Gå til innhold

Gamer.no forlater Tek.no-nettverket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Dette er nok et stort tap for begge, men jeg har på følelsen at Gamer vil slite mer. De vil jo såklart fortsatt beholde en god del av sine lesere, men sånne som meg som ikke er så veldig spillinteressert kikker bare innom siden når jeg finner saker på tek/begin og uten de treffene der (som jeg regner er ganske mange tusen) så blir det vel dårlig med reklameinntekter.

Spørs, for alt vi vet kan de inngå samarbeid med VG, Dagbladet, Aftenposten og en god del andre om at de kan publisere artiklene deres f.eks., og det vil jo være med på å bringe inn en god del nye brukere samtidig som de beholder det gamle domenenavnet sitt, Gamer.no. Og det er jo det folk husker det fra, antar at de fleste faste gamer.no-leserene går direkte inn på gamer.no, noe som gjør at det ikke blir så utrolig stort frafall :)

Lenke til kommentar

Dette var en meget dårlig nyhet. Har bare en følelse over at Tek.no har klart og miste både kulturo og gamer nå.

 

 

............................................________........................

....................................,.-‘”...................``~.,..................

.............................,.-”...................................“-.,............

.........................,/...............................................”:,........

.....................,?......................................................\,.....

.................../...........................................................,}....

................./......................................................,:`^`..}....

.............../...................................................,:”........./.....

..............?.....__.........................................:`.........../.....

............./__.(.....“~-,_..............................,:`........../........

.........../(_....”~,_........“~,_....................,:`........_/...........

..........{.._$;_......”=,_.......“-,_.......,.-~-,},.~”;/....}...........

...........((.....*~_.......”=-._......“;,,./`..../”............../............

...,,,___.\`~,......“~.,....................`.....}............../.............

............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-”...............

............/.`~,......`-...............................\....../\...................

.............\`~.*-,.....................................|,./.....\,__...........

,,_..........}.>-._\...................................|..............`=~-,....

.....`=~-,_\_......`\,.................................\........................

...................`=~-,,.\,...............................\.......................

................................`:,,...........................`\..............__..

.....................................`=-,...................,%`>--==``.......

........................................_\..........._,-%.......`\...............

...................................,<`.._|_,-&``................`\..............

Lenke til kommentar
Det er også veldig lett å romantisere over at alt var så mye bedre før. Faktum er iallfall at Tek.no-nettverket aldri har hatt så mange brukere/lesere som i disse dager - med over 400 000 unike norske, lesere pr uke. Ja, det blir en knekk når Gamer nå forsvinner ut, men ved å legge sten for sten skal vi klare å fylle det tomrommet som blir der.
Men det bør taes notis av at det er ganske mange brukere som savner entusiasme-artikklene og virkelig går i dybden på ting og faktisk lager egne dyktige artikkler, før var der pre-releases av hardware å få tak i ifra AMD og Intel og annet ting, jeg kan ikke sist huske jeg leste slike spennende tester på hw.no.

Her kan man vel enkelt se at her er det noen som baserer alt på tall og ikke innhold. Litt morsomt at det her baserer seg på at tall gjør alt bedre. Kanskje når det gjelder penger, men ikke når det gjelder innhold.

 

For å komme Howard litt i forsvar så kan jeg si at man her vrir litt vel mye på ordene hans. Howard har vært opptatt av innhold all den tid jeg har erfaring med han og han har også satt ned foten kraftig når enkelte i nettverket kom med holdninger hvor sensur skulle foregå av kommersielle hensyn. Noe han aldri ville gjort om penger var hans motivasjon fremfor innhold på dette forumet.

