Gå til innhold

Samletråd om Canal digital sin PVR HD-dekoder


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lastet ned siste programvareoppgradering til Sagem HD PVR 102 CT på torsdag (ny versjon med ny design) og boksen blir fryktelig treg eller tildels ubrukelig i perioder like etter at man har slått den på.

Den reagerer ikke på fjernkontrollen eller på knappene på boksen før det er gått lang tid 5-10 minutter. Noen som har opplevd noe lignende?

 

Har forøvrig ikke hatt så mye problemer med boksen på 3 år, annet en det vanlige at man en sjelden gang må dra ut strømmen hvis den henger seg...

 

Hei, har samme dekoder men ennå ikke oppdatert FW.

Lurer på en ting.

Hvor kraftig signal har du inn på dekoderen din?

Har lest at den nye oppdateringen er mer avhengig av et sterkt signal.

Min er på 160.

Lenke til kommentar

Her i Oslo sendte de ut noen oppdateringer for en stund siden. Da var jeg også varslet om oppdateringen. Fikk den dog aldrig

Snakket med en bekjent i annen del av byen. Han hadde fått oppdateringen, og alt var gått i sort. Måtte ha utvidet hjelp fra CD før det virket igjen. Har ikke snakket med ham siden, så jeg vet ikke hvordan det fungerer nå.

Jeg har siden fått to varslinger med utsettelse av oppdateringen. Den siste i går med at den kommer den 29 nov.

 

Angående mitt eget problem med lyd-ikke bilde eller motsatt, så er problemet løst. Etter reprasjon av TV med uskiftning av HDMI inngangene, skal jeg sørge for at TV blir tent først, for deretter å tenne for sagem boksen. Da virker det.

Er faktisk utrygg ved den oppdateringen, da servicemontørene sa de hadde måttet skifte flere HDMI innganger etter den forrige oppdateringen fra CD. Om dette kun gjalt LG fjernsyn sa de ikke noe om.

Lenke til kommentar

Lastet ned siste programvareoppgradering til Sagem HD PVR 102 CT på torsdag (ny versjon med ny design) og boksen blir fryktelig treg eller tildels ubrukelig i perioder like etter at man har slått den på.

Den reagerer ikke på fjernkontrollen eller på knappene på boksen før det er gått lang tid 5-10 minutter. Noen som har opplevd noe lignende?

 

Har forøvrig ikke hatt så mye problemer med boksen på 3 år, annet en det vanlige at man en sjelden gang må dra ut strømmen hvis den henger seg...

 

Hei, har samme dekoder men ennå ikke oppdatert FW.

Lurer på en ting.

Hvor kraftig signal har du inn på dekoderen din?

Har lest at den nye oppdateringen er mer avhengig av et sterkt signal.

Min er på 160.

Den funker greit nå, stort sett hver gang. Litt hikke av og til. Skal sjekke signalet.

Lenke til kommentar

Er det eller vil det bli mulig å streame fra ADB boksen via nettverk?

Å kunne streame live tv eller opptak over på PC/nettbrett er den funksjonen jeg savner mest..

Ser ut som om dette i utgangspunktet støttes av dekoder:

http://www.adbglobal.com/products/satellite/adb-5720sx.html

"It can also act as an advanced gateway to home entertainment, by securely sharing media contents with other connected devices, including gaming consoles, computers and mobile phones."

Lov å håpe dette også virker med CD-firmware :-)

 

Noen som i så fall har fått dette til å virke?

 

Edit:

 

Etter en chat med CD fikk jeg følgende svar:

 

-Ser fra produsenten at dette i utgangspunktet skal støttes av tuneren, er dette noe dere har satt sperre på?

 

-Ikke direkte sperre for, mere at software ikke er helt klar for den funskjonen ennå. Vi jobber nå med å ordne noen tilganger nå, og flere kommer i løpet av året

 

 

Virker lovende, hvis denne kundebehandleren har rett!

Tror det fremdeles ikke før jeg ser det men..

Endret av OKHaz
Lenke til kommentar

Etter oppgradering har min PVR låst seg på NRK1 og hverken fjernkontroll eller knapper på front av boksen virker. Fantastisk retro-oppgradering, nå er det jo akkurat som å leve i 1983.

