Gå til innhold

Gamer.no forlater Tek.no-nettverket


Anbefalte innlegg

Dette var vel noe av det brukerene på hele diskusjon.no forumet mistenkte kom til å skje. Det at Edda Media kom til å prøve å detaljstyre deler av tek.no nettverket og at det kom til å bli uenighet. Detaljstyre kan være så mangt, f.eks hva slags type artikler, hvordan de legges fram, hvordan folk skal jobbe etc etc etc og dette kan de ofte presse frem via å være strenge på forhandlinger etc.

 

Nå er det jo ikke sikkert at dette har skjedd og at det er andre grunnet til splitten.

 

Men uannsett så blir dette ett tap for tek.no ved å miste gamer.no som samarbeidspartner. :(

 

Jeg håper at gamer.no klarer å få igang brasene fort nok til å ikke miste den store brukermassen som er her ofte. Jeg vil også anta at Tek.no nettverket vil få opp en gamer avdeling entet som en ny side som "konkurrent" til gamer.no, eller at det blir postet litt mer spill relaterte artikler på hw.no sine sider.

 

Tiden får vise. Ønsker uannsett både gamer.no og tek.no nettverket lykke til videre.

Håper at alt går bra og at vi som brukere av disse sidene ikke mister noe vi verdsetter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Faen ta edda media :@

 

Ble litt deprimert nå =/

Tror det blir en del mindre aktive medlemmer i diskusjon.no nå (byebye)...

 

Meen det positive! Gamer gir iallefall ikke etter mot de store, slemme kapitalistene! Håper at de samme redaktørene fortsetter, og at Dere i Gamer viser at det er edda media som mister noe, ikke dere! Jeg er stolt av dere. Jeg kommer til å følge etter til den nye siden, og jeg håper (og forventer!) at dere blir minst like gode som i dag! Takk for de siste 8 år!

 

Lykke til videre, og lykke til!

 

-Anech

Takk for sakelig innlegg. Du aner ikke hva som er grunnen til dette. Du antar at Gamer ikke har skyld og at Edda er "slemme kapitalister".

 

Som nevnt flere ganger i denne tråden. Det er to parter i denne saken.

 

Edda har aldri detaljstyrt det redaksjonelle innholdet i noen av våre aviser. I motsetning til A-pressen som har en formålsparagraf som sier at de skal støtte den politiske venstre siden, så er Eddas aviser fristilte. Se her Eddas Publisistiske prinsipper for Edda Media

Lenke til kommentar

Nå er det naturlig å komme med mengder av motreaksjoner når en slik endring skjer, og jeg skal derfor prøve å formulere meg så saklig som mulig. Jeg synes i utgangspunktet at dette er veldig trist. Jeg syntes det var en flott integrering mellom sidene i Tek-nettverket og deres ulike tjenester, som Prisguide.no og ikke minst Diskusjon.no. Nettopp forumet (egentlig utelukkende forumet) er jeg nå veldig spent på, på en litt uggen måte, å se hva blir av. Spilldelen av Diskusjon.no inneholder mange meget gode brukerbidrag om det ville være meget synd å miste. Jeg regner dog med at denne forumdelen holdes slik den er i dag, ettersom en ny spillside under Tek-nettverket er under konstruksjon.

 

Dette kommer imidlertid til å bli veldig vanskelig for meg og en del andre brukere. Mange av oss vil som nevnt i tråden fortsette med Gamer.no, men mange vil også holde seg til Diskusjon.no, rett og slett på grunn av brukerbasen og det faktum at Diskusjon.no er et veletablert og voksent forum med mange gode brukerbidrag av ulik sort, også i spilldelen av forumet. Jeg tror nok at det nye forumet vil bli bra, men vi som vil henge med på det nye og samtidig være aktiv på det gamle vil nok måtte tåle å besvare spørsmål som "hjelp, hvorfor starter ikke dette spillet" dobbelt så mange ganger. Og hvis noen lager en sticky-kvalifisert tråd, så er det logisk å publisere denne på begge fora. Splittelsen som oppleves da vil nok aldri kommer noen til gode. Som Snorre sa nettopp - "Å måtte forholde seg til to fora er mer problemfylt enn det høres ut til." I alle fall dersom de to foraene oppfyller akkurat samme funksjon.

