Gå til innhold

Samletråd om Canal digital sin PVR HD-dekoder


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang den nye vidunderboksen fra CD kom jeg over Canal Digital sine sider på facebook her just nå der står det noe foruroligene som ikke er bra i det hele tatt. I et innlegg fra Canal Digital skrevet for 3 timer siden står det følgende(sitat):

 

..Det vil si at det per i dag ikke er planer om å åpne for opptak på to kanaler samtidig på kabel-dekoderen. Dette er ikke en teknisk feil, men et valg som er tatt. Årsaken til forvirringen er informasjon du viser til som altså gjelder parabol-utgaven. Vi beklager igjen missvisende informasjon i tidligere korrespondanse. Mvh Line

 

 

Dette er jo ikke det de har kommunisert ut tidligere og hvis dette medfører riktighet blir jeg forbanna...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet noen ca hva et opptak tar på de nye boksene på 500 GB?

 

Regner vi ut i fra blueray altså ca 25 GB per 2 timers film? Da holder ikke 500 GB så lenge.

 

Spørsmålet er vel om man kan ta opp i 3D eller har mulighet å ta opp uten reklame, det er jeg usikker på. Foreldene mine har elgammel dekoder som neppe er HD en gang.

 

Tviler på funksjoner som å fjerne bildestøy eller feilmelding på signalbrudd er på plass.

 

Så jeg tviler på CD sine dekoder er 100% stabile, men er jo lov å håpe. Selv om de gjorde det bra i test er jeg i mine tvil.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

[...] eller har mulighet å ta opp uten reklame, det er jeg usikker på. [...]

 

Kan garantere deg at du vil ta opp reklamen, men på opptak så kan du sikkert intill videre spole over den.

 

På den gamle (nåværende) PVR spilleren blir du faktisk forhindrert fra å spole over reklame om du pauser en live sending når som er ufattelig tragisk og svært provoserende.

 

Det er nesten det største argumentet for dreambox i seg selv.. synes det er merkelig at CD forhindrer folk å spole over reklame, noe som for mange var selve poenget med PVR boksen...

 

Dette var noe de bare snek inn i en oppdatering også, uten forvarsel og kalte det en forbedring.. hahhaha.. super lame...

 

Jeg kan i alle fall si at vår tillitt til at CD ikke kan komme med noe mer faenskap i en fremtidig oppdatering er er relativt tynnslitt.

Lenke til kommentar

Mine foreldenes mine gamle dekoder er det faktisk slik at alle opptak blir slettet hvis man slår av boksen eller at man oppdaterer kanalistene blir ikke en dritt tatt opp.

 

Er det slik med de nye boksene? Er veldig irriterende. Glad for det er foreldene mine som betaler CD og eier tv så slipper jeg å gjøre så dårlig kjøp. Er også slik hvis man ikke oppdater kanalistene heller så slår boksen seg av automatisk. Er veldig irriterende så da er LG eller Sony opptakere langt bedre.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Har opplevd at om jeg tar strømmen på dekoderen så vil samtlige serieopptak jeg har satt opp i EPG-en forsvinne og sette opp på nytt, og logisk nok vil alle opptak som foregikk i det strømmen ble tatt enten bli korrupte eller forsvinne helt. Men har aldri opplevd at ferdige opptak plutselig forsvinner ved strøm tap og jeg har kun opplevd at serieopptak har resatt seg en gang av totalt tja 20-30 strømbrudd som jeg har måtte foreta på denne Sagem HD PVR dekoderen til nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som har funnet et nettsted der man kan oppgraderer hovedkort + harddisk på de gamle canaldigital boksene uten å bytte ut hele greia? Tror ikke det er så enkelt.

 

Men det finnes uansett nok bedre HD PVR bokser som gir langt mere flekibilitet, dreambox hører vi mye om. Men de koster jo en del.

Lenke til kommentar

Ikke jeg heller, men har da satellitt / parabol og ikke kabel.

 

Ikke vet jeg... vi har også CD via parabol og etter den oppdateringen så ringte vi å klaget til CD som sa at det var slik det skulle være..

 

Husk at jeg snakker om live sendinger du har satt på pause og ikke opptak .. det er en stor forskjell.

