Gå til innhold

Samletråd om Canal digital sin PVR HD-dekoder


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har gjennomført alle tips og triks som finnes når det gjelder 102CT.

 

Som jeg har skrevet tidligere, har kun Nrk1-3 og SVT etter oppdatering. Hadde alle kanalene en stund etter den tidlige desember-oppdateringen, men de forsvant igjen.

 

Som vanlig over 30min ventetid hos CD support - og fortsatt ingen løsning.

 

 

1. gang, skulle sende ut ny oppdatering, la den stå på 1, som er oppdateringkanalen, torsdag 15.

2. gang, joda - det var visst en feil på oppdateringen, den hadde ikke kommet igjennom riktig, skulle ordne en "sak" på det - dette var fredag 16.

3. ingenting i orden, ringer igjen, skal sende ut ny oppdatering, la den stå på 1, 20. des.

 

:mad:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Merkelig. Har både mailet og ringt canal digital de siste årene og aldri ventet mer enn max 2-3 minutter og stort sett fått svar samme dag om jeg mailer på formiddagen. Raske svar og god support har vært en av grunnene til at jeg liker canal digital bedre enn viasat og altibox.

 

Vet at canal digital har noen uerfarne på support så om man er uheldig så treffer man på dem og de kan gi feil svar. Oppdateringskanal har vi ikke på satelittversjonen, oppdateringene kommer uansett hvilken kanal man ser på. For meg virker det mer som du har problemer med registreringen av kortet, dvs at du ikke er registrert som betalt kunde.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Min dekoder har passert halvåret og er tydeligvis utslitt igjen. Plutselig mye feil. Låser seg på nesten alle opptak, alle kanaler går i svart når den tar opp, ikke mulig å slå på hvis den tar opp når den er i standby, klusser med kanalvalg i epg, +++ Ikke mulig å stoppe opptak som er i gang osv.

 

Har kjørt tilbakestilling og alt det der uten at det hjelper. Blir spennende å se om de nye varer over 6 måneder, eller om man må bytte de også hvert halvår.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Coax inn er vel den samme, og kabler mellom dekoder og tv påvirker ikke signalstyrken inn. Signalstyrken har ulik indikering, som ikke er knyttet til styrken. Kort sagt: Signalet inn kan være alt fra 0% til 100%. Ulike dekodere og programvare deler dette opp ulikt. Si man har 80% signalstyrke. Dekoder 1 kan ha oppdeling på 20 og med 80% derfor ha nivå 16. En annen dekoder kan være delt inn i 30 nivåer, og med samme signal vise 24.

24 av 30 og 16 av 20 er begge 80%. Så om dekoderen din viser lavere signal kan det bety at signalstyrken har en annen skala.

 

I begynnelsen skulle det lite til før signalet spratt opp og ned, og det gjorde det håpløst å bruke den til å justere inn antenna. Derfor byttet de skala slik at signalet må forandres mer for å indikere forandringer. Dermed er det lettere å justere inn antenna. VEt ikke hvordan den nye er satt opp.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg prøvde akkurat Canal Digital GO via PVR-dekoderen, må jeg vente med å se filmen til den er helt lastet ferdig, og sitte å se på at den lastes ned?

Prøvde å se på TV mens den ble lastet ned, men de startet den vist opp på nytt når jeg gikk inn på GO igjen etterpå.

Ikke får jeg spillt den av heller...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Dekoderen i seg selv fungerer nok bra, hadde bare CD klart å ordne opp i alle problemene med abonnementet så.

Har ikke hatt abonnement på over en uke, og knapt halvparten av kanalene en måneds tid før det igjen.

 

Har tatt det med forbrukerrådet da, så det løser seg sikkert på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det er nok en temperaturmåler inni og så går viftene inntil temperaturmåleren er under x grader. Sørg for god lufting rundt og under.

Lenke til kommentar

Det er nok en temperaturmåler inni og så går viftene inntil temperaturmåleren er under x grader. Sørg for god lufting rundt og under.

Så vidt jeg vet så benytter ADB dekoderen seg av passiv kjøling, så det er nok ingen vifter som summer. Det høres også mer ut som summingen til en hardisk. Men jeg skjønner ikke helt hvofor den skal fortsette å jobbe en stund etter jeg slår dekoderen av?

Noen som vet om dette er normalt for dekoderen?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Såvidt jeg vet så komprimeres opptakene. Mulig at den komprimerer etter at den er slått av. Det er vel også endel oppdateringer som skal på plass og så kjører den sikekrt en eller annen form for egentest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...