 

Jeg håper i alle fall at det nye forumet får like streng styring som Diskusjon.no har - det trenger vi for at det ikke skal ende opp i flammekriger, bumping, horribelt formulerte emnetitler og så videre. Mye av grunnen til at jeg virkelig liker Diskusjon.no er nettopp det at spørsmål som "Hvordan er dette spillet på PS3 vs PC?" ikke får så mange svar i retning av "360 ROXXX!!!" og så videre.

 

Selve nettsiden, nye Gamer.no, tviler jeg ikke på vil bli minst like fullspekket med kvalitet som alltid. Derimot ser jeg et potensielt problem mellom nye Gamer.no og Tek.nos nye spillside: Dersom begge spillsider fokuserer på det samme, så vil vi få to muligens jevngode spillsider som snakker om omtrent akkurat det samme. I så måte er det faktisk sannsynlig at jeg holder meg til Tek.nos nye side, nettopp på grunn av forumet. Skal Gamer.no overleve, så tror jeg at siden må gjøre enda mer for å skille seg ut enn det den har gjort hittil (selv om det faktisk er ganske mye). Det jeg håper kommer ut av dette er to ulike spillsider med litt ulik vinkling på ting, slik at det faktisk kan være konstruktivt og moralsk forsvarlig overfor dinegen fritid å følge med på begge sidene. Hvis den nye spillsiden derimot kommer til å følge i Hardware.nos fotspor og - som Snorre sa - "bli en nyhetsside som mest av alt gjengir pressemeldinger og små nyheter fra engelske nyhetssider", så vet jeg i alle fall om én leser de mister. Grunnen til at jeg ikke engang har prøvd noen andre norske spillsider enn Gamer.no er nettopp den at, igjen som Snorre sa (unnskyld, men han sa ganske mye bra), "enkelte av artiklene som publiseres er å regne som kunststykker innen skrivekunsten." Man ser virkelig at skribentene hos Gamer.no brenner for det de skriver om.

 

Jeg ønsker Gamer.no lykke til - jeg ser frem til reisen videre.

Lenke til kommentar
Takk for sakelig innlegg. Du aner ikke hva som er grunnen til dette.

Du antar at Gamer ikke har skyld og at Edda er "slemme kapitalister".

Det må jo være noe galt med Edda da det ikke var noen lignende problemer før de kom inn i bildet. Etter at de har kommet ble Kulturo tuppet ut og Gamer.no er tydeligvis veldig misfornøyde med hvordan de gjør sakene sine, noe de ikke ville godta og splittet ut for sitt eget beste.

 

Hadde det ikke vært noe galt med Edda som eierselskap ville ikke Gamer.no splittet.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri opplevd noen som har prøvd å detaljestyre det redaksjonelle når det kommer til forumet i hvert fall og jeg tviler på det er tilfellet andre steder. Jeg syntes det blir dumt å spekulere slikt. Det er to parter her som ikke ble enige, jeg syntes det er merkelig å velge side og si at "da må det være den ene parts skyld" når man tross alt ikke vet hva som er grunnen. Det må to til for å danse tango, i dette tilfellet fant de ikke helt rytmen. Inntil noen eventuelt går ut med noe mer om grunnlaget så bør man jo trå temmelig varsomt med synsingen. Jeg håper bare ikke noen av partene har glemt at de danser for et publikum, det er tross alt dem vi er her for.

 

Jeg prøver å se det positive i det og håper dette kan bli til det beste for alle parter (Edda, Gamer og viktigst av alt; leserne) og ikke bare noen. Selv om det ikke var en utvikling jeg liker dette her. Edda får satse på å få opp en knallgod erstatter, tiden får vise om de lykkes, i mens håper jeg Gamer klarer seg og lever videre hvor enn de drar og hvem det nå er de velger som samarbeidspartner. Men dette blir rart fremover, spesielt for oss som jobber her. Jeg har levd lenge nok til å vite at det alltid skjer endringer, ingenting er statisk. Men det er aldri noe man blir helt vant med.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Først vil jeg takke for alle støtteerklæringene vi har fått her i tråden til nå. Det er rett og slett overveldende og rørende å se så mange varme tanker fra brukere som har fulgt oss siden 2001, og det gir redaksjonen en voldsom motivasjon og drivkraft til å starte opp nye Gamer.no så raskt som mulig.

 

Dernest skal jeg forsøke å avklare og presisere et par punkter folk har lurt på:

 

1) Gamer.no skiller lag med Edda Media og Tek.no-nettverket, men vi tar med oss domenenavnet, merkevaren, den kvalitetsbevisste redaksjonen og artikkelarkivet. Edda Media og Gamer.no har gjensidig rett til videre bruk av alt som er publisert på Gamer.no.