 

Du kan spole tilbake fortsatt, men spoling fremover er altså deaktivert på vår dekoder i reklamepausene...

 

Kanskje det er forskjellig fra kanal til kanal for alt hva jeg vet.. har i grunnen bare opplevd dette på TV2

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Litt usikker om jeg oppfatter det riktig, men om man ser på noe live og det kommer en reklamepause kan man ikke spole fremover fordi det ikke er sendt før. Live er live, og man kan ikke spole fremover på live. Opptak, som i pause, er opptak og ser ingen grunn til at det skal være teknisk mulig å skille reklame fra program på opptak og da bør man kunne spole uansett. Aldri noe problem på satdekoderen ihvertfall. HDPVR har vel pr idag ca. 100 timer opptak på 250 Gb, så da burde man få 200 timer med 500 Gb. Ikke nok til å samle ALLE episodene av hotell cæsar på en gang, men greit nok i det dagligdagse. Sidnalet inn er såvidt jeg vet uansett et 720 signal, så tar ikke mer plass med HD. Selv 3D bør ikke ta mer plass.

 

Det at den beste dekoderen til CD ikke kan ta opp på to kanaler samtidig i kabelversjonen gjør vel at den blir uaktuell for mange. Veilvalg fra CD, og de har tydeligvis valgt å satse på parabolkunder.

 

Opptak lagres på harddisk, og forsvinner ikke ved strømbrudd. Mulig det er en elelr annen form for registrering av innholdet som krever strøm. dvs at opptakene er der men dekoderen vet det ikke fordi den har slettet henvisningene når strømmen gikk. Må være gamle dekodere, har flyttet og kuttet strøm ofte uten å miste noe. Programvareoppdatering sletter instillinger, men det er vanlig og skyldes at ny programvare ikke lagrer gamle innstillinger.

 

I utgangspunktet vil kun dekoderen kunne ta opp fra den ble satt på riktig kanal eller opptak startet. Om jeg ser på nrk, tar opp på tv3 og senere bytter til tv2 kan jeg ikke ta opp noe som har vært sent tidligere på dagen. Mulig dekoderen knyttes til sumo og lignende for å hente tidligere sendte programmer, men ikke noe fast mulighet på alle kanaler.

 

Åpner man dekoderen mister man garanti, og ny dekoder er uansett billigere enn å bytte deler selv. Hovedkort får man ikke bytter, er spesifikke dekodermodeller. Harddisker, vifter osv kan man bytte men ikke å anbefale. Bør isåfall bytte til en lik da det er usikkert på om den støtter ubegrenset størrelse. Teknisk sett burde det vært en usb3, esata elelr annen kontakt slik at man kunne plugge til eksterne harddisker uten å åpne boksen. HDPVR har visstnok standard harddiskkontakter så om man vil modde kan man plugge til noen forlengere og lage f.eks en ny esata kontakt i dekoderens chassis. Ikke å anbefale.

 

Personlig synes jeg at CD burde byttet sagem dekoderne mot den nye gratis, da de sannsynligvis ville spart inn beløpet fort gjennom mindre kundeservice behov og mindre styr med repreasjoner. Er usikekr på om de bytetr til ny sagem når den ryker elelr om de bytetr til den nye når sagem dekoderen ryker.

Lenke til kommentar

Er det noen som har klart å koble den nye PVRen opp mot internet via selve signal/antenne-kabelen? Hvis ja, forklar meg hvordan. Jeg har bredband fra CD så det burde gå men jeg får ikke koblet meg opp mot denne Go tjenesten. Jeg har satt HFC-nettverk til "på", men på nettverksstatus står det bare "ingen enhet".

 

What gives?

 

edit: ok nå står den og varierer mellom "frakoblet" og "nedstrøm mottatt" under nettverksstatus. Jeg får fremdeles error når jeg prøver å koble opp mot Go tjenesten. Funker Go for noen andre, eller er hele tjenesten kanskje ikke oppe enda?

Endret av Snerk
Lenke til kommentar

Er det noen som har klart å koble den nye PVRen opp mot internet via selve signal/antenne-kabelen? Hvis ja, forklar meg hvordan. Jeg har bredband fra CD så det burde gå men jeg får ikke koblet meg opp mot denne Go tjenesten. Jeg har satt HFC-nettverk til "på", men på nettverksstatus står det bare "ingen enhet".

