det søker videre. Se på tallene som teller hvor ofte 337 og 338 dukker opp. Regner med dette er likt på alle dekdoere?

 

2 -Hadde dekoder på opptak i stand-by modus, og fikk ikke slått på dekoderen. Den låser seg forøvrig oftere nå, spesielt om man tar opp på to kanaler samtidig. Svart skjerm på alle kanaler etter opptak dukket også opp igjen.

 

3 -Før så mener jeg at jeg kunne bruke epg og bytte kanal ved å trykke ok på en kanal i epg guiden. Dette går ikke lenger alltid, men ser av en eller annen grunn ut til å veriere om mute er på eller av, hvilke kanaler man forsåker å bytte til osv.

 

4 -Igjen så har mange feil i epg listen i forhold til avisene dukket opp. Ikke fått med meg om epg listene blir oppdatert med forandringer eller om forskjellene er fra starten. Når vi er så avhengige av epg så er feil i disse katastrofalt for opptaksmulighetene.

Lenke til kommentar

Jeg skreiv for noen dager siden en "mail" eller hva det nå er gjennom CD sitt kontaktskjema, men har selvsagt ikke fått noen tilbakemelding, ikke en gang beskjed om at de har mottatt noe, så gudene vet om de i det hele tatt har lest den.

 

Uansett er dette det jeg meldte tilbake om etter en ukes tid med ny programvare:

 

Kommer dere til å gjøre en ny SW-oppdatering av Sagem HD PVR dekoderen? Slik det er nå er den ganske ubrukelig.

 

1) Noen ganger blir alt svart. Jeg må skru av dekoderen i 5-6 minutter for å få bilde igjen. Den er ikke for varm, dette kan like gjerne skje når den har stått på 10 minutter som når den har stått på en hel dag.

 

2) Programmerte opptak blir ofte ikke tatt opp. Dette gjelder både serieopptak og enkeltopptak.

 

3) Programguiden er ofte ikke tigjengelig lenger enn til neste program, selv etter å ha skrudd dekoderen av og på igjen.

 

Det er ikke noe vits i å svare at jeg skal gjøre fabrikkreset, det har jeg prøvd mange ganger for hver feil, men de dukker opp igjen og igjen.

 

Jeg er heller ikke spesielt interessert i å skifte ut dekoderen, for av hva jeg hører fra venner og ser på diverse nettforum er det veldig mange andre som sliter med akkurat de samme problemene. Dessuten har jeg mange opptak som ungene er glad i og som jeg ikke vil miste.

 

I tillegg til de åpenbare feilene på dekoderen, er det flere mangler som er introdusert med den oppdaterte softwaren. For eksempel kan man ikke lenger endre navn på opptak, og man kan heller ikke slette deler av opptak. Hvorfor har dere valgt å fjerne funksjonalitet som mange bruker?

 

Nå har jeg bare hatt denne HD PVRen i 3-4 måneder, men jeg er svært skuffet over kvaliteten, og dersom dere ikke greier å lage SW som fungerer snart, må jeg vel vurdere å finne en annen TV og bredbåndsleverandør enn Canal Digital.

Lenke til kommentar

Som alle andre fikk jeg oppdatert software tidlig i desember, HD PVR 102 CT, kabel.

I går kom det nok en gang en eller annen oppdatering som kunne ta opp til 2 timer.

Denne ble aldri ferdig, og siden det har jeg kun hatt Nrk1 til 3, og svensk tv!

Får ikke til å resette dekoderen fra menyen, etter pinkoden er tastet og jeg trykker ok skjer det ingenting.

 

Finnes det en hard-reset slik at jeg kan kjøre igjennom alt igjen?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

La inn endel tips på side 31 i tråden, men vet ikke om det funker på kabelversjonen slik det funker på satelittversjonen, men sikkert lov å prøve. Det hadde vært greit om dere skrev litt mer detaljer om hva som skjer og hvilket TV dere har så man kunne sett om det var noe mønster i problemene. Om en oppdatering krasjer, så kan man vel oppleve at man har en dekoder med en blanding av to programvarer, eller at den gamle programvaren ble slettet og så fullførte ikke den nye. Sånn sett så er det ikke rart om ikke menyer virker som de skal. Kanskje mulig å tvinge på en ny reoppdatering og håpe den fullfører?

Lenke til kommentar

djs86: Kan jo ta en telefon til canal digital og høre, de kan ihvertfall sjekke det grunnleggende. Om man ikke får en løsning, sender de vel ut en ny dekoder.

 

Kamerat starte på kundeservice på CD i dag, 30 min ventetid pr tlf visst, epost er tingen om man ønsker å slippe telefonregning fra helvete ;) CD ansetter mange(!) nye på kundeservice om dagen, da det har vært mer feil med kabeloppgradering enn forventet. Men de jobber med saken, det skal de ha.. *smøre seg inn med fettete tålmodighet*

Lenke til kommentar

Så har jeg kjørt den nye oppdateringen på min Sagem HD PVR

Kabel tv.

Samsung LE40B 535 (ca 2 år gammelt)

Koblet med HDMI kabel

 

Selve oppdateringen tok ikke mer enn 3-4 min.

Etter oppdatering gikk jeg ut i menyen og slo fra den nye muligheten til standby.

Jeg lot boksen stå tent i 48 timer. Hadde 84% ledig plass. I den perioden hverken opptok jeg , eller så på noe av det som jeg hadde fra før. Ellers ble fjernsynet brukt som normalt.

Alt fungerer foreløpig som det skal-!.

Ikke noen treghet i fjernbetjening, tvertimot, så er den nå mere responsiv. Gamle opptak fungerer fint. Om menyoppsettingen er bedre enn før, det kan diskuteres, men ingen feil funnet så langt.

Har dog ikke tatt noe opp siden oppdateringen.

 

EDIT: 19/12: Før tok det 3-8 minutter å slå av. Nå går det pr. omgående.

Endret av tukols
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det er den dekoderen vi har skrevet 36 sider med klager på i denne tråden, samt er laget facebookgrupper mot, og som var årsaken til at det ble utviklet en ny modell. Har satelittversjonen selv. Er vel igrunn bare å lese seg opp hva som står i tråden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...