 

2) Navnet og domenenavnet vil altså bestå, men utseende blir nytt. Gamer.no har rettighetene på det forrige designet, altså 2007-utgaven av nettstedet. Det er imidlertid ikke bestemt om vi skal bruke det.

 

3) Gamer.no – slik nettstedet kjennes i dag – vil holde det gående på normal måte resten av uka. På mandag håper vi å være klar med et midlertidig, minimalistisk design og publiseringsløsning, slik at vi kan fortsette å levere nyheter og anmeldelser mens vi jobber.

 

4) Og nei, julekalenderen forsvinner ikke. Den blir ivaretatt i god tradisjon også neste år.

Lenke til kommentar

hmm.. Håper ikke det går utover kvaliteten slik vi kjenner den i dag! Gamer.no er vel kanskje nesten den siden jeg er aller mest innpå..

 

Det eneste dumme er at det blir 2 forum.. litt tungvint, selv om det går.. Likte veldig godt å ha det "samlet"..

 

 

Gamer.no har uansett gjort en sykt bra jobb!! All ære!!

Lenke til kommentar
Takk for sakelig innlegg. Du aner ikke hva som er grunnen til dette.

Du antar at Gamer ikke har skyld og at Edda er "slemme kapitalister".

Det må jo være noe galt med Edda da det ikke var noen lignende problemer før de kom inn i bildet. Etter at de har kommet ble Kulturo tuppet ut og Gamer.no er tydeligvis veldig misfornøyde med hvordan de gjør sakene sine, noe de ikke ville godta og splittet ut for sitt eget beste.

 

Hadde det ikke vært noe galt med Edda som eierselskap ville ikke Gamer.no splittet.

For alt du vet er det Edda som bestemte at gamer.no skulle ut, ikke gamer.no som trakk seg.

Lenke til kommentar
2) Navnet og domenenavnet vil altså bestå, men utseende blir nytt. Gamer.no har rettighetene på det forrige designet, altså 2007-utgaven av nettstedet. Det er imidlertid ikke bestemt om vi skal bruke det.

 

Det designet var bare så evig bra. Det er slik jeg husker gamer.no best.

 

 

Noen som har bilde av det gamle designet? www.archive.org fungerer ikke på gamer

Lenke til kommentar
Dernest skal jeg forsøke å avklare og presisere et par punkter folk har lurt på:

Her er grunnen til at jeg mener Gamer.no er bedre enn mange andre spillsider. Dere er blandt leserene og poster blandt oss og leser hva vi skriver. Utrolig bra av en så stor side at dere ikke bare glir over oss.

 

Blir mye skryt og ros når det nesten er for sent, men dere fortjener det og jeg gleder meg til den nye siden blir å se. Det nye forumet tror jeg automatisk vil gå seg til veldig ordentlig og bli minst like godt som det her på diskusjon.no grunnet alle de gode brukerene som vil poste der fra dag èn.

 

Hadde det ikke vært noe galt med Edda som eierselskap ville ikke Gamer.no splittet.

For alt du vet er det Edda som bestemte at gamer.no skulle ut, ikke gamer.no som trakk seg.

Jeg vil ikke spekulere for mye.

Lenke til kommentar

Nå meldte jeg meg inn via Gamer, og har ikke hatt noen interesse av å besøke de andre sidene. Er en "lurker" så skriver innlegg veldig sjeldent, men ser på Gamer.no og forumet hver dag så jeg håper den nye siden blir like bra.

Jeg blir i hvert fall med på følget over til den nye siden, og jeg håper at mange gjør det samme.

Etter å ha lest på forumet i lang tid så ser jeg hvem som bidrar og gjør dette forumet til et bra sted så jeg håper disse brukerene kommer med.

Håper også at de fleste beholder brukernavnene sine hvis det er mulig så man kan kjenne hverandre igjen selv om antall innlegg og slikt ikke går over.

Det å opprette ny forumkonto har jeg ikke noe problem med. Er medlem av flere dusin fora allerede så ett til betyr ikke noe.

Jeg er bare redd for at det nye forumet ikke vil være like aktivt.

Er alltid gøy når jeg kommer inn og ser at det er en lang diskusjon om en anmeldelse jeg er interessert i. Får mye info fra andre brukere på det viset.

 

Uansett. Lykke til Gamer. Bare dere holder den samme kvaliteten i de flotte anmeldelsene deres så blir i hvert fall jeg fornøyd. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...