Gå til innhold

Gamer.no forlater Tek.no-nettverket


Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke helt dette... Hva ligger bak? En lønnskrangel?

 

Det kan være så mye, jeg tviler vi vil finne ut grunnen, da det sjeldent blir gitt ut spesifikke detaljer når slike ting skjer.

Jeg synes nesten vi skal få vite det. Folk bryr seg, og folk vil vite hva som skjer. Føler nesten at vi blir skjult for sannheten nå.

 

Gamer.no, HVA skjedde? Opplys meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var veldig leit.

 

TST og resten av gjengen har gjort en formidabel jobb, og selv om det sikkert tar litt tid å komme 100 % på plass med ny side blir nok resultatet kjempebra.

 

Jeg kjenner sikkert ikke til alle detaljer i hva som har skjedd, men frykter at noen må ha tatt veldig dårlige beslutninger i denne saken. Å miste Gamer er et kjempetap for Hardware-nettverket, og dette kan jo ikke være optimalt for Gamer heller.

 

Det er med vantro og klump i halsen at jeg registrerer at man har viklet seg inn i en meningsløs tap-tap situasjon.

 

Uansett, jeg ønsker alle i Gamer og Hardware-nettverket forøvrig lykke til videre.

Lenke til kommentar
Jeg forstår det ikke. Er det jornalistene som forsvinner? Eller er det domenet som forsvinner? Er det ikke samme eiere av hele HW nettverket? Blir gamler.no solgt ut?

Gamer.no vil ikke være en del av Tek.no-nettverket, altså Hardware.no og de andre jeg aldri husker navnene på. Også Diskusjon.no.

 

Men de vil beholde navnet (Gamer.no) og opprette nye sider, alenestående, og med nye diskusjonsfora.

Lenke til kommentar

Forbauser meg i grunnen ikke, synest egentlig at Gamer er den siden i nettverket som har skilt seg ut mest på en positiv måte når det gjelder redaksjonell kvalitet.

 

Etter at overklokking.no ble lagt ned, ble vi brukere lovet at det fortsatt skulle publiseres gode, "overklokkingsvennlige" artikler på hw.no i stedet. Vel, vi sitter igjen med klipp-og-lim fra pressemeldinger, med korrektur som såvidt overgår itavisen, og tabloide nyheter som kan sette VG i skamme. Eneste unntaket her er Linux-dekningen, som har vært svært god det siste året. HW bedrift holdt også høy kvalitet den korte tiden det varte, men det gav vel ikke Edda god nok EBITA-margin.

 

Ønsker gamer.no lykke til på reisen, og jeg kommer til å følge spent med. Har dere funnet ny driftspartner? Kanskje dere skulle vurdere å legge hele siden ut på AWS ;)

Lenke til kommentar
Jeg synes nesten vi skal få vite det. Folk bryr seg, og folk vil vite hva som skjer. Føler nesten at vi blir skjult for sannheten nå.

 

Gamer.no, HVA skjedde? Opplys meg!

 

Enig der, mange av oss har brukt veldig mye tid på gamer.no og forumet.

 

Uten oss hadde det ikke vært noe Gamer, det høres ganske dumt ut å si det, men det er jo slik det er.

 

Uansett, det kan jo hende vi får høre noe mer ved et senere tidspunkt, jeg tror Tor Steinar og resten av gjengen har nok å tenke på fra før av.

 

Det er mange detaljer jeg er spent på, sånn som;

-Når et nytt forum ser dagens lys

-Hva skjer med de gamle artiklene

-Hvem de nye samarbeidspartnerne blir

 

Det er hvertfall spennende å følge med.

Lenke til kommentar

Gratulerer med avgjørelsen, nye gamer.no!

 

Dette ser jeg fram til, jeg er sikker på at dere kan levere også uten tek.no/Edda i ryggen. Ved å fortsatt satse på kvalitet beholder dere nok de fleste leserne.

 

Jeg venter i spenning, det blir nok bra fremover. Lykke til!

 

--

PS: På bakgrunn av alle klagene om at gode hardware/overklokkingsartikler som går i dybden ikke lenger finnes på hw.no, så bør dere kanskje notere dere at det er et marked for dette, dersom gamer.no/noen andre vil starte opp en hw.no-konkurrent. *hint hint*

Endret av kommers
Lenke til kommentar

Denne nyheten kom som lyn fra klar himmel. Tror nok de færreste hadde ventet seg dette. Jeg må ærlig innrømme at jeg har blandede følelser. For Gamer.no er en side jeg med tiden har lært å kjenne og elske. Vel, om ikke elske så hvertfall like veldig godt. I min jakt på en norsk side for spillnyheter kom jeg over Gamer.no. Etter dette har jeg vært innom Gamer.no så godt som hver eneste dag. For det er her jeg får min daglige dose med spillnyheter. Den redaksjonelle linjen Gamer.no holder er enestående. Ingen andre norske spillsider kan sies å holde et så høyt redaksjonelt nivå som det Gamer gjør. Enkelte av artiklene som publiseres er å regne som kunststykker innen skrivekunsten. Man finner omtaler som frembringer dødelige latterkramper og omtaler som praktisk talt tenner kuriositeten din til det absurde.