 

Å påpeke at nettverket (deriblant Gamer) har vokst mye de siste årene er ikke synonymt med at man tenker penger over innhold. Det er ganske så urettferdig stråmann å komme med. Jeg har mottatt mange mail i min tid, fra alle siter (også Gamer) hvor det skrytes over nye rekorder i besøkende. Jeg ville aldri anklaget noen av dem for å tenke på penger fremfor innhold av den grunn. Lesere får man om man kan tilby noe man ønsker å lese. Selv for de som er opptatt av antall lesere så er det viktig med kvalitet. Det henger sammen. Det er jo greit å presentere et nyansert bilde av det hele og jeg tror ærlig talt ikke Howard er den å skyte på.

 

Bare et lite innspill. Og folk som kjenner meg vet jeg er allergisk mot budsjetter, overskudd og alt det der fjaset. Kanskje vi en dag kan avskaffe penger totalt. Men inntil da er det noe av premisset for å drive. Både Gamer og den nye siden vil være opptatt av å tjene penger. Som best gjøres ved å sørge for best mulig innhold.

 

Det som har skjedd med Hardware-nettverket (nå Tek.no-nettverket) er mange ting. Det blir unyansert og for enkelt å fremsette enkle påstander. Jeg vil derfor forsøke å komme med en litt mer inngående versjon.

 

Jeg var (og er fortsatt delvis) engasjert i Hardware-nettverket (sorry, blir ikke vant til å kalle dette Tek-nettverket, uten at det er noe galt med det navnet :).

Jeg har sett utviklingen gå sin gang over mange år - fra den spede begynnelse på "gutterommet" - til en brikke i et større konsern slik det er i dag.

Hele veien har det vært engasjerte medarbeidere, troen på det man gjør/gjorde og et veldig godt mijø som har drevet dette fremover. Og fremover har det gått. Veksten har vært formidabel - og forhåpentligvis vil denne vare fremover også.

Samtidig er det klart at det med nye eiere melder seg nye behov - dette behøver ikke alltid være profitt, men kan være en annen strategi eller ønske om utvikling i en annen retning.

Dette må man ha respekt for - og det er helt og holdent de som eier "sjappa" som kan bestemme. Har man solgt ut 100%, kan man heller ikke forvente å sitte med kontrollen lenger.

Så den saken burde være klar for alle og enhver. Om man så ikke LIKER de endringene som skjer, så får det være. Der må man jo ha tro på at de som eier og utvikler produktene, samt de som jobber der, ivaretar det som gjør at leserne kommer til siden(e).

 

Det som imidlertid er viktig, og det er noe jeg vil understreke, er at det er vesentlig at de som kommer inn som nye eiere tar hensyn til en del ting som ligger der når man kommer inn.

Det er fornuftig bedriftsøkonomi/strategi å ta vare på de suksesskriteriene som ligger i en bedrift - selve grunnen(e) til at selskapet går bra (m.m - slå gjerne opp i BI-boka ;). Dette bør jo være en selvfølge dersom man vil at det skal gå bra økonomisk.

I tilfellet med Hardware-nettverket var noen sentrale faktorer:

- Det engasjementet og de dyktige medarbeidere man hadde (og da i stor grad de som jobbet freelance, som modererte, hjalp til på arrangementer, osv.)

- Den bedriftskulturen man har bygget seg opp med tanke på "sånn gjør vi det i vår bedrift". Dette er for mange litt gresk, men er nok vesentlig i de fleste sammenhenger (ikke bare i bedrifter). Viktige trekk ved Hardware-nettverkets kultur var gjensidighet, flat struktur, engasjement, det at ulike meninger kunne drøftes fritt, tro på det man drev på med og et sterkt samhold (igjen bare et lite uttdrag)

- De ildsjelene man tiltrakk seg - og som startet opp ulike "søsternettsteder" så som Kulturo.no, Programmer.no, Overklokking.no, Amobil.no og ikke minst Gamer.no. Disse tilførte Hardware-nettverket noe vesentlig, og var aktive bidragsytere både til egne og hverandres sider.

 

Om dette er noe Edda Media har klart å ivareta, blir ikke opp til meg å bedømme (velger å ikke gjøre det, i alle tilfeller ;).