 

What gives?

 

edit: ok nå står den og varierer mellom "frakoblet" og "nedstrøm mottatt" under nettverksstatus. Jeg får fremdeles error når jeg prøver å koble opp mot Go tjenesten. Funker Go for noen andre, eller er hele tjenesten kanskje ikke oppe enda?

 

GO fungerere utmerket for meg. Satte en splitter i antenneuttaket, en til ruteren og den andre inn i dekoder. Jeg har 25/5 linje. Kan være du har for dårlig signal ut av veggen og da må du skaffe deg en husforsterker.

Lenke til kommentar

Er det noen som har klart å koble den nye PVRen opp mot internet via selve signal/antenne-kabelen? Hvis ja, forklar meg hvordan. Jeg har bredband fra CD så det burde gå men jeg får ikke koblet meg opp mot denne Go tjenesten. Jeg har satt HFC-nettverk til "på", men på nettverksstatus står det bare "ingen enhet".

 

What gives?

 

edit: ok nå står den og varierer mellom "frakoblet" og "nedstrøm mottatt" under nettverksstatus. Jeg får fremdeles error når jeg prøver å koble opp mot Go tjenesten. Funker Go for noen andre, eller er hele tjenesten kanskje ikke oppe enda?

 

GO fungerere utmerket for meg. Satte en splitter i antenneuttaket, en til ruteren og den andre inn i dekoder. Jeg har 25/5 linje. Kan være du har for dårlig signal ut av veggen og da må du skaffe deg en husforsterker.

Mener at CD installerte en husforsterker her for en stund siden da vi hadde noen problemer med internet, så det burde ikke være pga. dårlig signal. Men, når jeg tar en signaltest på PVR'en ligger det bare på 63-65% på begge tunerne. Normalt eller lite?

Anyway, GO vil ikke funke. Får "Feil ved tilkobling til GO-tjenesten. Host dev23.xstream.dk not found"

 

Blir vel snart en telefon til CD kundeservice tror jeg.

Lenke til kommentar

Er det noen som har klart å koble den nye PVRen opp mot internet via selve signal/antenne-kabelen? Hvis ja, forklar meg hvordan. Jeg har bredband fra CD så det burde gå men jeg får ikke koblet meg opp mot denne Go tjenesten. Jeg har satt HFC-nettverk til "på", men på nettverksstatus står det bare "ingen enhet".

 

What gives?

 

edit: ok nå står den og varierer mellom "frakoblet" og "nedstrøm mottatt" under nettverksstatus. Jeg får fremdeles error når jeg prøver å koble opp mot Go tjenesten. Funker Go for noen andre, eller er hele tjenesten kanskje ikke oppe enda?

 

GO fungerere utmerket for meg. Satte en splitter i antenneuttaket, en til ruteren og den andre inn i dekoder. Jeg har 25/5 linje. Kan være du har for dårlig signal ut av veggen og da må du skaffe deg en husforsterker.

Mener at CD installerte en husforsterker her for en stund siden da vi hadde noen problemer med internet, så det burde ikke være pga. dårlig signal. Men, når jeg tar en signaltest på PVR'en ligger det bare på 63-65% på begge tunerne. Normalt eller lite?

Anyway, GO vil ikke funke. Får "Feil ved tilkobling til GO-tjenesten. Host dev23.xstream.dk not found"

 

Blir vel snart en telefon til CD kundeservice tror jeg.

 

Nå får jeg også den feilen. Det fungerte de 2 første dagene, men altså ikke lenger nå.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Etter at dekoderen har vært veldig stabil de siste månedene, har jeg i det siste opplevd at den henger seg ukentlig. Irriterende. To andre ting har også skjedd med de siste programvareoppdateringene, litt usikker på når det skjedde. Først og fremst så merker jeg at når man skal starte avspilling av programmer i opptakslisten, så starter ofte programmet ovenfor, dvs at idet man trykker ok hopper markøren ett hakk opp og starter det programmet isteden. Dernest så har det skjedd noe med kanallisten. Før kunne man trykke venstre/høyre for å bla raskt i kanallisten (som kommer frem når man trykker OK). Nå går det på pausing og spoling i opptaket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...