 

For er det noe Gamer.no er god på er det omtaler. Jeg har lest omtaler på mange engelskspråklige nettsteder og det blir ikke det samme. Det er nemlig et fysakelig fenomen som går igjen på mange nettsider som anmelder spill. Omtalene handler mer om å beskrive spillet og gjette hvilken karakter leserene mener spillet bør få enn å faktisk vurdere spillet. Hvis jeg vil ha informasjon om et spill leser jeg om det på spillets hjemmeside, eller wikipedia-artikkelen. Gamer.no har forstått dette og tilbyr omtaler som faktisk gir noe tilbake til meg som leser. Nemlig hvorfor skribenten likte eller ikke likte spillet, hvorfor jeg burde kjøpe eller unngå spillet osv.

 

Forruten gode omtaler har Gamer.no publisert en rekke gode artikler, sniktitter, intervjuer, features, blogginnlegg med mer. Hvem liker ikke å lese om gamle spillklassikere som man hadde glemt? Eller kanskje et intervju med utvikleren bak spillet man gleder seg til av hele hjertet. Jeg kunne sikkert sittet her og rost gamer.no opp i skyene i evigheter. Jeg har så godt som ikke et ondt ord å si om Gamer.no! Redaktøren for gamer.no, Tor Steinar, virker å være en serdeles grepa kar. Lesere har hatt en tendens til å kommentere nynorsken til en av skribentene (Øystein Furevik), men Tor Steinar har alltid vært der for å backe opp. Så lenge skribentene holder et høyt redaksjonelt nivå får de skrive på den målformen de vil, og det er jeg glad for! For Øystein Furevik er virkelig en av Gamer.nos store skribenter.

 

Det er ingen tvil om at Gamer.no betyr mye for meg. Kanskje jeg går langt når jeg sier at siden har formet meg og min "spillkarriere". Om løsrivelsen fra Tek-nettverket betyr at Gamer.no får frie tøyler, og kan fortsette sin redaksjonelle profil er dette en løsrivelse jeg støtter fullt ut. Jeg har sett programmer.no og overklokking.no forsvinne. Vistnok smeltet inn i hardware.no, men jeg kan ikke si hardware.no har levert like mye innhold om programvare og overklokking som de nevnte nettstedene pleide å gjøre. Jeg har sett hardware.no gå fra å være en ypperlig side om maskinvare og datamaskiner, til å bli en nyhetsside som mest av alt gjengir pressemeldinger og små nyheter fra engelske nyhetssider om hardware (som Fudzilla). Hardware pleide å ha fyldige artikler om alt fra hovedkort til skjermkort og andre datakomponenter. Nå? Slike artikler dukker opp en sjelden gang iblant. Missforstå meg rett. Hardware.no har fortsatt en del gode omtaler. Men mye av artiklene som ble postet før formelig glødet av entusiamse og dedikasjon for emnet. Nå føles det som artiklene mest er til for å gjøre leserne oppmerksom på nye produkter som kommer på markedet. Ikke like spennende.

 

Hardware-nettverket var faktisk bedre før. Noen vil kanskje peke på nostalgiens magiske evner. Jeg ble riktignok ikke medlem på forumet før i 2004, for snart fem år siden. Det har virkelig ikke manglet på ildsjeler, og til tider har disse virkelig fått komme til sin rett. Opprettelsen av kulturo var et klart tegn på dette. Kulturo var (av det jeg kjente til) den første dedikerte nettsiden for kultur. Her kunne man finne informasjon og omtaler av både musikk og film. Kulturo hadde stort potensiale, men prosjektet ble desverre stoppet. De sier det var av økonomiske grunner. Det kan hende, men Kulturo var et ikon på hvordan Hardware-nettverket oppstod for så lenge siden. Som et resultat av arbeidet til flere dedikerte ildsjeler.

 

Men hardware-nettverket hadde ikke vært det samme uten alle brukerne. At forumet ble samlet under ett domene, diskusjon.no, er en anerkjennelse av nettopp det. Brukerne og leserne er ikke bare levebrødet til de ansatte på sitene og eierene. De skaper også mye av innholdet ved å lage tråder og skrive innhold på forumet. Jeg tar derfor nyheten om Gamer.nos løsrivelse også litt tungt for hjertet. For forumet har med tiden blitt en stor del av mitt liv. Å diskutere er veien til kunnskap sa Aristoteles. De greske filosofene hadde kanskje et forskrudd verdensbilde, men dum var de ikke. På grunn av min entusiasme i spill-delen av forumet endte jeg opp som spillmoderator, og etterhvert ble alle brukermoderatorene globale. Diskurs er sunt for sjelen, og alle burde få utfordret sine meninger iblant. Det skaper forståelse og toleranse, noe mange mennesker kunne trengt mer av.