Den kommer seg nok etter en stund.. evt. dra ut strømme og prøv på nytt.

Makaløse greier dette :thumbdown:

Endret av teerex
Lenke til kommentar

Etter oppgradering har min PVR låst seg på NRK1 og hverken fjernkontroll eller knapper på front av boksen virker. Fantastisk retro-oppgradering, nå er det jo akkurat som å leve i 1983.

Den kommer seg nok etter en stund.. evt. dra ut strømme og prøv på nytt.

Makaløse greier dette :thumbdown:

 

Jeg har samme problem. Slår på boksen og det går opp til 20 minutter før jeg får lov til å skifte noen kanal. Det er så fint å starte morgenen slik, altså fly forbanna. Eneste som hjelper er å IKKE slå av boksen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det er mange bokser man snakker om nå, gjelder ventingen på reaksjoner satelittversjonen av sagem sin hd pvr dekoder? Generelt så pleier det hjelpe å tilbakestille (gjerne to ganger etterhverandre). Det KAN vel også tenkes at batteriene er tomme?

Lenke til kommentar

Det er mange bokser man snakker om nå, gjelder ventingen på reaksjoner satelittversjonen av sagem sin hd pvr dekoder? Generelt så pleier det hjelpe å tilbakestille (gjerne to ganger etterhverandre). Det KAN vel også tenkes at batteriene er tomme?

 

Tror ikke du trenger å spørre eiere av Sagem PVR boksen om de har tilbakestilt boksen, dette kan vi gjøre i blinde.

Å nei, batteriene er ikke tomme, hadde det bare vært det så skulle jeg vært strålende fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg fikk idag tidlig dekoderoppgradering til Sagem HD PVR - nå er den kjempetreg og det går fort 5-10 sekunder fra jeg trykker på en knapp til en meny dukker opp. Siden jeg kjøpte denne har den blitt vesentlig dårligere for hver eneste oppgradering. Det kan da virkelig ikke være slik at jeg må kjøpe en ny dekoder når det er CD selv som står bak en dårligere tjeneste?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Blir stadig forvirret over de ulike erfaringene med denne mystiske boksen. Har ikke fått noen ny oppdatering i det siste (Har satelittversjonen av sagem HD PVR) men ikke opplevd så mange problemer som mange andre er forfulgt med. Mye ble forbedret når den nye strømforsyningen kom, og når jeg fikk løftet den opp litt samt lagt 2stk. 400 grams vekter der den støyer mest så ble den støyfri og stabil som bare det.

 

Fortsatt litt å ta tak i, men det skyldes bl.a at kanalleverandørene sender ut EPG lister med feil programoppføring. Opplever også en kort forstyrrelse 1-2 ganger i timen, spesielt på opptak. Signalet er bra, så mistenker at dekoderen tømmer noe minne eller slik og at det da oppstår en forstyrrelse.

 

Synes forøvrig at når de kom med ny dekoder kunne de spandert på seg en ny fjernkontroll også. En med lys, ingen klikkelyder, vanlige AA eller AAA batterier. Litt som om du kjøper en ny bil og så flyttes de gamle setene fra den bilen du hadde over i den nye.

Lenke til kommentar

Jeg fikk idag tidlig dekoderoppgradering til Sagem HD PVR - nå er den kjempetreg og det går fort 5-10 sekunder fra jeg trykker på en knapp til en meny dukker opp. Siden jeg kjøpte denne har den blitt vesentlig dårligere for hver eneste oppgradering. Det kan da virkelig ikke være slik at jeg må kjøpe en ny dekoder når det er CD selv som står bak en dårligere tjeneste?

 

Så møkka boksen blir bare værre med upgrade'n ?

(høres jo nesten ut som de skal "tvinge" oss til ADB boks kjøp ...).

Har Sagem HD PVR'n med CD kabel og valgte nei til oppgraderingen når den ble slått på idag.

 

Kan man kanskje bare fortsette å si nei hver gang den slås på fra "cold" ???

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...