 

Innlegget er mer ment som en liten avklaring uten å komme med konklusjoner.

Lenke til kommentar

Jeg vil starte med å si at dette er synd.

 

Har vært bruker her endel år nå men ikke akkurat bidratt mye når man ser på postcountet men har vært en aktiv bruker.

Jeg er enig i det Dotten sier, man må se på helheten, kanskje dette bidrar til noe positivt? At TEK nettverket klarer å få inn noen gode entusiaster som er villige til å gjøre en innsats og at gamer.no vil fortsette med sitt gode arbeid.

 

Kanskje litt konkuranse er bra, som jeg ser det er det ikke veldig mange andre gode spillsider på norsk som kan måle seg opp med gamer.no, så her har de en utfordring.

 

Jeg syns man bør vente litt med å skylde på den og den til man ser hva dette fører til, syns heller man skal se tilbake på dette som en bra epoke med gamer.no under sine vinger.

 

Hvem vet hva man ender opp med, 2 bra sider som konkurer om de beste annmeldelsene kan vel ikke være så dumt?

 

Så jeg vil bare si, lykke til med utfordringen begge parter!

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet, samarbeider allerede Gamer.no med DB.

 

Håper virkelig at det dannes et nytt Hardwarenettverk med kvaliteten til det gamle Gamer, Overklokking, Amobil og Hardware.

Både kvaliteten på forumet og nettverket generelt har sunket.

Dette har hele hw.no-nettverket gjort. Det har blitt publisert flere artikkler både ifra hw,amobil,gamer i dagbladet.
Lenke til kommentar
(...)

Samtidig er det klart at det med nye eiere melder seg nye behov - dette behøver ikke alltid være profitt, men kan være en annen strategi eller ønske om utvikling i en annen retning.

Dette må man ha respekt for - og det er helt og holdent de som eier "sjappa" som kan bestemme. Har man solgt ut 100%, kan man heller ikke forvente å sitte med kontrollen lenger.

Så den saken burde være klar for alle og enhver. Om man så ikke LIKER de endringene som skjer, så får det være. Der må man jo ha tro på at de som eier og utvikler produktene, samt de som jobber der, ivaretar det som gjør at leserne kommer til siden(e).

(...)

Ditt innlegg sier akkurat det jeg tenker. Men i tillegg stiller jeg disse spørsmålene:

"De som eier og utvikler produktene" har jo i dette tilfellet ikke ivaretatt det som gjør at leserne kommer til siden(e). Er det ikke Edda som er eier og utvikler? Har ikke de da "skylden"?

"Har man solgt ut 100%, kan man heller ikke forvente å sitte med kontrollen lenger." De som solgte har også "skylden". Hvorfor solgte man egentlig?

 

Hvis jeg tar feil, hva er da grunnen til kursen dette nettverket heller mot?

Lenke til kommentar

Vent nå litt.. hvorfor er dette dumt? Jeg siterer:

Deretter vil Gamer.no jobbe tett med en ny samarbeidspartner som vil videreføre konseptet, og de redaksjonelle verdiene.

Slik jeg leser dette så har de som står bak Gamer.no rett og slett ikke ønsket å svelge den elendige sensasjonalistiske holdningen resten av Hardware.no-nettverket har tatt på seg etter at de ble en del av Edda Media, og at reklame-inntekter og "falske" overskrifter i fete typer ikke er noe de ønsker å fortsette med.

 

Jeg gjenter: hvorfor er dette dumt?

Lenke til kommentar
synes det er bra at gamer.no går solo. håper de kan bli noe alá www.catchgamer.no eller www.nesc.no. de burde arrangere online-cuper, rekruttere dota/cs-teams og lignende, etter min mening. om gamer.no som organisasjon hadde satset med et godt cs-lag (for eksempel), tror jeg de kunne nådd langt. kanskje norge kan hevde seg innen e-sport igjen.

 

Tror desverre ikke dette passer profilen til tek nettverket, men det er jo en god ønsketenkning..:)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...