 

Jeg tror rett og slett ikke at det nye forumet til gamer.no kommer til å kunne gi meg det samme som diskusjon.no gjør. En ting er at diskusjon.no vil være så mye større. På diskusjon.no har jeg hatt muligheten til å diskutere alt. Jeg har hatt muligheten til å diskutere alt fra spill til helse på et og samme forum. Forumet er unikt og tilbyr noe ingen andre norske forum tilbyr. Jeg kan selvsagt registrere meg på det nye forumet til Gamer, men det vil rett og slett ikke bli det samme. Å måtte forholde seg til to fora er mer problemfylt enn det høres ut til. Nei, det er ikke rent lite jeg skulle ønske hadde vært gjort annerledes. Jeg skulle gjerne ønske at de to partene i Gamer.no hadde komt til enighet istedenfor å bryte opp. I en perfekt verden ville både Edda Media fått tilfredstilt sine ønsker og krav til Gamer.no med tanke på redaksjonelt innhold og økonomisk gevinst, samtidig som redaksjonen i Gamer.no (og eierne) hadde fått oppfyllt sine ønsker om frihet til redaksjonell profil, innhold etc. Desverre er ikke virkeligheten slik. Vi får bare håpe Gamer.no blir like bra som før, og at de klarer å overleve i de harde økonomiske tidene.

 

Snorre :)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Nei men i all verden.

 

Nå rakner hele diskusjon.no nettverket! Hva skjer?

 

Triste nyheter etter min mening/mine preferanser som bruker.

 

Blir allikevel spennende å se hva gamle gamer.no kommer opp med, og hva edda gjør for noe tiltak med nåværende gamer.no siden .....

 

Alt i alt ... jeg er skeptisk

 

Edit : For et GLIMRENDE siste avsnitt, for ikke å glemme hele innlegget, Snorre!

Endret av snoemann
Lenke til kommentar
Forbauser meg i grunnen ikke, synest egentlig at Gamer er den siden i nettverket som har skilt seg ut mest på en positiv måte når det gjelder redaksjonell kvalitet.

 

Etter at overklokking.no ble lagt ned, ble vi brukere lovet at det fortsatt skulle publiseres gode, "overklokkingsvennlige" artikler på hw.no i stedet. Vel, vi sitter igjen med klipp-og-lim fra pressemeldinger, med korrektur som såvidt overgår itavisen, og tabloide nyheter som kan sette VG i skamme. Eneste unntaket her er Linux-dekningen, som har vært svært god det siste året. HW bedrift holdt også høy kvalitet den korte tiden det varte, men det gav vel ikke Edda god nok EBITA-margin.

 

Ønsker gamer.no lykke til på reisen, og jeg kommer til å følge spent med. Har dere funnet ny driftspartner? Kanskje dere skulle vurdere å legge hele siden ut på AWS ;)

 

Kunne ikke vært mer enig. Flott at Gamer kommer seg vekk.

Lenke til kommentar
gamer.no har uansett stort sett bestått av se og hør artikler og gammelt nytt, så for min del gir jeg blaffen. men synd er det uansett.

Jeg beklager meg på forhånd for useriøsiteten som nå vil forekomme;

 

 

Hahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

hahahahahahahahahahahahahahaha

hahahahahahahahahaha

hahahahaha

hahahahaha

hahahahaha

hahahahahahahahahaha

hahahahahahahahahaha

 

hahahahaha

hahahahaha

hahahahaha

 

hahahahahahahahahaha

hahahahahahahahahaha

 

 

hahahahahahahahahaha

hahahahaha

hahahahaha

hahahahaha

hahahahaha

hahahahaha

 

 

hahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahaha
hahahahaha
hahahahaha
hahahahaha
hahahahaha

 

haha.png

 

Unnskyld meg, men har du noensinne vært innom Gamer.no? I så fall, hvordan kan du mene det der?

Lenke til kommentar

Dette er skrekkelig trist for tek.no, men om vi kan forutsette at nye gamer.no finner en god nok forumløsning (og dem finnes det flust av), tror jeg det skulle være fullt mulig å opprettholde den skyhøye kvaliteten vi har blitt vant til å forvente av dem. Prisguide og bruktforum har, i alle fall ikke for undertegnede vært viktige, så tapet av disse vil ikke påvirke inntrykket noe særlig.

 

Det ville være spennende, og ikke minst gjøre det lettere å gjette seg til hva vi kan forvente framover, om vi fikk vite litt mer om bakgrunnen for splittelsen. Har uenigheten bakgrunn i økonomiske hensyn? Redaksjonelle?

 

I alle tilfeller, lykke til i det som høres ut som en knallhard og vanskelig overgangsperiode!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...